Jobsquare – tak brzmi nazwa innowacyjnej na skalę światową polskiej aplikacji na telefon. Pozwala ona szybko i łatwo znaleźć pracę lub pracownika. Projekt jest na tyle rozwojowy, że zainwestować weń zdecydował się fundusz venture capital.

Fundusz venture capital bValue.vc inwestuje 2,3 mln zł w Jobsquare, innowacyjną polską aplikację, która rewolucjonizuje sposób poszukiwania pracy tymczasowej. Dzięki wsparciu finansowemu i merytorycznemu ze strony bValue.vc, Jobsquare zamierza umocnić się w Polsce oraz podbić rynki zagraniczne.

Jobsquare to nowatorskie narzędzie ułatwiające rekrutację w zawodach nie wymagających dużego doświadczenia, skierowane głównie do młodych ludzi. Misją Jobsquare jest pomoc w znalezieniu pierwszej pracy, a firmom – ułatwienie dotarcia do młodego pokolenia pracowników za pośrednictwem narzędzi, które są dla nich atrakcyjne.

– bValue.vc inwestuje w przedsięwzięcia znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju, wyróżniające się unikatowym pomysłem, technologią lub modelem biznesowym, ale przede wszystkim - dużym potencjałem wzrostu w Polsce i za granicą. Pomagamy młodym polskim firmom osiągnąć sukces globalny zapewniając nie tylko finansowanie, ale także silne wsparcie merytoryczne ekspertów oraz dostęp do naszych kontaktów biznesowych. Inwestycja w Jobsquare idealnie wpisuje się w naszą strategię – mówi Maciej Balsewicz, prezes bValue.vc.

Fundusz venture capital bValue.vc został założony przez znanych polskich przedsiębiorców i inwestorów z dużym doświadczeniem biznesowym, popartym sukcesami w wielu branżach. Celem funduszu jest stworzenie polskich czempionów technologicznych, które osiągną sukces w kraju i na rynkach zagranicznych.

Smartfon dla pracodawcy i pracownika

Jobsquare to innowacyjna na skalę światową aplikacja mobilna, pozwalająca szybko i łatwo znaleźć pracę lub pracownika. Skierowana jest przede wszystkich do młodych ludzi, szukających pracy tymczasowej. Jednocześnie Jobsquare to ciekawa propozycja dla pracodawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, którzy dotąd musieli polegać na czasochłonnej rekrutacji przez ogłoszenia w prasie i internecie, które często nie trafiają do grupy docelowej.

Zasada działania Jobsquare jest prosta, nawiązuje do sprawdzonych wzorców Tindera czy Ubera, choć przenosi je na zupełnie nowy rynek. Pracownik tworzy profil, w którym może opisać swoje preferencje zawodowe, doświadczenie czy oczekiwania finansowe. Z kolei pracodawca na swoim profilu zamieszcza informacje o ofertach pracy. Pracownicy mogą następnie przeglądać w aplikacji propozycje zatrudnienia zgodne z ich preferencjami, a pracodawcy – kandydatów pasujących do oferty. Jeżeli obie strony zadeklarują podczas przeglądania chęć współpracy, aplikacja umożliwia natychmiastowy kontakt na wewnętrznym czacie.

– Jobsquare pozwala korzystać pracownikom oraz pracodawcom z tej formy zatrudnienia w zasadzie od ręki i bez kosztów. Tym bardziej, że w Polsce działa zaledwie 5 tys. agencji pracy, a komórkę ma każdy pracodawca i student – szacuje Marcin Fiedziukiewicz, jeden z twórców aplikacji. – Chcemy, żeby Jobsquare stał się kieszonkową agencją pracy w telefonie – dodaje.

Wsparcie rynku pracownika

Dotychczasowe wyniki są bardzo obiecujące i potwierdzają, że test rynkowy Jobsquare w naszym kraju zakończył się sukcesem. Aplikacja działa od marca 2016 roku, na razie wyłącznie na smartfony z systemem Android. Mimo to, spółka ma już ok. 1000 klientów - pracodawców oraz ok. 20 tysięcy profili pracowników.

– Obecnie mamy w Polsce do czynienia wyraźnie z rynkiem pracownika. Brakuje ludzi do pracy w wielu zawodach, stąd napływ pracowników z krajów ościennych. Jednocześnie w grupie wiekowej do 25 lat bezrobocie w Polsce jest wysokie i wynosi 21%. Wejście na rynek pracy jest dla młodych problemem, a pracodawcy często nie potrafią dotrzeć do tej grupy pracowników. Jobsquare świetnie wpisuje się w typowy dla młodych sposób szybkiego i sprawnego działania poprzez aplikację, z użyciem urządzenia mobilnego, z którym młodzi ludzie właściwie się dziś nie rozstają. Wierzymy, że Jobsquare zmienia status quo na rynku pracy tymczasowej i doskonale odpowiada na jego potrzeby – przekonuje Maciej Balsewicz, prezes bValue.vc.

Teraz podbój Ameryki

Zgodnie ze strategią bValue.vc, inwestycja nie ograniczy się do zapewnienia finansowania. Równie ważne jest silne wsparcie merytoryczne i doradcze ze strony zespołu funduszu oraz dostęp do sieci kontaktów biznesowych. Warto podkreślić, że wśród przedsiębiorców i ekspertów tworzących zespół bValue.vc, znajdują się Tomasz Misiak i Tomasz Hanczarek, współtwórcy Work Service SA, lidera na rynku usług personalnych w Europe Środkowo-Wschodniej.

Wsparcie ze strony funduszu bValue.vc pomoże Jobsquare urzeczywistnić ambitne plany, zakładające wdrożenie wersji aplikacji na system iOS oraz dalszy szybki rozwój na rynku polskim i ekspansję zagraniczną. Realizacja tych zamierzeń jest dość zaawansowana – już w styczniu 2017 roku ruszą pierwsze testy Jobsquare na rynku amerykańskim. bValue.vc zapowiada przy tym, że możliwości rozwoju Jobsquare są jeszcze większe.

– W przyszłości Jobsquare może jeszcze bardziej uprościć proces poszukiwania pracowników, stając się dla pracodawców swego rodzaju rekrutacyjnym „one-stop-shop”, w którym za pomocą jednego kliknięcia można pozyskać pracownika, a pracodawca nie musi martwić się o żadne formalności, ponieważ zrobi to za niego Jobsquare. Wystarczy nawiązać współpracę z zewnętrznym partnerem, takim jak chociażby Work Service – mówi Maciej Balsewicz.