Profesjonalna obsługa, łatwy dostęp do usług i przyjazna atmosfera - taka chce być Poczta Polska, która zmienia wygląd loga i placówek.

Dziś rusza nowa strona internetowa operatora, a wczoraj otworzył nowy - modelowy - oddział w Warszawie. Ma on wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową.

- Dzięki temu klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony - informuje rzecznik prasowy firmy, Zbigniew Baranowski.

- Zmiany to wynik konsekwentnej realizacji strategii spółki, której jednym z priorytetowych zadań jest poprawa jakości obsługi klientów – podkreśla Mariusz Zarzycki, wiceprezes Poczty Polskiej.

- Do tej pory Poczta Polska w sposób istotny poprawiła już terminowość doręczeń i bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Uprościła ofertą i wdrożyła szereg produktów m.in. na rynku paczkowym (przesyłka biznesowa i gabarytowa, nowoczesne usługi kurierskie). Już dziś klienci mogą korzystać z pierwszych e-usług czyli poczty hybrydowej, łączącej e-mail z tradycyjnym listem np. dzięki neokartce, którą można wysłać z internetu a Poczta doręcza ją fizycznie do adresata – dodaje Mariusz Zarzycki.

Placówki pocztowe będą powstawać tam, gdzie jest największe zapotrzebowanie na usługi Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, w miejscach najbardziej dogodnych dla klientów. Pierwsza działa na warszawskim Mokotowie przy ul. Kazimierzowskiej.

Nowe placówki będą tworzone według standardu obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność. Poczta Polska w najbliższym czasie uruchomi pilotażowo jeszcze dwie podobne placówki.

Do końca roku ma ich powstać około 50. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym (640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego).

- Chcemy, aby poczta kojarzyła się przede wszystkim z miejscem profesjonalnej obsługi klientów. To zmiana nie tylko pod względem jakości ale także funkcjonalności. Nowe placówki mają w przyjazny dla klientów sposób oferować im całą paletę produktów Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej - mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Nowe logo Poczty Polskiej - w kolorze czerwonym

Poczta zmienia też logo. Z niebieskiego na czerwony. Trąbka zostaje, ale w uproszczonej formie. - Czerwony kolor oraz złota lub żółta trąbka towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia. Nowa kolorystyka ma również dziś podkreślać narodowy charakter operatora - informuje przedstawicieli firmy. Przypomnijmy, że poczta polska działa od 450 lat.

-  Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zmian zachodzących na Poczcie. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego modelu oraz najbardziej reprezentacyjnych placówkach z obecnej sieci – podkreśla Janusz Wojtas.

Wprowadzanie nowego logo w placówkach będzie odbywało się stopniowo. Ze względu na skalę działalności Poczty Polskiej, która ma największą sieć placówek w kraju, nowa wizualizacja będzie wdrażana kilka lat. Roczne wydatki na ten cel wyniosą ok 2 - 6 mln zł. Dla porównania Poczta Polska roku każdego na remonty placówek wydaje ok. 50 mln złotych.  Zmiana ma przyczynić się do zwiększenia zysków ze sprzedaży wszystkich usług oferowanych przez Pocztę Polską.

Nowy portal Poczty Polskiej

Rusza 23 stycznia. W ramach prac nad serwisem pojawiły się funkcjonalności ułatwiające użytkownikom dostęp do oferty firmy. Uruchomieniu nowej strony towarzyszy konkurs z nagrodami.

Poczta Polska w liczbach

Zatrudnia ponad 90 tys. osób. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek. Strategię rozwoju będzie realizowała do 2017 roku.