Aby promować płatności przelewem, telefonem i kartą, 12 września zainaugurowano kampanię społeczną „Warto Bezgotówkowo”, pod patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Finansów.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej www.WartoBezgotowkowo.pl

– Według badań już jedna czwarta Polaków nie nosi w portfelu gotówki, dwie trzecie uważa, że płacenie kartą i smartfonem jest wygodniejsze.

Klienci banków mają w swoich portfelach ponad 30 mln kart debetowych i 5 mln kart kredytowych. Coraz chętniej korzystają z bankowości internetowej i mobilnej, a także z płatności smartfonem – mówi Włodzimierz Kiciński, Przewodniczący Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności. – Wierzę, że szersze upowszechnianie płatności elektronicznych przyniesie ogromne korzyści nie tylko konsumentom, ale całej gospodarce – dodaje.

Celem kampanii, zainicjowanej przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, koordynowanej przez Warszawski Instytut Bankowości, jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji akceptujących płatności. W kampanii Warto Bezgotówkowo będziemy zachęcać Polaków do aktywnego korzystania z płatności bezgotówkowych. Dla konsumentów i dla przedsiębiorców oznaczają one oszczędność czasu, większe bezpieczeństwo i wygodę.

Obrót bezgotówkowy przynosi wymierne korzyści konsumentom, przedsiębiorcom, administracji publicznej i całej gospodarce. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje ponad dwukrotnie mniej czasu niż gotówkowych.

– Chcemy wzmacniać nasze przewagi oraz zachęcać Polaków do korzystania z nowych technologii, w tym transakcji elektronicznych. Nowoczesne technologie cyfrowe decydują o innowacyjności i konkurencyjności gospodarki, o czym mówimy w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – podkreśla wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Ministerstwo Rozwoju niedługo skieruje do konsultacji społecznych projekt ustawy o zmianie ustawy w związku z rozwojem płatności elektronicznych, którego celem jest upowszechnienie płatności bezgotówkowych. - Zależy nam na jak najszerszym dotarciu z informacją o korzyściach, które wynikają z obrotu bezgotówkowego. Dlatego zapraszamy do udziału w kampanii „Warto Bezgotówkowo” – dodaje.

Tegoroczna edycja kampanii obejmować będzie akcję informacyjno-edukacyjną i indywidualne aktywności partnerów. Podczas tygodnia płatności bezgotówkowych, w terminie 16-20 października br., klienci mogą liczyć na szereg akcji promocyjnych.

Przedsiębiorcy, którzy korzystają z terminali płatniczych, potwierdzają pozytywny związek między bezgotówkową formą płatności a wynikami sprzedażowymi. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje akceptantowi o wiele mniej czasu.

Do kampanii już teraz przyłączyło się ponad 100 firm i instytucji. Są to między innymi banki, organizacje kartowe, uczelnie, samorządy terytorialne oraz media.

- Banki od dłuższego czasu współpracują z sektorem publicznym. Najlepszymi przykładami tej współpracy jest szybkie i sprawne umożliwienie składania za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej wniosków w ramach rządowego programu Rodzina 500 plus czy powołanie Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich – Startująca właśnie kampania w zakresie wspierania obrotu bezgotówkowego to kolejny przykład takiej kooperacji – dodaje.

Może zaciekawią Cię te artykuły? Kliknij

Już zapadła decyzja. Minimalne wynagrodzenie za pracę i minimalna stawka godzinowa rosną od nowego roku. Sprawdź szczegóły

Dziesięć lat temu mieszkania drożały w oczach. Ci którzy je kupili mocno przepłacili i wartość ich nieruchomości jest o dużo niższa. Czy podobnie będzie teraz?

Tanie latanie liniami Ryanair już nie będzie takie tanie. Dlaczego?