Sieć dyskontów tekstylnych KiK obchodzi w kwietniu rok działalności w Polsce. Marka posiada obecnie ponad 3200 sklepów w ośmiu krajach Europy.

Sieć sklepów KiK pod koniec marca 2012 roku zdecydowała się wprowadzić markę także do Polski. Pierwszy obiekt handlowy otwarto w Środzie Wielkopolskiej, od tej pory sukcesywnie zwiększając liczbę nowo powstałych sklepów na rynku krajowym. W Opolu sklep tej sieci powstał niedawno w CH Turawa.

Po pierwszym roku działalności w Polsce, sieć KiK liczy 20 sklepów. Koncept marki KiK zakłada stały rozwój i ekspansję na kolejne rynki.


Co roku sieć otwiera 200 sklepów w rozwijających się krajach europejskich, poszerzając tym samym swoje wpływy.

KiK już od kilku lat jest dostępny w: Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii oraz na Węgrzech. Ma 3200 sklepów w 8 krajach europejskich. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie.

Kolejnym krokiem było otwarcie działalności w Polsce. „Perspektywy urzeczywistnienia naszej strategii biznesowej wynikają z doboru obiecujących i rentownych lokalizacji. Wprowadzenie marki KiK do Polski było dla nas bardzo ważną decyzją, która stanowi kolejny etap rozwoju sieci KiK. Otwarcie działalności w Polsce oparte było na konkretnych możliwościach i korzyściach, jakie stwarza dla inwestorów polski rynek, a które wiążą się z realizacją naszych założeń. Zależy nam na tym, aby pomyślnie rozwijać naszą sieć i umacniać pozycję marki w Polsce” – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK w Polsce.

Docelowo, do końca 2013 roku, w Polsce ma powstać jeszcze 50 sklepów sygnowanych logo marki KiK, co pozwoli stworzyć w niecałe dwa lata, sieć 70 sklepów na terenie Polski. W Polsce KiK Textil Sp. z o. o. ma siedzibę w Wrocławiu.

„Wyzwaniem było dla nas wprowadzenie marki KiK na polski rynek i uczynienie jej rozpoznawalną oraz popularną. Po roku działalności w Polsce możemy stwierdzić, że nasze zamierzenia udało się z sukcesem zrealizować. Od początku istnienia sieci KiK w Polsce wdrażamy przyjętą strategię z pozytywnymi efektami. Nasza koncepcja zakłada ekspansję na terenie całego kraju. Chcemy bowiem, aby marka KiK była bliska i dostępna wszystkim klientom. Dlatego sukcesywnie zwiększamy liczbę nowo otwieranych obiektów handlowych” – podkreśla Mariusz Kulik.

Sklepy KiK powstają zarówno w galeriach i centrach handlowych, jak i mniejszych retail parkach, czy przy ulicach w centrum miast. - „Najważniejszą kwestią jest otoczenie naszych sklepów. Dobór lokalizacji jest związany z realizacją strategii biznesowej. Zależy nam na sukcesywnym rozwoju i zwiększaniu popularności marki na terenie całego kraju. Dlatego poszukujemy dogodnych i rentownych lokalizacji, które przełożą się na efektywność prowadzonej działalności. Przy wyborze rozpatrywanej przez nas lokalizacji kierujemy się oceną obiektów handlowych znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie”- dodaje Mariusz Kulik.

„Dbamy o to, aby oferowany w naszych sklepach asortyment stanowiły produkty dobrej jakości, ale również atrakcyjne i modne. Zależy na tym, aby sprostać oczekiwaniom i gustom wszystkich naszych klientów, dlatego staramy się dostosować ofertę do różnych grup wiekowych” – zaznacza Mariusz Kulik.


Oferowany w sklepach KiK asortyment produktów obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, jak również dodatki, biżuterię, kosmetyki oraz zabawki i tekstylia domowe.

Ubrania oferowane w sklepach KiK są przeznaczone zarówno dla kobiet, podążających za aktualnymi trendami, jak i dla mężczyzn oraz dzieci, ceniących sobie przede wszystkim wygodę i dobrą jakość produktów. „Kolekcje oferowane w naszych sklepach dobieramy w taki sposób, aby spotkały się z zainteresowaniem osób ceniących wygodny i swobodny styl, ale także tych, które lubią elegancję i urokliwe dodatki. Ubrania wykonane są z tkanin cieszących się dużą popularnością z zachowaniem ich wysokiej jakości” – podkreśla Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK w Polsce.