Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polacy w 2015 roku zarejestrowali 475 935 nowych samochodów osobowych i dostawczych. Jakie marki i modele wybierano najczęściej?

To więcej o 16,6% i 67,7 tys. sztuk niż w 2015 r. Rok wcześniej informowaliśmy o przekroczeniu po raz pierwszy od wejścia do Unii Europejskiej 400 tys. aut (w 2015 r 408 260 sztuk) teraz zbliżamy się do 500 tys. ale ciągle jesteśmy daleko za Europą. W przeliczeniu na 1000 mieszkańców zaledwie przekraczamy 12 samochodów, podczas gdy średnia europejska zbliża się do 30 egzemplarzy.

Zobacz galerię

Od początku roku zarejestrowano 416 123 samochody osobowe, czyli więcej o 17,2% (+61,1 tys. sztuk) niż w ub.r. Teraz w ogólnej liczbie znalazło się 9 849 hybryd (+76,4%; 2,4% udziału) oraz 556 samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in (+65%; 0,1% udziału). Marki popularne zajmują 87,5% rynku, 363,9 tys. sztuk Tempo wzrostu tej grupy (+15,7%) dyktuje tempo rozwoju całego rynku, chociaż marki premium, zdecydowanie ciągną je w górę, gdyż w całym roku były dużo bardziej dynamiczne (52,2 tys. +29,5%).

Od początku roku przybyło 59 812 nowych samochodów dostawczych o DMC do 3,5t. Jest to o 12,3% więcej niż w 2015 r.

Jakie marki aut okazały się najpopularniejsze biorąc pod uwagę rejestracje nowych aut osobowych i dostawczych zarówno przez klientów indywidualnych jak i firm?

Najczęściej wybierane marki aut w 2016 roku przez klientów indywidualnych i firmy
Liczba zarejestrowanych aut Procentowy udział w rynku

  1. Skoda 55557 11,25%
  2. Volkswagen 47631 10,01%
  3. Toyota 41681 8,76%
  4. Opel 37480 7,88%
  5. Ford 35197 7,40%
  6. Renault 32169 6,76%
  7. Fiat 21067 4,43%
  8. Kia 19586 4,12%
  9. Dacia 19281 4,06%
  10. Hyundai 18176 3,82%

Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego