Wkrótce na najdłuższą kolejową trasę w Polsce, z Przemyśla do Szczecina, wyjedzie 68 zmodernizowanych wagonów. Pierwszych 20 już dostarczono PKP Intercity.

Remont prowadzi poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych. Do lipca przebuduje i unowocześni jeszcze 48 wagonów.
- Kluczowym elementem modernizacji jest dostosowanie taboru do prędkości 160km/h, dzięki czemu czas przejazdu, po remoncie tras, dla pociągów kursujących w relacji Przemyśl do Szczecin skróci się o 222 minuty – twierdzi PKP.

Zmodernizowane wagony mają udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, dodatkowe stojaki dla rowerów.

Część z nich jest przystosowana do świadczenia usług gastronomicznych. Wszystkie wyposażone są w klimatyzację, WC z zamkniętym obiegiem (nieczystości nie wylewają się na tory) oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej.

- Pierwsze wagony wkrótce wyjadą na tory. Do końca 2015 r. liczba nowych, zmodernizowanych wagonów będzie u nas niemal dwukrotnie wyższa niż tych starszego typu. Oznacza to zdecydowaną poprawę komfortu podróżowania – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
 

Modernizacja 68 wagonów kosztować będzie 180 mln złotych, projekt jest współfinansowany z programów Unii Europejskiej.