Rzeszowska firma Witchcraft Studios opracowała rewelacyjną aplikację na urządzenia mobilne do zgłaszania szkody komunikacyjnej.

Aplikacje na urządzenia mobilne nie były jeszcze wykorzystywane przez klientów firm ubezpieczeniowych. Jednak aplikacja stworzona dla Warty przez rzeszowską firmę Witchcraft Studios dzięki innowacyjnym rozwiązaniom może trwale zmienić ten rynek. Aplikacja jest darmowa do pobrania w sklepach Appstore oraz Google Play.

Wygoda nie tylko dla klienta
Osoba uczestnicząca w kolizji może określić za pomocą własnego telefonu strefę uszkodzeń samochodu czy motocykla, przesyłać zdjęcia wypadku i podstawowe informacje dotyczące polisy.

Dzięki temu klient unika biurokracji, a firma ubezpieczeniowa redukuje koszty związane z wysyłaniem likwidatora. Likwidator po uzupełnieniu danych, może od ręki zaproponować odszkodowanie. Jest to zdecydowanie przystępniejszy i szybszy sposób przyjęcia zgłoszenia o zdarzeniu, niż mozolne wypełnianie papierowych formularzy.

Warta umożliwia wycenę odszkodowania na podstawie rozmowy telefonicznej. – W Warcie zgłoszenia szkody przyjmują profesjonalni likwidatorzy. Dzięki temu już ok. 14 proc. szkód komunikacyjnych likwidujemy na podstawie kontaktu telefonicznego, czyli bez oczekiwania na oględziny auta przez rzeczoznawcę – mówi Adam Fulneczek, dyrektor Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie. - Teraz dzięki aplikacji ten proces może stać się jeszcze szybszy. Wystarczy kilka kliknięć, aby załatwić kwestię związaną z ubezpieczeniem.

Praktyczne narzędzia
Aplikacja opracowana przez firmę Witchcraft Studios zawiera wiele potrzebnych funkcji, z których skorzystają nie tylko obecni, ale także i przyszli klienci Warty. Twórcy opracowali wraz z PCK szczegółowe instrukcje dotyczące przeprowadzenia pierwszej pomocy oraz czynności, jakie należy wykonać po wypadku samochodowym.
Każda jest gruntownie objaśniona, a wskazówki podane są w formie graficznej i opisowej, dzięki czemu aplikacja jest szczególnie przydatna w nagłych wypadkach. Przypomina również użytkownikowi, co przekazać policji, aby zgłosić zaistniałą szkodę.

– Najważniejsza dla nas była użyteczność oraz intuicyjna obsługa interfejsu, dlatego postawiliśmy na ergonomię i prostotę aplikacji – wyjaśnia Maciej Głowacki, wiceprezes zarządu Witchcraft Studios. - Wszelkie informacje dotyczące klienta, między innymi numer polisy ubezpieczeniowej czy opis pojazdu, są dostępne w jednej zakładce. Kolejną ciekawą funkcją jest przypomnienie o płatności rat, badań technicznych pojazdu czy dacie zakończenia polisy.

Wystarczy kliknąć „Wezwij pomoc”
A co jeśli dojdzie do wypadku? – System sam określi położenie klienta w stopniach szerokości i długości geograficznej, następnie wystarczy kliknąć „Wezwij pomoc”, by aplikacja połączyła się z Centrum Alarmowym Warty. W sytuacji, kiedy do zdarzenia doszło w nocy – przydatna okaże się latarka, którą również umieszczono w aplikacji - odpowiada wiceprezes Głowacki.

Coraz więcej smarfonów
Jak wynika z danych IDC tylko w pierwszym kwartale 2012 r. zostało sprzedanych około miliona smarfonów, co stanowi 47 proc. wszystkich sprzedanych telefonów. Warto dodać, że popyt na nie zdecydowanie wzrasta.

Warta jest jedną z największych grup ubezpieczeniowych w Polsce, a z jej usług korzysta już ponad milion klientów.
Dzięki zastosowaniu rozwiązań rzeszowskiej firmy umiejętnie korzysta z boomu technologicznego, który zarówno ułatwia kontakt, minimalizuje czas, jak i koszty związane z oceną strat.