Przedsiębiorcy kwalifikowani do kategorii – małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) w ciągu miesiąca wykonują poprzez bankowość internetową średnio 21 przelewów miesięcznie – o 3 więcej niż rok temu. Ich wartość jest coraz wyższa; aktualnie wynosi średnio 78 tys. zł, a więc ponad 20 proc. więcej niż rok temu.

Jednak pod względem dynamiki małe firmy nie dorównują zwykłym obywatelom; w tym czasie zwiększyli oni swój „stan posiadania” do prawie 31 mln kont bankowych obsługiwanych internetowo, a więc o prawie 19 proc. Niestety znaczna część opcję internetową wybiera „na wszelki wypadek”; aktywnie bowiem wykorzystywanych poprzez internet jest obecnie niespełna 15 mln rachunków osób prywatnych. Przeciętnie konsument wykonuje przez internet 6 przelewów w miesiącu o wartości w sumie średnio niespełna 6 tys. zł.
Przedsiębiorcy zaliczani do MSP mają obecnie 1ponad 1,36 mln kont z aktywną opcją bankowości internetowej, wynika z opublikowanej właśnie 22. edycji raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.