Klub Nieruchomości to nowy serwis internetowy, dedykowany osobom zamierzającym kupić mieszkanie i deweloperom.Dzięki członkostwu przedstawiciele obydwu grup mogą czerpać rozmaite korzyści. Jest to pierwszy klub zakupowy z branży nieruchomości w Polsce. Innowacyjny projekt może zmienić cały rynek w kraju.

Bezpłatnie, ale z rejestracją
Klub funkcjonuje w oparciu o specjalną wyszukiwarkę. Pozwala ona jego członkom znaleźć wyłącznie promocyjne oferty mieszkań proponowane przez deweloperów. Członkostwo w klubie jest bezpłatne, ale żeby skorzystać z jego przywilejów,  trzeba się zarejestrować.
Badania pokazują, że zakupami na rynku nieruchomości zainteresowane są zwłaszcza osoby w przedziale wiekowym między 25 a 40 rokiem życia. Strona przeznaczona jest przede wszystkim dla nich: dla młodych, chcących kupić swoje pierwsze mieszkanie i dla inwestorów indywidualnych zamierzających znaleźć lokal pod późniejszy wynajem.

Idea prosto z Francji
Start-up oficjalnie wystartował w grudniu 2015 r. , choć pierwsza wersja strony ruszyła jeszcze w sierpniu. W tym czasie powstał też blog i profil na Facebooku. Sama idea wykrystalizowała się rok wcześniej. Pomysłodawczynią Klubu Nieruchomości są Joanna Pasterzak-Jarosz i jej mąż, Artur Jarosz. Mieszkali oni i prowadzili przez wiele lat własną działalność we Francji.
Pani Joannie bardzo spodobał jej się pomysł klubu zakupowego z branży nieruchomości działający w tym kraju. Zrewolucjonizował on tam sprzedaż nieruchomości na rynku pierwotnym (zwiększając znacznie sprzedaż) i pozwolił klubowiczom skorzystać z upustów dochodzących do 20 procent. Zainspirowało ją to do stworzenia czegoś podobnego w Polsce.   Na jednej z branżowych imprez w kraju małżonkowie poznali swoich przyszłych wspólników, specjalistów z branży nieruchomości: Piotra Bagińskiego i Łukasza Łobosa. Klub sfinansowany został ze środków własnych założycieli.

– We Francji tego rodzaju kluby zakupowe działają przez określony czas, np. oferują promocję przez tydzień, a potem mają przerwę i informują członków o mającej się pojawić wkrótce nowej ofercie – wyjaśnia Joanna Pasterzak-Jarosz, prezes spółki Klub Nieruchomości. – My poszliśmy o krok dalej. U nas to tylko jedna z opcji. Pomyślałam, że nie ma sensu ograniczać się w ten sposób. Nasz klub oferuje znacznie więcej innych programów rabatowych – dodaje pani Joanna.

Złap sąsiada
Klubowicze mogą kupić mieszkanie w specjalnej, niższej cenie albo otrzymać inną promocję, np. garaż gratis. Mogą też raz określić swoje preferencje mieszkaniowe – później system sam powiadomi ich o ofertach przez wybrany kanał komunikacji (na stronie czy poprzez e-mail).

W wyszukiwarce dostępna jest opcja „Złap sąsiada” umożliwiająca zakupy grupowe. Znajomi mogą kupić mieszkania obok siebie, po wynegocjowaniu z deweloperem atrakcyjniejszej ceny. Na stronie klubu pojawiają się też oferty nieruchomości objętych rządowym programem MDM, w ramach którego, chcący nabyć swoje pierwsze mieszkanie mogą otrzymać nawet 30 proc. dofinansowania.



Członkowie klubu, na każdym etapie procesu transakcji, mają prawo skorzystać z bezpłatnych usług doradców i wielu udogodnień np. darmowego ubezpieczenia na życie, czy rabatów na notariusza. Klubowicze bywają zapraszani na  wydarzenia organizowane przez deweloperów, na których także prezentowane są specjalne oferty. Klub oferuje bonusy i kody rabatowe.

–Jesteśmy takim agregatorem promocji, gromadzimy je w jednym miejscu i pozwalamy klubowiczom zaoszczędzić czas. Nie tylko informujemy i pokazujemy, ale też opiekujemy się nimi. Z jednej strony pomagamy klientom, a z drugiej, deweloperom – podkreśla pani Joanna.

Wyszukiwarka oferuje Sprzedaż Flash, umożliwiającą klientom zakup mieszkania w specjalnej cenie, ale w określonym przez dewelopera terminie. Dzięki niej  mogą oni szybciej zrealizować swoje plany sprzedażowe. Jest to ważne, kiedy zostają np. dwa lokale i chcą na nie błyskawicznie znaleźć chętnych. W wyszukiwarce jest też opcja „Przedsprzedaż”: korzystna dla klientów zdecydowanych co do parametrów mieszkania, ale potrzebujących czasu na skompletowanie dokumentów. Dzięki niej deweloperzy mogą uruchomić sprzedaż już na etapie wizualizacji projektów.

Plany rozwoju
Właściciele spółki pracują nad uruchomieniem tzw. kont premium, z ofertami dedykowanymi indywidualnym inwestorom. Planowane jest także powiększenie oferty dla deweloperów i rozwój usług dodatkowych, jak np.  wizualizacje w 3D,  film przy użyciu drona czy wirtualny spacer po inwestycji.

– Naszymi głównymi odbiorcami są młodzi ludzie korzystający z mobilnych urządzeń, dlatego wkrótce planujemy uruchomić aplikację mobilną – zdradza Joanna Pasterzak-Jarosz i informuje – Wrocław jest naszym miastem pilotażowym. Wszyscy czujemy się z nim bardzo związani. Studiowaliśmy tu, prowadziliśmy swoje biznesy i z niego wystartowaliśmy z Klubem Nieruchomości. Wiele startup-ów z Wrocławia odniosło sukces. Chcemy także przez naszą działalność promować to miasto i rozwijać się dalej, w innych częściach Polski – dodaje Joanna Pasterzak-Jarosz.

 

Agata Bociek