5 lipca zakończył się Tydzień Województwa Dolnośląskiego na Międzynarodowej Wystawie Expo 2015. Polski pawilon, zbudowany ze skrzynek na jabłka, bił w Mediolanie rekordy popularności. Dolny Śląsk postawił na innowacyjność oraz prezentację swoich unikatowych walorów. Uczestnicy targów mieli okazję zapoznać się m.in. z ceramiką bolesławiecką, kolekcjami szkła kryształowego, malarstwem na jedwabiu. Mogli też skosztować chleba wypiekanego na miejscu w mobilnej piekarni. Nowoczesny design został zaprezentowany także podczas pokazu oświetlenia autorstwa Agnieszki Włostowskiej.

Natomiast w trakcie Dnia Gospodarczego, Dolny Śląsk przedstawił swoją ofertę inwestycyjną. Jednym słowem – województwo dolnośląskie zachwyciło zagranicznych gości![/b]

 Dolny Śląsk w Mediolanie zaprezentował się w artystycznej konwencji czterech żywiołów. To właśnie one są źródłem najcenniejszych bogactw tego regionu. Uczestnicy wydarzenia mieli okazję poznać sztandarowe produkty regionalne.

Przedstawione zostały m.in. najpiękniejsze zestawy ceramiki bolesławieckiej, ręcznie robiona biżuteria z dolnośląskich agatów i unikatowe w skali Europy wyroby ze szkła kryształowego, produkowane w tradycyjny sposób od ponad 140 lat w Hucie Julia.

Odwiedzający Expo 2015 w Mediolanie mieli także okazję wziąć udział w warsztatach artystycznych ze znanymi dolnośląskimi artystami. Tajniki swego artystycznego rzemiosła zdradzili m.in.: specjalistka od biżuterii z dolnośląskich agatów – Małgorzata Gromiec oraz mistrzyni w malowaniu na jedwabiu – Kamila Karst.

 Nie zabrakło też akcentów kulinarnych. Polskie smaki gościom targów przybliżał Zbigniew Koźlik, szef kuchni jednej z najbardziej uznanych dolnośląskich restauracji. Wszystkie kulinarne propozycje, powstały na bazie produktów ekologicznych. Na podniebienia i węch uczestników na pewno oddziaływał przygotowany według dolnośląskich receptur chleb, który był wypiekany na miejscu w mobilnej piekarni.

Dolny Śląsk ma potencjał
 Dolny Śląsk należy do jednego z 10 najszybciej rozwijających się regionów Europy, stąd podczas targów nie mogło zabraknąć prezentacji potencjału gospodarczego tego regionu. W czwartek, 2 lipca odbył się cykl spotkań poświęconych współpracy gospodarczej regionu z partnerami z zagranicy. Marszałek Cezary Przybylski oraz członek zarządu województwa Jerzy Michalak, opowiedzieli o potencjale gospodarczym województwa, aktywności specjalnych stref ekonomicznych oraz projektach łączących innowacje technologiczne z biznesem. Nie zabrakło też wystąpień przedstawicieli włoskich firm, które działają na Dolnym Śląsku i odnoszą sukcesy. Gospodarcze prezentacje uświetnił specjalny pokaz unikatowego oświetlenia autorstwa Agnieszki Włostowskiej, który w niebanalny sposób łączy innowacyjne rozwiązanie technologiczne z ciekawym efektem artystycznym.

Tydzień Dolnośląski w Mediolanie trwał od 30 czerwca do 5 lipca br. Wszystkim prezentacjom towarzyszyła wyjątkowa muzyka, popularnego w Polsce, a pochodzącego z Wrocławia, zespołu Me, Myself and I. Za organizację wydarzenia odpowiadała Agencja Master Brand Group.