Do walki o klienta przystąpiły przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej elektromarkety. Bo w końcu na czym oglądać mecze, jak nie na dużym ekranie?

- Bez wątpienia największym zainteresowaniem przed i podczas rozgrywek cieszyły się i cieszą telewizory. To zupełnie naturalne. Każdy podczas piłkarskiego święta chce cieszyć się obrazem w najwyższej jakości. Wyraźnie zwiększone zainteresowanie telewizorami zaczęliśmy odnotowywać w tygodniu, w którym miał miejsce mecz otwarcia i jest ono zauważalne do dziś – mówi Grzegorz Bednarczyk, dyrektor do spraw zakupów RTV w firmie Domex, która jest operatorem salonu Media Expert w Galerii Korona Kielce.

A jakie odbiorniki wybieramy najchętniej?

- Klienci porzucają popularny swego czasu format 32 cali na rzecz formatów powyżej 40 cali. Tendencję tę zintensyfikowało EURO 2012 – mecze zdecydowanie lepiej oglądać na większym ekranie. Telewizory te dostępne są już w dużo bardziej przystępnych cenach, ponadto zastosowane w nich nowoczesne technologie sprawiają, że można je ustawić nawet w niewielkim wnętrzu i nie odbija się to na komforcie oglądania – dodaje i zaznacza też, że zwiększona sprzedaż telewizorów wynika jednak nie tylko z faktu trwania Euro 2012, ale także ze zmian związanych z procesem cyfryzacji telewizji naziemnej. - Można natomiast zauważyć wyraźnie, że mistrzostwa zdecydowanie przyspieszyły w wielu domach decyzję o wymianie posiadanego telewizora starszej generacji na sprzęt przystosowany do odbioru sygnału cyfrowego – podsumowuje Grzegorz Bednarczyk.