- Te pociągi są tutaj bardzo oczekiwane - powiedział 13 lutego Pan Enrico Rossi, prezydent Regionu Toskania.

Enrico Rossi, prezydent Regionu Toskania powiedział jeszcze m.in.: - Chcemy utrzymać wszystkie niezelektryfikowane linie kolejowe w Toskanii. Będzie to możliwe dzięki modernizacji infrastruktury i nowoczesnym pojazdom z Pesy.

Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy dziękując gospodarzom za okazane zaufanie zauważył m.in., że: - ATR220 Swing to przykład dobrej współpracy europejskiej. Pociągi Alstomu budowane we włoskich fabrykach jeżdżą w Polsce, a pociągi budowane w Bydgoszczy wyjeżdżają na tory Toskanii.

h

(Fot. Nadesłane/Pesa)

O pojeździe ATR 220 dla Trenitalii: ATR 220 to pojazd eksploatowany od 2008 we Włoszech, a później w Polsce. ATR 220 Swing - to jego nowoczesna i udoskonalona wersja. Potwierdzeniem innowacyjnego rozwinięcia "rodziny" tych pojazdów w obecnie produkowanej generacji jest m.in. zastosowanie własnych systemów sterowania i lokalizacji pojazdu w trakcie jazdy (DOV6) oraz znaczące obniżenie kosztów eksploatacji. Jest jednoprzestrzenny, klimatyzowany, posiada napęd spalinowy w układzie "S-D-S" (S - człon silnikowy, D człon doczepny) i może poruszać się w trakcji wielokrotnej do trzech pojazdów. Został zaprojektowany i zbudowany z myślą o obsłudze pasażerskiego ruchu regionalnego i międzyregionalnego. Jego konstrukcja i wyposażenie zapewnia duży komfort podróżowania przy znikomym oddziaływaniu na środowisko. Pojazd wyposażony jest w absorbery przejmujące energię podczas zderzenia, zapewniając tym samym zwiększone bezpieczeństwo podróżnym i obsłudze. W części wielofunkcyjnej pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, a także dla pasażerów z dużym bagażem. Wejście niepełnosprawnym zapewnia rampa manualna, służy im również jedna z kabin WC z automatycznymi drzwiami. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę w warunkach upalnego lata oraz temperatur zimowych. DMU jest dostosowany do obsługi peronów o wysokości od 300 do 760 mm.

Obecnie we Włoszech eksploatowanych jest 41 pociągów ATR 220. W grudniu 2013 roku Pesa zawarła umowę na 40, z opcją do 60 kolejnych dla narodowego przewoźnika - Trenitalii, a w Polsce dotychczas zamówiono 19 jego odpowiedników. Konstrukcja DMU zapewnia komfort i bezpieczeństwo jazdy z prędkością eksploatacyjną do 130 km/h. ATR 220 został wyposażony w nowoczesny napęd silnikami wysokoprężnymi spełniającymi najnowsze normy emisji spalin poziom III B i przekładnię hydrodynamiczną gwarantującą płynność i wysoką dynamikę jazdy. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym designem i kolorystyką, przyjaznym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej, WiFi oraz monitoring.