Wrocławianie, jako jedyni spośród mieszkańców dużych polskich miast, bardziej cenią w żywności aspekt zdrowotny niż jej smakowitość, wynika z badania Carrefour Polska zrealizowanego w 5 ośrodkach miejskich – Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Krakowie i Wrocławiu. Badanie to część kampanii „Z miłości do Zdrowia” prowadzonej przez sieć, której celem jest podniesienie świadomości Polaków na temat zasad zdrowego odżywiania. Badanie pod nazwą „Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia” przeprowadził TNS Polska na zlecenie Carrefour w lipcu 2014 roku.

Wykazało ono, że mieszkańcy Wrocławia jako jedyni spośród konsumentów z dużych miast na szczycie hierarchii ważności aspektów związanych z żywnością umieścili brak składników szkodzących organizmowi, takich jak alergeny.

Ten aspekt ważny jest aż dla 64% wrocławian.

Smakowitość żywności znajduje się na drugim miejscu i jest ważna dla 62% mieszkańców tego miasta.

Cenią oni także wpływ produktów spożywczych na dobry stan zdrowia (61%) i brak zawartości sztucznych dodatków (60%).

Fakt, że wrocławianie wyrażają najwyższą ocenę dla waloru zdrowotnego żywności jest spektakularny ze względu na obserwowany wśród ogółu badanych układ czynników wpływających na wybory związane z żywnością i żywieniem. Zarówno dla mieszkańców Warszawy, Gdańska, Łodzi oraz Krakowa najważniejsze są walory smakowe produktów żywnościowych.

- Różnica w preferencjach mieszkańców Wrocławia pod tym względem może wynikać z większej świadomości żywieniowej, która wspierana jest licznymi działaniami edukacyjnymi w tym zakresie, podejmowanymi w ostatnim czasie przez wiele instytucji wrocławskich – zaznacza prof. dr hab. Krystyna Gutkowska z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Badania przeprowadzone wśród mieszkańców Wrocławia wykazują również, że wrocławianie są zainteresowani żywnością lokalną i ekologiczną, co wpisuje się w ogólnopolski trend konsumencki. Żywność opatrzoną informacją, że pochodzi od lokalnych producentów kupuje 60% wrocławian, a żywność ekologiczną połowa respondentów z tego miasta.

Jednocześnie, aż dla 18% badanych wrocławian specjalne produkty spożywcze, takie jak np. produkty ekologiczne, regionalne, bezglutenowe czy dla diabetyków, są wciąż trudno dostępne.

Obserwujemy rynek i odpowiadamy na potrzeby konsumentów indywidualnie w każdej naszej lokalizacji,  dlatego już teraz certyfikowane produkty ekologiczne, bezglutenowe, produkty dla diabetyków i dietetyczne dostępne są w specjalnej strefie „Świat Zdrowia” w wybranych sklepach, w tym w hipermarkecie Carrefour w Centrum Handlowym Borek we Wrocławiu. Rozszerzamy również asortyment zdrowych warzyw i owoców dostępnych na „Targu Świeżości”, a naszym celem jest pozyskiwanie nowych dostawców z województwa dolnośląskiego – mówi Robert Noceń, Dyrektor ds. Eksploatacji Hipermarketów Carrefour Polska.

Sieć zachęca małych i średnich przedsiębiorców oraz producentów rolnych z województwa dolnośląskiego, którzy chcieliby nawiązać współpracę z Carrefour, do bezpośredniego kontaktu z dyrekcją wrocławskich sklepów.


Carrefour szuka dostawców, którzy mogą zaoferować wysokiej jakości lokalne, także tradycyjne specjały, produkowane przy użyciu dawnych metod.

Działania prowadzone przez Carrefour wpisują się w realizowaną przez sieć strategię biznesu odpowiedzialnego społecznie: oprócz dostarczania klientom wysokojakościowych produktów spożywczych, celem Carrefour jest także wspieranie polskiej przedsiębiorczości, w tym małych i średnich producentów rolnych.

W czasie trwania kampanii „Z miłości do Zdrowia” Carrefour Polska będzie się angażował w sponsoring wydarzeń sportowych oraz przeprowadzał akcje edukacyjne na temat zdrowego odżywiania, także na terenie wrocławskich sklepów.