Banery to obecnie najpopularniejsza forma reklamowa w internecie, która jeszcze długo będzie z nami mimo, że wielu znawców wróży jej koniec.

Banery jest z nami ponad 20 lat i można by powiedzieć, że każdy może go zrobić i tym samym zlecić emisję. Teoretycznie tak i jest to nawet proste gdy wybieramy jeden może dwa serwisy internetowe ale gdy chcemy zlecić emisję na kilku nastu serwisach sprawa się trochę komplikuje.

Oczywiście można emitować go w sieci GDN, RTB, grupach wydawniczych czy innych sieciach afiliacyjnych ale w tym artykule się skupimy na wymienionych.

Zobacz film, w którym omawiam wszystkie za i przeciw i sam zdecyduj co wybrać.

GDN – to sieć reklamowa należąca do Googla, każdy posiadacz strony internetowej chcący zarobić na reklamie a nie posiadający własnego działu handlowego udostępnia miejsca pod reklamę różnym siecią reklamowym, wśród których sieć Googla jest największa ma  ponad 90 % zasięgu.

RTB – to platformy real time biddingu czyli zakupu powierzchni reklamowych w formie aukcji w czasie rzeczywistym. Stosuje się ją głównie w momencie gdy chcemy trafić z reklamą do użytkownika, który był na naszej stronie ale powstała potrzeba by mu się ponownie zareklamować. Wydawcy biorący udział w tej zabawie udostępniają swe miejsca reklamowe a reklamodawcy zdecydowani na zakup reklamy określają w panelu jaką stawkę dadzą za wyświetlenie reklamy w momencie gdy pojawi się tam ich użytkownik.

Bezpośrednio u wydawcy – jeżeli interesują nas konkretne serwisy internetowe wówczas najlepiej zwrócić się bezpośrednio do nich.  problem pojawić się może gdy chcemy kampanię ogólnopolską na wielu serwisach jednocześnie ale tutaj warto wiedzieć, że są grupy wydawnicze posiadające w swym portfolio setki różnych portali takie jak Polska Press, Grupa O2, Agora itd.

Czy warto kupować bezpośrednio od wydawcy, sieci reklamowej, musisz sam zdecydować wszystko zależy od twoich potrzeb oraz stanu wiedzy odnośnie marketingu w internecie.