Śródmiejska Trasa Południowa to był ambitny projekt
Śródmiejska Trasa Południowa miała na celu poprawę komunikacji w centrum Wrocławia. Planowana trasa miała zapewnić sprawniejszy przepływ ruchu i ułatwić dostęp do kluczowych punktów miasta. Projekt przewidywał budowę nowej trasy, która połączyłaby istniejące arterie drogowe.
ŚTP miała łączyć wrocławską architekturę z nowoczesną infrastrukturą. Brzydsze elementy drogowe miały zostać wyburzone. Jeden z tych etapów udał się - kilka lat temu zniknęła estakada na placu Społecznym.
Jej koszt szacowano na 3-4 miliardy złotych, a komisja rozwoju przestrzennego i architektury zakładała budowę, mimo strat.
- Jest to największy przygotowany projekt tego typu w Polsce i jeśli pojawią się środki finansowe, to zostanie on zrealizowany. Nie ma tutaj możliwości oszczędzania na jakiś rozwiązaniach otaczających, bo są to albo straty pozorne, albo są to straty minimalne w stosunku do kosztów, czy nakładów jakie trzeba będzie tutaj ponieść - mówił wówczas Marek Żabiński, zastępca dyrektora biura rozwoju Wrocławia.
Zobacz też:
Jak miała wyglądać Śródmiejska Trasa Południowa? Zobacz w galerii >>
Pomysł budził wiele kontrowersji
Planowanie ruchu drogowego we Wrocławiu nie poszło po myśli mieszkańców. W 2012 roku na komisji rozwoju przestrzennego i architektury rady miejskiej omawiano remontowaną ulicę Pułaskiego, która miała stanowić część trasy. Kosztująca 20 milionów złotych inwestycja, w zaledwie parę tygodni po realizacji, miała zostać zburzona.
- Będziemy musieli rozwalić, po prostu - mówili urzędnicy w 2012 roku.
Do 2016 roku projekt został "przeniesiony" na kolejny okres. ŚTP nie znalazła się jednak w obowiązującym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata 2015-2019. Od tej pory słuch o niej zaginął.
Przebieg ŚTP:
- pl. Strzegomski (u zbiegu ulic Legnickiej, Poznańskiej, Strzegomskiej i Braniborskiej) poprzez tzw. klin kolejowy, czyli dawne tereny magazynów i dworców Świebodzkiego i Marchijskiego,
- ul. Szpitalna,
- ul. Zaporoska,
- skrzyżowanie z ulicami Gajowicką i Szczęśliwą,
- ul. Szczęśliwa,
- ul. Radosna,
- skrzyżowanie ul. Dyrekcyjnej i Ślężnej,
- ul. Pułaskiego,
- plac Społeczny,
- most Pokoju,
- ul. Wyszyńskiego,
- okolice dworca Nadodrze.
Jak miała wyglądać Śródmiejska Trasa Południowa? Zobacz w galerii >>
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?