Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczypiorniści apelują o oddawanie szpiku

Dawid Foltyniewicz
Jednym z ambasadorów akcji został Tomasz Pietruszko z Zagłębia Lubin.
Jednym z ambasadorów akcji został Tomasz Pietruszko z Zagłębia Lubin. MKS Zagłębie Lubin
17 ambasadorów PGNiG Superligi przez cały październik będzie zachęcać do rejestrowania się w bazie potencjalnych dawców szpiku.

Ambasadorami Akcji Partnerskiej z Fundacją DKMS (Baza Dawców Komórek Macierzystych Polska) zostało 17 zawodników klubów PGNiG Superligi. Przedstawicielami dolnośląskich zespołów zostali Tomasz Pietruszko (Zagłębie Lubin) oraz Krzysztof Tylutki (Chrobry Głogów).

- Współpraca z Fundacją DMKS to dla Superligi kolejny krok w realizacji naszych założeń komunikacyjnych, które poza promocją dyscypliny są nastawione na zaangażowanie w działania charytatywne czy noszące pomoc innym - mówi Justyna Woja, rzecznik prasowy PGNiG Superligi. Nasi zawodnicy są charyzmatyczni i pomogą dotrzeć do grupy odbiorców, która być może dzięki naszym działaniom odwiedzi stronę Fundacji DKMS i zarejestruje się jako potencjalny dawca szpiku - dodaje.

7. i 8. kolejka PGNiG Superligi będą najmocniej związane z promocją działań DKMS. W halach na kibiców czekać będą stanowiska, na których będą mogli zarejestrować się jako potencjalni dawcy. Najważniejszym wydarzeniem będzie jednak zaplanowane na 10 października spotkanie pomiędzy NMC Górnikiem Zabrze a PGE VIVE Kielce. Starcie jest promowane pod hasłem Mecz Dawcy Szpiku.

Ambasadorzy PGNiG Superligi swój udział w przedsięwzięciu zaakcentowali odbiciem dłoni. - Sportowcy to młodzi ludzie z pasją, prowadzą na co dzień walkę, żeby osiągać lepsze rezultaty i dzięki temu są w stanie dać genialny przykład młodym ludziom w Polsce. Pacjent chory na nowotwory krwi także toczy codzienną walkę... o życie, w której często jedyną szansą na zdrowie jest przeszczep szpiku od niespokrewnionego dawcy. Prawdopodobieństwo znalezienia zgodnego dawcy wynosi 1:20 000, a w rzadkim genotypie nawet jeden do kilku milionów. To właśnie sprawia, że poszukiwania bliźniaka genetycznego są takie trudne. Dlatego tak ważne jest, aby do grona potencjalnych dawców dołączały nowe osoby i bardzo cieszy nas, że PGNiG Superliga będzie wspierała nas w tej misji - zaznacza prezes Fundacji DKMS, Ewa Magnucka-Bowkiewicz.

Kluby oraz fundacja zachęcają kibiców do włączenia się do ich akcji poprzez media społecznościowe. Każdy z Ambasadorów nominuje cztery kolejne osoby. Mają one opublikować film, na którym również odbijają swoją dłoń. Każdy, kto uwieczni wyzwanie, może przesłać swój odcisk na adres [email protected]. Na zakończenie akcji przygotowany zostanie plakat ze wszystkimi przesłanymi odbiciami.

Wyzwanie PGNiG Superligi i Fundacji DKMS można porównać do akcji Ice Bucket Challenge, poświęconej osobom chorującym na stwardnienie zanikowe boczne. Poprzez zaangażowanie znanych osób o przedsięwzięciu zrobiło się głośno na całym świecie, a świadomość społeczna na temat tej choroby znacząco się zwiększyła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska