Zakupione pojazdy to Scania Streamline – 50 sztuk R410 4x2 z kabinami Highline i Topline, jeden R410 6x2 Highline oraz jeden P360 4x2 z kabiną dzienną. Ciągniki dołączą do dotychczasowej floty firmy Schavemaker liczącej ponad 200 jednostek i 300 naczep z czego większość stanowią pojazdy marki Scania.
Nowe ciągniki zostały wyposażone m.in. w zautomatyzowany system zmiany biegów Scania Opticruise oraz Scania Active Prediction, który za pomocą systemu GPS określa pozycję pojazdu i przewiduje topografię znajdującej się przed nim drogi, umożliwiając tym samym znaczne oszczędności. W dodatkowym obniżeniu wydatków na paliwo pomoże system Eco-roll, który ocenia kiedy ciężarówka powinna wykorzystać siłę grawitacji aby swobodnie zjechać ze wzniesienia. Zarządzanie flotą ułatwi system Scania Fleet Management. W trosce o wygodę i bezpieczeństwo kierowców kabiny zostały wyposażone w klimatyzację postojową, zewnętrzne skrzynki narzędziowe, siodła z powłoką teflonową. Część pojazdów została wyposażona w hydraulikę do wywrotu firmy HYVA a pojazdy pod cysterny ADR w kompresory firmy Gardner Denver. Wszystkie objęte są 5 letnim kontraktem serwisowym RM.
- Na ofertę firmy Scania zdecydowaliśmy się po szczegółowej analizie rynku. Wybór poprzedziły wnikliwe testy przeprowadzone przez naszych kierowców. Zwracaliśmy szczególną uwagę na wyniki zużycia paliwa, ale o wyborze marki Scania przesądziły dotychczasowe doświadczenia z eksploatacji pojazdów tej marki, jakość współpracy z pobliskim serwisem we Wrocławiu, a także cena zakupu, koszt kontraktów serwisowych i wartość odsprzedaży pojazdów Scania na rynku wtórnym- , mówi Michał Kubalok Transport Manager w firmie Schavemaker.
Firma Schavemaker Transport powstała w roku 1967. Od tego czasu urosła do rangi międzynarodowej organizacji logistycznej z oddziałami w Holandii, Polsce oraz na Słowacji. W Polsce prowadzi działalność biznesową od 2004 roku. Firma specjalizuje się w transporcie i magazynowaniu stali w kręgach. Świadczy również usługi w zakresie transportu złomu, papieru, cargo lotniczego, transportu gabarytowego i intermodalnego, transportu chemii płynnej, oraz ładunków drobnicowych. Oferuje również usługi logistyczne i posiada dwa terminale kontenerowe (wodny śródlądowy w Holandii oraz kolejowy w Kątach Wrocławskich). Zatrudnia ponad 400 pracowników.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?