Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozpoczyna się remont mostów na linii kolejowej z Wrocławia do Jelcza. Potrwa ponad dwa lata

mk
Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
Spółka kolejowa PKP PLK rozpocznie remont dwóch mostów i dwóch wiaduktów na linii kolejowej z Wrocławia Brochowa do Jelcza-Miłoszyc. Inwestycja usprawni ruch także na wyremontowanej, położonej bardziej na północ linii prowadzącej m.in. przez przystanki Wrocław Strachocin i Wrocław Wojnów.

Dwa mosty i dwa wiadukty na linii kolejowej z Wrocławia do Jelcza-Miłoszyc idą do remontu. Prace będą prowadzone na linii kolejowej nr 277 prowadzącej przez Wrocław Brochów, Siechnice, Zakrzów Kotowice i Czernicę. To linia przebiegająca na południe od linii 292, która będzie przebiegała przez przystanki Wrocław Strachocin, Wrocław Wojnów i Dobrzykowice. Linia 277 w kierunku Opola ma duże znaczenie w ruchu towarowym, a modernizacje mostów i wiaduktów wpłyną na poprawę przepustowości linii i bezpieczeństwo w ruchu lądowym. Podczas

- Zaplanowana jest gruntowana przebudowa obiektów służących kolei od 1909 r. W efekcie możliwa będzie budowa drugiego toru na mostach i wiaduktach oraz w ich sąsiedztwie. Przebudowa wiaduktu nad drogą wojewódzką - ul. Wrocławską - w Czernicy zapewni - poza jezdnią - ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Oprócz przebudowy obiektów wykonana zostanie kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Z myślą o budowie nowego toru poszerzony będzie nasyp - informuje rzecznik prasowym PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Remontowane będą wiadukty nad drogą wojewódzką 455 w Czernicy oraz wiadukt nad drogą lokalną dwa kilometry dalej. Modernizację przejdzie też most nad drogą i rzeczką za Siechnicami i położony kilkaset metrów dalej most nad suchodołem.

- Prace będą wykonywane kolejno tor po torze. Po ukończeniu prac i otwarciu jednego toru wykonawca przystąpi do prac przy obiektach na sąsiednim. Realizację prac zaplanowano tak, aby zachować przejezdność linii i nie było utrudnień w ruchu na trasie Wrocław – Jelcz - wyjaśnia Siemieniec.

Wykonawcą robót będzie konsorcjum firm, którego liderem jest firma Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej. Koszt prac wyniesie ponad 41 mln zł, a potrwają one dwa lata i dwa miesiące - do sierpnia 2023 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska