Brakujące cztery kilometry Alei Stabłowickiej
Do tej pory kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od strony Środy Śląskiej i Legnicy przekonywali się, że obwodnica Leśnicy nie tyle omija dzielnicę miasta, co prowadzi w całkiem inne jego rejony, a dokładnie - w okolice lotniska. Działo się tak, ponieważ brakowało czterokilometrowego odcinka drogi, która łączyłaby Aleję Kaczorowskiego (obwodnica Leśnicy) w okolicy Jerzmanowa z ul. Kosmonautów na skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa. Dopiero po jego wybudowaniu będzie można realnie ominąć Leśnicę. Na wysokości skrzyżowania Kosmonautów z Fieldorfa (przy nowym szpitalu) skręcimy w budowaną właśnie aleję Stabłowicką, którą dojedziemy do istniejącej już obwodnicy Leśnicy.
Ale to nie wszystko. Każdy, kto wyjeżdża z Wrocławia w stronę Leśnicy drogą krajową 94 doskonale wie, że będzie musiał odstać swoje w korku ciągnącym się od Glinianek aż do skrzyżowania z ulicą Fieldorfa. Na tym odcinku projektanci przewidzieli poszerzenie drogi o kolejne dwa pasy.
"Cały nowy układ ulicy Kosmonautów będzie posiadał dwie jezdnie, dwupasmowe. Takie rozwiązanie spowoduje, że zwiększy się przepustowość, a co za tym idzie, jest szansa, że korki zostaną rozładowane" – mówi nam Piotr Wilkosz przedstawiciel wykonawcy Bickhardt Bau Polska.
Torowisko przesunięte, szersza Kosmonautów
Przebudowa ulicy Kosmonautów od Glinianek do Fieldorfa (2,2 km) to także zmiana przebiegu torowiska tramwajowego. Żeby znaleźć miejsce na poszerzenie Kosmonautów, projektanci musieli przesunąć torowisko w kierunku południowym. W tym miejscu powstanie także ciąg rowerowo-pieszy.
"Ta inwestycja to wyzwanie, a my się nie boimy wyzwań. Jako wykonawca tej wielkiej inwestycji zrobimy wszystko, aby ograniczyć utrudnienia dla mieszkańców. Dlatego też najpierw planujemy budować m.in. torowisko na ul. Kosmonautów, aby potem przerzucić tam ruch tramwajów i rozpocząć budowę nowej jezdni południowej. Z kolei Aleja Stabłowicka to głównie tereny niezabudowane" - mówi Piotr Wilkosz.
Co powstanie w ramach Osi Zachodniej?
"Wybudowanych zostanie 4,2 kilometra nowych dróg, 5675 metrów dróg rowerowych, 5875 metrów chodników, ponad kilometr ciągu pieszo-rowerowego, 5 skrzyżowań oraz 2 przejścia tunelowe dla pieszych i rowerzystów. Dużym wyzwaniem inżynierskim będzie budowa wiaduktu w ciągu Alei Stabłowickiej. Będzie on miał ponad 140 metrów i pozwoli uczestnikom ruchu drogowego bezkolizyjnie przejechać nad uczęszczaną linią kolejową w kierunku Legnicy" - opowiada Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.
Umowa podpisana w czwartek (29 kwietnia) z konsorcjum, którego liderem jest Bickhardt Bau Polska sp. z o.o., to kontrakt w wysokości blisko 181,5 miliona złotych.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?