Przetarg, w którym otwarto właśnie koperty i poznano oferty, dotyczy sporządzenia tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla wspomnianych inwestycji drogowych. Polega ono na opracowaniu dokładnej dokumentacji projektowej dla wybranych wcześniej wariantów przebudowywanych dróg. W toku tych prac mielibyśmy poznać również przybliżone kwoty, jakie trzeba będzie wydać na poszczególne warianty przebiegu. To może być decydujące dla podejmowania dalszych decyzji.
A4 i S5 na Dolnym Śląsku. Trzy warianty przy projektowaniu
Przypomnijmy, że w przypadku rozbudowy (lub budowy od podstaw w nowym śladzie) autostrady A4 pod Wrocławiem i budowy S5 Sobótka - Bolków przeanalizowane zostaną trzy warianty. Oto one:
- Wariant 1 kombinacja A4 i S5
- przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie autostrady A4 od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód oraz budowę nowej drogi ekspresowej S5. Wariant ten zakłada, że autostrada A4 będzie wyposażona w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym, a węzły i obiekty inżynierskie będą przebudowane. Droga ekspresowa S5 połączy się w tym wariancie z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków. - Wariant 2 kombinacja A4 i S5
- przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od projektowanego węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Natomiast droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków. - Wariant 3 kombinacja A4 i S5
- przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną autostradą A4 w węźle Mirosławice oraz z S3 w węźle Bolków.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że wszystkie warianty A4 i S5 zostaną zaprojektowane w taki sposób, aby przebiegały możliwie jak najdalej od zabudowań, z zachowaniem dróg poprzecznych łączących miejscowości. Ponadto w Wariantach 2 i 3, które przewidują budowę A4 w nowym korytarzu, uwzględnione będą m.in. podwarianty całkowicie omijające obszary Natura 2000. Na etapie opracowywania STEŚ organizowane będą spotkania informacyjne z udziałem mieszkańców wszystkich gmin, przez które będą przebiegały warianty A4 i S5.
Informacja z otwarcia ofert dla A4 i S5 przedstawia się następująco - oto 4 oferty:
1 Konsorcjum:
TRAKT Sp. z o.o. Sp.k.– lider konsorcjum
TRAKT Sp. z o.o. – partner konsorcjum
CENA: 36 191 587,65 zł
2. Konsorcjum:
Multiconsult Polska- lider konsorcjum
IVIA - partner konsorcjum
CENA: 28 757 400,00
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA
CENA: 49 197 767,55
4. Mosty Katowice
CENA: 75 934 812,60
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?