Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerzyści jadą pod prąd. Na kolejnych ulicach

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Na kolejnych ulicach we Wrocławiu rowerzyści mogą jechać pod prąd.
Na kolejnych ulicach we Wrocławiu rowerzyści mogą jechać pod prąd. Pawel Relikowski / Polska Press
Miasto na kolejnych ulicach wprowadza kontraruch rowerowy, czyli możliwość jazdy rowerem pod prąd na ulicy jednokierunkowej. Zmiany dotyczą ulic na osiedlu Krzyki-Partynice, a za kilka dni podobne zostaną wprowadzone na Karłowicach.

Na kolejnych ulicach we Wrocławiu rowerzyści mogą jeździć pod prąd. Tym razem urzędnicy zdecydowali, że takie prawo zostanie przyznane cyklistom ma osiedlu Krzyki i Partynice. Od weekendu rowerzyści mogą jechać po ulicy Chłodnej, Deszczowej, Upalnej, Szronowej, Tuwima i Wietrznej właśnie pod prąd.

Zdaniem Marcina Stępniaka, mieszkańca osiedla, to dobre rozwiązanie. - Poruszam się zarówno autem, jak i rowerem, i moim zdaniem jest to słuszne rozwiązanie. Tak naprawdę ze względu na ruch jednokierunkowy rowerem trzeba się do tej pory nieźle nakręcić, a teraz takiego problemu nie ma - przyznaje pan Marcin.

Wydział Inżynierii Miejskiej, na którego to wniosek zmiany wprowadzono, planuje, że w sobotę (24 lutego) kolejne ulice zostaną objęte kontraruchem rowerowym. Będą to przede wszystkim Karłowice i jedna ulica na Ołbinie, a rowerzyści pod prąd pojadą na Lenartowicza, Karpińskiego, Pola, Wybickiego i Rozbrat.

Jak tłumaczą nam w Wydziale Inżynierii Miejskiej kontraruch na kolejnych ulicach Wrocławia został wprowadzony na podstawie zmiany przepisów z 2015 rok, która dopuszcza jazdę rowerem pod prąd po jezdni na zasadach ogólnych, zgodnych z Prawem o ruchu drogowym, bez wydzielania dodatkowego pasa dla rowerów. - Zmiana rozporządzenia przepisów wynikała z głębokiej analizy danych statystycznych związanych z kolizjami i wypadkami. Wszystkie dostępne dane wskazują jednoznacznie - dopuszczanie ruchu rowerowego pod prąd nie niesie ze sobą pogorszenia warunków bezpieczeństwa - argumentuje Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu. Dodaje także, że wrocławskie ulice zostały wybrane po konsultacji z oficerem rowerowym i środowiskiem wrocławskich rowerzystów.

- Wprowadzanie kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych we Wrocławiu będzie sukcesywnie wprowadzane na większości ulic leżących w obszarze stref ruchu uspokojonego. Kolejność ulic, na których wprowadzono kontraruch, wynikała ze zgłoszeń mieszkańców. Obecnie kontraruch wprowadzono już na 24 km dróg jednokierunkowych w strefie ruchu uspokojonego, pozostało jeszcze około 12 km przy czym, każda wybrana lokalizacja podlega indywidualnej analizie możliwości wprowadzenia takiego rozwiązania - wylicza Maciąg.

Przypomnijmy, że do czerwca zeszłego roku miasto wprowadziło kontraruch na ok. 40 ulicach we Wrocławiu, tj. Suchardy, Chorzowska, Katowicka, Tarnogórska, Lubińska, Nobla, Paulińska, Kaszubska, Czeska, Raciborska, Włodkowica, Oporowska, Skerowa, Wandy, Nasturcjowa, Kiemliczów, Rymarska, Energetyczna, Januszowicka, Łukowa, Trwała, Pszczelarska, Olkuska, Hoene – Wrońskiego, Bogusławskiego, Kampinoska, Skoczylasa, Rajska, Orzeszkowej, Daszyńskiego, Kniaziewicza, Stanisławskiego, Worcella, Tczewska, Piramowicza, Sempołowskiej, Promień, Łagiewnicka oraz Skwierzyńska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska