Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont mostu Zwierzynieckiego we Wrocławiu trwa, a już zapowiada się kolejny. Trzeba wymienić jezdnię i torowisko

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Dla remontowanego mostu Zwierzynieckiego zaplanowano kolejny. Tym razem jezdni i torowiska.
Dla remontowanego mostu Zwierzynieckiego zaplanowano kolejny. Tym razem jezdni i torowiska. Paweł Relikowski / Polska Press
Przeciągający się w nieskończoność remont mostu Zwierzynieckiego we Wrocławiu nie oznacza, że będzie ostatnim. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta przymierza się jeszcze do wyremontowania jego jezdni i torowiska. Kiedy? Przeczytajcie poniżej.

Most Zwierzyniecki to niekończąca się historia

Trwający remont mostu Zwierzynieckiego obejmuje m.in. przywrócenie historycznej barwy konstrukcji (oliwkowozielonej), balustradom (ceglanej), wymianę chodnika, odnowienie kamiennych wież łączących przęsła, odtworzenie powłok antykorozyjnych, renowację latarni, przebudowę sieci znajdujących się pod chodnikiem i wymianę znaków żeglugowych.

Renowacją od października 2021 r. zajmuje się konsorcjum firm Probudowa (lider) i Rotomat (partner). Prace miały zakończyć się we wrześniu 2022 r., ale trwają nadal. Urzędnicy przestali już podawać kolejne terminy zakończenia prac, a zaczęli naliczać kary dla wykonawcy. Mają nadzieję, że jeśli konsorcjum przyspieszy, remont mostu uda skończyć się w te wakacje. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta przyznał, że "zadanie to całkowicie przerosło wykonawcę". Obszernie na ten temat pisaliśmy tutaj:

Mimo nieukończonego remontu, miasto planuje kolejny

Ma objąć wymianę płyty pomostowej, izolacji, nawierzchni jezdni, naprawy antykorozyjne stalowej konstrukcji, zwiększenie nośności do 40 ton i wymianę torowiska tramwajowego.

Na razie Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta szuka projektanta prac remontowych. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, dokumentacja projektowa zostanie stworzona w 2024/2025 r. Prace mogą ruszyć zaraz po opracowaniu projektu, ale raczej jest to mało prawdopodobne.

Dlaczego? Dopiero po wykonaniu projektu będzie można ocenić koszty i zabezpieczyć środki w miejskim budżecie. Prace trzeba będzie również skoordynować z innymi remontami mostów, bo niektóre nie mogą na siebie nachodzić (np. mosty Trzebnickie i Osobowickie). A tych w podobnym terminie może być sporo. Przypomnijmy, że mosty których remont jest już projektowany lub dopiero będzie to:

  • most Piaskowego;
  • most Sikorskiego;
  • mosty Trzebnickie;
  • mosty Osobowickie.

Dlaczego nie można było wymienić jezdni i torowiska równocześnie z obecnie prowadzonym remontem?

Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym ZDiUM, spowodowane było to wcześniejszym brakiem projektu, ale przede wszystkim brakiem końca budowy Alei Wielkiej Wyspy. Aleja Wielkiej Wyspy z nowymi mostami: Olimpijskim i Wilczy Kąt, pozwoli na dotarcie do Sępolna i Biskupina inną trasą niż przez most Szczytnicki i most Jagielloński. Ma zostać otwarta w IV kwartale 2023 r. Nie bez znaczenia jest także zaplanowane na III kwartał 2023 r. otwarcie nowych mostów Chrobrego. Wymienione przeprawy są o tyle ważne, ze podczas kolejnego remontu mostu Zwierzynieckiego, ten będzie całkowicie zamknięty.

ZOBACZ TAKŻE:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska