Numerków nie można pobierać na inne dni. Są one ważne tylko na dzień załatwienia sprawy. A często brakuje ich już w godzinach porannych.
- System numerkowy w urzędzie bierze pod uwagę czas obsługi pojedynczego mieszkańca i w ten sposób limituje liczbę wydawanych numerków. Duża ilość pobieranych numerków w godzinach porannych często powoduje, że ich limit na dany dzień osiągany jest wcześniej, jeszcze na kilka godzin przed końcem pracy urzędu - mówi Paweł Szot z Wydziału Komunikacji Społecznej we wrocławski ratuszu.
Szot doradza, że najlepszą drogą jest rejestracja inter-netowa w nowym systemie CEPIK 2.0, choć nie ukrywa jego wadliwości. - Mieszkańcy mają możliwość zamawiania numerka na konkretną godzinę, na pięć dni roboczych do przodu - tłumaczy Paweł Szot. - CEPIK 2.0 działa jednak dużo wolniej w porównaniu do starszej wersji systemu. Czas obsługi jednego mieszkańca wydłużył się przez to prawie dwukrotnie.
Ministerstwo Cyfryzacji - odpowiedzialne za działanie CEPIK-u - ma jednak odmienne zdanie. Uważa, że problem kolejek to nie wina nowego systemu.
- Nie jest tajemnicą, że zaraz po wdrożeniu w listopadzie zeszłego roku system CEPiK 2.0 powodował pewne problemy, za które zresztą przepraszaliśmy. Ale to już dawno za nami, a system działa stabilnie. Od marca tego roku liczba błędów spadła dużo poniżej ich liczby z poprzedniej wersji systemu. Czym innym są natomiast procedury, które często wydłużają czas obsługi interesantów, organizacja pracy w poszczególnych wydziałach komunikacji czy ogromna liczba osób, które chcą np. zarejestrować samochód, co w naturalny sposób wydłuża czasem kolejki. Do końca maja tego roku w całej Polsce wydano aż 2,8 mln dowodów rejestracyjnych - twierdzi Karol Manys z biura prasowego Ministerstwa Cyfryzacji.
Według urzędu miejskiego, przyczyną tworzących się kolejek jest wzrost liczby rejestrowanych pojazdów.
- W porównaniu z poprzednim rokiem odnotowany został wzrost o prawie 30 proc. We wszystkich Centrach Obsługi Mieszkańca dziennie przyjmowanych jest w sumie ok. 550 osób dokonujących rejestracji pojazdu. Niemal każdego dnia obsługiwanych jest również około 80 wizyt umówionych przez internet - mówi Szot.
Miasto dziś nie widzi rozwiązania kwestii kolejek. We Wrocławiu są cztery Centra Obsługi Mieszkańca i w każdym jest tak samo. Ludzie zmuszeni są do poświęcania urlopu na załatwienie sprawy, a coś co powinno trwać kilka minut, wydłuża się do kilku dni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?