Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przy Koronie powstanie tysiąc mieszkań. A już teraz nie da się wyjechać

Marcin Kaźmierczak
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Lokum Deweloper kupiło działkę po byłej cukrowni przy al. Poprzecznej w pobliżu CH Korona. Ma na niej stanąć stanąć ponad tysiąc mieszkań, a mieszkańcy już teraz tkwią w korkach.

Deweloper za 15-hektarową działkę należącą do firmy Südzucker Polska zapłaci około 100 mln zł. W połowie września obie firmy podpisały umowy przedwstępne. Transakcja ma zostać zakończona do 2021 r. Wtedy to na działce przy stacji kolejowej Wrocław Sołtysowice i CH Korona powstanie co najmniej tysiąc nowych mieszkań, a przecież od kilku lat inni deweloperzy - m.in. Archicom i LC Corp stawiają bloki przy sąsiedniej ul. Sołtysowickiej.

Niegdyś spokojne podmiejskie osiedle staje się jedną z wrocławskich sypialni. Za tym jednak nie nadąża infrastruktura, zwłaszcza drogowa. Już teraz codziennie w porannym i popołudniowym szczycie kierowcy tkwią w korkach przy przejazdach kolejowych na al. Poprzecznej i ul. Czajkowskiego. W czwartek o godz. 19, a więc dawno po popołudniowym szczycie, korek oplatał wianuszkiem całe osiedle. Samochody stały od przejazdu na al. Poprzecznej, przez ul. Sołtysowicką i Czajkowskiego.

Co gorsze, w piątkowy poranek zamknięty dla ruchu został 100-metrowy fragment ul. Długosza od skrzyżowania z Czajkowskiego do Parku Trampolin, a to naturalny objazd przejazdu kolejowego na ul. Czajkowskiego. Zwłaszcza gdy przejazd jest zamknięty, a sytuacja taka powtarza się średnio co 10-15 minut, kierowcy uciekają z ul. Czajkowskiego pod wiadukt na ul. Boya-Żeleńskiego właśnie przez ul. Długosza.

Sytuacja nie poprawi się dopóki przejazdy kolejowe na al. Poprzecznej nie powstanie wiadukt. Petycję do miasta w sprawie jego budowy pod koniec ubiegłego roku złożyli mieszkańcy. Sami zrobili nawet wstępny projekt, według którego wiadukt byłby długi na 45 m i wysoki na 5 m. Urzędnicy mówili wtedy, że wiadukt zostanie uwzględniony przy projektowaniu budżetu na 2019 r. Tak się jednak nie stanie.

– W najbliższych planach inwestycyjnych miasta nie ma wpisanej budowy bezkolizyjnej przeprawy nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Poprzecznej i Czajkowskiego – mówi Małgorzata Szafran z biura prasowego magistratu.

Jak dodaje, w związku z planowanymi pracami nad zmodernizowaniem linii kolejowej Wrocław Sołtysowice - Jelcz-Miłoszyce, miasto zbuduje przy stacji parking „Park&Ride”, aby mieszkańcy mogli przesiąść się tam na pociąg do centrum.

– Ponadto wystąpiliśmy do PKP, aby w ramach modernizacji tej linii uwzględniły konieczność przebudowy, a w szczególności poszerzenia wiaduktu nad ulicą Boya-Żeleńskiego – informuje Małgorzata Szafran.

Mieszkańcy Sołtysowic oprócz wiaduktu, który umożliwi sprawny wyjazd z osiedla, domagają się także znacznie mniejszych, a ułatwiających życie inwestycji. m.in. budowy lewoskrętu z al. Poprzecznej w Sołtysowicką. Jak informuje Małgorzata Szafran, miasto w tym przypadku może powołać się na art. 16 ustawy o drogach publicznych, w myśl którego inwestor sam będzie musiał rozbudować układ drogowy na osiedlu.

– Tak powstał pas do jazdy w lewo na wysokości skrętu w ul. Wojaczka. Jest już też zatwierdzony projekt budowy pasa do jazdy w lewo i przejścia dla pieszych z azylem na skrzyżowaniu z ul. Przejazdową – mówi Małgorzata Szafran.

Bez wiaduktu osiedle udusi się jednak w korkach. A przecież firma Südzucker Polska ma jeszcze na osiedlu podobnej wielkości działkę po drugiej stronie al. Poprzecznej , na którą pewnie też znajdą się chętni deweloperzy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska