Nowa to niepozorna uliczka, boczna głównej - Piotra Skargi w pobliżu Wzgórza Partyzantów. Raczej mało ważna dla ruchu samochodowego, bo "ślepa", kończy się na tyłach IX Liceum Ogólnokształcącego. Z tego powodu i ruch aut jest tam niewielki. Za to dla rowerzystów to kluczowy łącznik pozwalający płynnie pokonać centrum miasta.
Każdy, kto próbował przemieszczać się rowerem wzdłuż fosy miejskiej, a później dojechał do ul. Piotra Skargi, wie że nie jeździ się tutaj łatwo. Najpierw, jadąc od parku Staromiejskiego, trzeba wyjechać na chodnik i pokonać razem z pieszymi ruchliwą ulicę Skargi. Co prawda po obu stronach fosy są przejazdy rowerowe, ale dotychczas kończyły one komfortową jazdę na rowerze.
Teraz będzie znacznie prościej, bo ul. Nowa to właśnie idealny łącznik, którym rowerzyści, po pokonaniu ul. Skargi, dostaną się szybko do ciągu dróg rowerowych nad fosą przy Wzgórzu Partyzantów, a następnie dalej w pobliżu Galerii Dominikańskiej czy w kierunku tzw. placu Społecznego czy placu Wróblewskiego.
TUTAJ POWSTAJE ROWEROWA ULICA:
Co ciekawe, po zakończeniu przebudowy, to oni będą rządzić na ul. Nowej. Pojadą samym środkiem, równą nawierzchnią. Auta będą się musiały zmieścić z boku jezdni. Wrocław wzoruje się tutaj na rozwiązaniach holenderskich, gdzie ulice rowerowe są bardzo popularne. W Amsterdamie trafimy na wiele takich ulic, gdzie cykliści dzielą się z kierowcami lub pieszymi terenem, ale to oni są uprzywilejowani i poruszają się zdecydowanie najszybciej ze wszystkich użytkowników.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?