Nowy tramwaj, podobnie jak pesy, trafił do zajezdni przy ul. Kamiennej. Tam również będą stacjonowały pozostałe Modertransy.
Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych jeszcze w tym roku wyjadą one na torowiska. - Tramwaje będą uniwersalne i nie zostaną przypisane do żadnej konkretnej linii - informuje Agnieszka Korzeniowska z MPK.
Każdy tramwaj od poznańskiego producenta kosztował 3,75 mln zł.
Modertransy nie przypominają pes czy skód, a protramy. Najnowszy z rodziny Modertrans Moderus Beta MF 02 AC ma tylko 25 procent niskiej podłogi, 216 miejsc w tym 39 siedzących. Dla porównania w stu procentach niskopodłogowa Pesa ma łącznie 222 miejsca w tym 58 siedzących. Pesy Twist kosztowały jednak ponad 8 mln zł za sztukę, a Modertrans zaoferował nam tramwaje za za 3,75 mln netto za sztukę, czyli połowę taniej. Dwa przetargi, w których wygrały Pesa i Modertrans były właściwie identyczne. Pesa nie zgłosiła się jednak do drugiego m.in. z powodu natłoku zamówień. Modertrans dał jedyną ofertę w drugim przetargu, wymogi spełniała właściwie każda z firm produkujących tramwaje.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?