Jak skutecznie zwiększyć zasięg działania firmy?

    Jak skutecznie zwiększyć zasięg działania firmy?

    Materiał Partnera Zewnętrznego

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Jak skutecznie zwiększyć zasięg działania firmy?
    Każdy, kto sprzedaje jakieś produkty lub usługi, zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny dla prawidłowego prosperowania firmy jest jej zasięg. Nie tylko nadaje on każdemu przedsięwzięciu prestiżu, podnosząc jego rangę jako wszechstronnego i prężnie działającego partnera, lecz także, a może przede wszystkim, stwarza nowe perspektywy biznesowe. Nic tak nie stymuluje rozwoju przedsiębiorstwa, jak stworzenie sobie siatki zaufanych klientów w jak największej ilości miast, regionów i państw. Jak jednak skutecznie go zwiększać? Czy istnieją jakieś sposoby na efektywne powiększenie zasięgu działania? Czy można w przystępny sposób wyjść ze swoja ofertą poza rynek lokalny?
    Jak skutecznie zwiększyć zasięg działania firmy?
    NIE WSZYSTKO ZŁOTO, CO W INTERNECIE
    Gdy myślimy o medium, dzięki któremu będziemy mogli wypromować swój biznes, jako pierwszy do głowy przychodzi nam Internet. Nie ma co się dziwić, gdyż jest on dostępny niemal wszędzie i niemal dla każdego, a do tego jest nowoczesny i pozwala na selekcję treści, które do siebie dopuszczamy. Oczywiście nie każda metoda reklamy w Internecie jest skuteczna i nie każda zwiększa potencjalny zasięg. Pomyśl sam; czy lubisz, gdy wyskakujące bannery reklamowe przesłaniają widok na Twoją ulubioną stronę? Czy automatycznie włączające się reklamy zapadają Ci w pamięć i powodują, że sięgasz po reklamowane produkty? Czy w końcu zapamiętałeś jakąkolwiek formę klasycznej, nachalnej reklamy w internecie w przeciągu ostatniego tygodnia? Prawdopodobnie na wszystkie powyższe pytania odpowiedź brzmi: „nie”. I nie ma co się dziwić!
    Mamy dość irytujących reklam, które za wszelką cenę zmuszają nas do kliknięcia „Kup teraz”. Takie formy promocyjne męczą klientów i sprawiają, że zasięg firmy nie zwiększa się ani trochę. Konsument chce mieć wybór i chce być traktowany z szacunkiem. Chce wiedzieć, że dana firma ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko agresywną sprzedaż swoich dóbr. Dzisiejszy internauta jest wybredny i sugeruje się tymi reklamami, które są łatwo przystępne, edukujące i dają mu wybór. Takie działanie zasięgowe ma sens. I nazywa się content marketing.

    DLACZEGO CONTENT MARKETING?
    Content marketing to po prostu nawiązanie długoterminowej relacji z klientem poprzez dostarczanie mu wartościowych artykułów na konkretny temat. Ta bardzo prosta definicja świetnie określa dwie najważniejsze cechy content marketingu; nastawiony jest na budowanie silnej więzi nadawcy z odbiorcą, a środkiem do nawiązania tej relacji jest rzetelny i przydatny artykuł, który uświadamia go jako konsumenta.

    Content marketing jest odpowiedzią na wszystkie klasyczne formy reklamowe, których ludzie mają już zwyczajnie dość. W marketingu treści, odbiorca jest traktowany z szacunkiem i godnością – daje mu się wolny wybór, poprzez zaprezentowaniu mu rzetelnych i wiarygodnych informacji o danej branży, zjawisku czy usłudze.

    BUDOWANIE ZASIĘGU PRZY POMOCY CONTENT MARKETINGU
    Skoro content marketing jest bardzo dobrą formą promocji marki, a do tego może być wykorzystany w internecie, to nasuwa się oczywiste pytanie: czy jest skutecznym narzędziem do zwiększania zasięgu firmy? Odpowiedź wydaje się być również oczywista: jak najbardziej!

    Istnieje niezliczona ilość portali internetowych, które stanowią powierzchnię dla content marketingu. Jesteś z północy Polski i chcesz, by twój artykuł został opublikowany w internetowym wydaniu popularnego, lokalnego dziennika? A może wolisz publikacje na portalu ogólnopolskim, który notuje ponad milion wyświetleń dziennie? Masz pełny wybór!
    Oczywiście to, czy lepiej zadziała reklama w mediach regionalnych czy ogólnopolskich, zależne jest od tego co i komu chcesz zaoferować. Musisz dobrze zastanowić się nad swoim targetem – czy są to ludzie młodzi czy raczej starsi? Ile mają pieniędzy i jakie wykształcenie? Na jakie portale wchodzą najczęściej i jakim portalom ufają? Odpowiedz sobie na te pytania, a następnie skorzystaj z dobrodziejstwa internetu, jakim jest content marketing.

    CONTENT MARKETING W PRASIE DRUKOWANEJ
    Kolejnym pytaniem, które nasuwa się przy analizowaniu użyteczności content marketingu, jest możliwość jego wykorzystania w innych mediach niż internetowych. Jeszcze 10 lat temu tendencja byłaby odwrotna – zastanawialibyśmy się najpierw nad prasą, a dopiero później nad internetem. Jednak odpowiedź na to pytanie jest także banalna; content marketing w prasie klasycznej jest świetnym narzędziem do budowania siatki klientów!

    reklama w prasie


    Prasa nadal pełni bardzo ważną rolę opiniotwórczą. Jest dużo bardziej prestiżowa niż internet, a ludzie bardzo często związują się na całe życie z jakimś tytułem. Sama obecność w prasie bywa nobilitująca, a dodajmy do tego wartościowy przekaz marketingu treści i sukces zasięgowy jest niemal murowany. Oczywiście pamiętajmy, że targetowanie jest tak samo ważne, co w portalach internetowych – dostosujmy tytuły do naszych potrzeb i zastanówmy się, czy lepiej promować teksty w magazynach lokalnych, regionalnych czy ogólnopolskich.

    BRAK ZASIĘGU – BRAK KLIENTÓW
    Pamiętajmy, że zasięg promocji firmy to szalenie istotny aspekt jej właściwego prosperowania. Gdy wybierzemy już medium, które będzie kanałem reklamowania naszego produktu lub usługi, pamiętajmy o doborze najbardziej wartościowego marketingu, czyli content marketingu. To połączenie jakości treści i ilości klientów, a te dwie wartości są fundamentem skutecznej kampanii.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kupić od ruskich Iskandery!

      s (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      taka sytuacja

      OBSERWATOR (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      z moich obserwacji wynika zupełnie coś innego.Mianowicie to,że jeśli dobrze prosperująca firma na danym terenie zacznie szukać miejsca do działania na innym terenie,by zwiększyć swój zasięg,to w...rozwiń całość

      z moich obserwacji wynika zupełnie coś innego.Mianowicie to,że jeśli dobrze prosperująca firma na danym terenie zacznie szukać miejsca do działania na innym terenie,by zwiększyć swój zasięg,to w przeciągu góra 2 lat firma taka pada.Koszty ekspansji na inny teren przewyższają zyski co prowadzi do likwidacji działalności na nowym terenie i ograniczenia działalności w starym obszarze działalności,co objawia sie przede wszystkim spadkiem zatrudnienia i ograniczaniem produkcji a po osiągnięciu punktu krytycznego firma pada.Znam z ostatnich 2 lat trzy przykłady takich firm,dziś istnieje tylko jedna z nich a przecież wszystkie bardzo dobrze prosperowały na terenie Dolnego Śląska,zatrudniając w sumie ok.360 osób.Ale ich właścicielom zamarzył się "podbój" Pomorza i Małopolski,co zakończyło się kompletną klapą.Ta jedyna firma ,która jeszcze jakoś "klepie biedę" zatrudniała 110 osób.Dziś pracuje tam 18 ludzi.Szef czwartej firmy,którego nakłaniano do wejścia na nowe rynki (wspomniane Pomorze i Małopolska) w ostatniej chwili zrezygnował z tego pomysłu.Dziś firma ta nadal dobrze prosperuje,zwiększyła produkcję (uruchomiła 3 zmianę) i zwiększyła zatrudnienie o 16 osób (w sumie pracuje tam 88 osób).A szef tej firmy co dzień gratuluje sobie tamtej decyzji,bo hołduje zasadzie,że jeśli jest dobrze to nie potrzeba nic zmieniać.Bo jeszcze lepiej MOŻE być,ale czy będzie,pewności nie ma.Więc po co ryzykować los firmy i zatrudnionych tam ludzi?Dzięki takiemu podejściu firma nadal istnieje,nadal produkuje i nadal daje zatrudnienie innym.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      biznes biznesowi nierówny

      prawilny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Po części się zgadzam ale to wszystko zależy od rodzaju działalności, niektóre branże wręcz wymagają wyjścia po za swój region ale niektóre firmy nie są przygotowane, nie mają również know how jak...rozwiń całość

      Po części się zgadzam ale to wszystko zależy od rodzaju działalności, niektóre branże wręcz wymagają wyjścia po za swój region ale niektóre firmy nie są przygotowane, nie mają również know how jak wyjść po za region i dlatego padają, a nie przez samą "ekspansję" :)zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama