MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Patricia Popławska: Praktyka to moja przewaga

Wojciech Kowalski
- Najtrudniejszy moment nastąpił wtedy, gdy urodziły się bliźniaczki, a Antek miał niespełna dwa lata - mówi Popławska
- Najtrudniejszy moment nastąpił wtedy, gdy urodziły się bliźniaczki, a Antek miał niespełna dwa lata - mówi Popławska Fot. Materiały prasowe
Matka pięciorga dzieci, która pracuje na pełny etat, już wzbudza uznanie. A co powiedzieć, jeśli ta praca to prowadzenie firmy, która zatrudnia 130 osób? Patricia Popławska, prezes firmy kosmetycznej CLARENA, nie musi być mężczyzną jeden dzień, żeby być supermenem. Jest supermenką. Każdego dnia.

Jeden sklep to za mało

- Najbardziej lubię tworzyć, konsekwentnie wcielać w życie plany. Sklep z kosmetykami świetnie prosperował, ale po fascynującym etapie jego organizacji poczułam niedosyt - wspomina Popławska. - Wtedy dla jednej z firm kosmetycznych zaczęłam budować sieć profesjonalnej sprzedaży dla coraz powszechniej pojawiających się salonów kosmetycznych. To był niezwykły moment - rynek się rozwijał, gabinety wprowadzały pierwsze zabiegi na ciało. Testowałam bezpośrednio obsługę klienta i wszystkie sposoby sprzedaży, jeździłam od gabinetu do gabinetu. Uruchomienie własnej firmy zaopatrującej salony kosmetyczne było już wtedy nieuniknione.
Doświadczenie w sprzedaży stało się podstawą budowania własnej firmy.

Początki były bardzo trudne

- Znam bezpośrednio każdy element, każdy fragment procesu produkcyjnego w mojej firmie - podkreśla. - Praktyka stanowi moją przewagę. Mogę więc porozmawiać z każdym pracownikiem, opierając się na własnym doświadczeniu. Pani Patricia nie ukrywa jednak, że początki działania firmy nie były łatwe. W pierwszych latach zarabiała tylko na koszty. Patricia Popławska sama budowała sieć dystrybucji, jeżdżąc po kraju własnym polonezem.

Dzisiaj stawia przede wszystkim na innowacyjność rozwiązań i nowatorskie produkty. W firmie działa komórka badawczo-rozwojowa, której pracownicy uczestniczyli w pracach nad uruchomieniem produkcji urządzeń kosmetologicznych.

CLARENA jest jedynym w Polsce producentem aparatów wykorzystujących w kosmetologii prąd elektryczny, fale radiowe, ultradźwięki i siłę diamentowych głowic. Importem tych urządzeń zainteresowane są firmy z Niemiec, Hiszpanii, Anglii, Irlandii, Danii, Czech, Rosji, Rumunii i Ukrainy.

Nieprzespane noce

Ola jest najstarsza, Tomek ma 7 lat, Antek 5, a bliźniaczki Ma-rysia i Karola - 3.
- Nie zawsze było łatwo - wspomina Patricia Popławska. Najtrudniejszy moment? - zastanawia się. - Wtedy gdy urodziłam bliźniaczki, a Antek był niespełna dwuletni. Sama fizycznie nie byłam w stanie nadążyć i zapanować nad wszystkim. Ani jednej nocy nie przespałam w całości. Ale wiem po fakcie, że i ta sytuacja dała mi wiele ważnych doświadczeń i nauczyła kolejnych rzeczy o mnie i o świecie. Nie szukam negatywów, staram się zawsze pamiętać o pozytywnej stronie trudności.
Konie to jej pasja

Jeździć konno zaczęła w wieku czterech lat. Ojciec weterynarz skutecznie zaszczepił w córce miłość do koni. Jeździectwo stało się jej sposobem na życie. Z czasem jednak tę pasję wyparły życiowe i zawodowe sprawy. Do jazdy konnej Popławska wróciła 10 lat temu. Trenowała ujeżdżanie i startowała w profesjonalnych zawodach. Dzisiaj jeździ konno rekre-acyjnie. Lubi także grać w tenisa. - Aktywność fizyczna to nie tylko sposób na zapewnienie sobie dobrej kondycji, zdrowia, ale także recepta na psychiczną harmonię.

Obecnie wszystkie sportowe pasje Patricia Popławska odłożyła na bok - pochłonął ją remont domu. - To azyl dla mnie i dzieci. Ten dom to wyjątkowe miejsce, dlatego nie chcę wszystkiego zostawiać w rękach architektów i dekoratorów wnętrz.

Zaczynała od sklepu we Wrocławiu
Patricia Popławska zaczęła działać w branży kosmetycznej 15 lat temu. Najpierw był sklep w centrum Wrocławia. Od innych popularnych drogerii wyróżniał się asortymentem - oferował wyłącznie polskie kosmetyki. Dziś jest szefową CLARENY, ma centra sprzedażowo-szkoleniowe we Wrocławiu, Warszawie, Krakowie i Szczecinie. Oferuje kilkaset produktów dla gabinetów kosmetycznych w całej Polsce. CLARENA eksportuje też swoje produkty do piętnastu krajów Europy oraz Australii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska