Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Otworzą kilometr Alei Wielkiej Wyspy. Duże zmiany dla kierowców i pasażerów MPK Wrocław [ZDJĘCIA, MAPA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Wideo
od 16 lat
Aleja Wielkiej Wyspy wchodzi w ostatni etap budowy. W nocy z soboty na niedzielę (z 13 na 14 maja) kierowcy będą mogli po raz pierwszy pojechać kilometrowym odcinkiem AWW. Jednocześnie niemal do końca roku zamknięte zostanie duże skrzyżowanie na granicy Sępolna i Zalesia.

Zamknięcie skrzyżowania al. Paderewskiego i ul. Mickiewicza. Objazd dla kierowców prawie do końca roku

Z powodu przebudowy zamknięte zostanie skrzyżowanie Alei Wielkiej Wyspy z al. Paderewskiego (od strony Zalesia) i ul. Mickiewicza (od strony mostu Zwierzynieckiego). Od 14 maja kierowcy zarówno w kierunku centrum, jak i Swojczyc oraz Sępolna pojadą objazdem nową jezdnią Alei Wielkiej Wyspy: kilometrowym odcinkiem od ul. Mickiewicza do ul. Olszewskiego. Wjazd na skrzyżowanie będzie możliwy tymczasowym bajpasem.

Skrzyżowanie Alei Wielkiej Wyspy z al. Paderewskiego i ul. Mickiewicza zostanie zamknięte niemal do końca 2023 r. Kierowcy będą musieli jeździć tym
Skrzyżowanie Alei Wielkiej Wyspy z al. Paderewskiego i ul. Mickiewicza zostanie zamknięte niemal do końca 2023 r. Kierowcy będą musieli jeździć tym objazdem. Wrocławskie Inwestycje

Skrzyżowanie al. Paderewskiego i ul. Mickiewicza zostanie otwarte w ostatnim kwartale 2023 r. Wtedy też planowane jest puszczenie ruchu na całej długości Alei Wielkiej Wyspy.

- Na skrzyżowaniu musimy wykonać przebudowę sieci podziemnych, instalacji wodnokanalizacyjnych, wszelkiego rodzaju instalacji energetycznych, gazowych. To skomplikowana plątanina i prace wymagają czasu. Właśnie dlatego te zmiany będą realizowane tak naprawdę do końca budowy Alei Wielkiej Wyspy – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Objazd jest możliwy dzięki ukończeniu prac na dwóch innych skrzyżowaniach AWW: z ul. Dembowskiego oraz z ul. Olszewskiego i ul. Wróblewskiego.

- Te dwa skrzyżowania zostały już przebudowane. Kierowcy jeżdżą po warstwie ścieralnej masy bitumicznej. Tak samo będą jeździć od 14 maja od ul. Olszewskiego do ul. Mickiewicza. Na skrzyżowaniach AWW z ul. Olszewskiego i ul. Dembowskiego wprowadzona zostanie sygnalizacja świetlna, która uporządkuje ruch - tłumaczy Świercz.

Przebudowa skrzyżowania al. Paderewskiego i ul. Mickiewicza. Zmiany dla pasażerów MPK Wrocław

Przez zamknięte dla kierowców skrzyżowanie al. Paderewskiego z ul. Mickiewicza przejadą tramwaje na Sępolno (linie tramwajowe 9, 17 i 33). Trasę zmienią autobusy linii 115, 145, 146, 259, 315, 345 i 941.

Autobusy linii 115 i nocnej linii 259 będą kursowały objazdem w obu kierunkach od ul. Mickiewicza przez nową Aleję Wielkiej Wyspy, ul. Olszewskiego, Wróblewskiego, most Zwierzyniecki i ul. Skłodowskiej-Curie do pl. Grunwaldzkiego.

Autobusy linii 145, 146 i 315 pojadą w obu kierunkach od ul. Dembowskiego przez nową Aleję Wielkiej Wyspy do ul. Olszewskiego z pominięciem ul. Tramwajowej. Przy skrzyżowaniu Alei Wielkiej Wyspy z ul. Dembowskiego oraz ul. Olszewskiego zostaną uruchomione nowe przystanki autobusowe.

- Co ważne, autobusy linii 145 i 146 w docelowej organizacji ruchu będą już kursowały przez ul. Wróblewskiego i następnie na wysokości ul. Kazimierskiej będą skręcać w Aleję Wielkiej Wyspy. Nigdy nie pojadą już ul. Tramwajową. Tramwajowa jest ulicą trudną dla kierowców komunikacji zbiorowej. Jest wąska, ma nieprzyjemne łuki, przechodzi w ul. Dembowskiego przy samym Parku Szczytnickim. Nie chcemy, aby autobusy jeździły tak blisko tego zielonego skarbu Wrocławia – zaznacza Krzysztof Świercz.

Kursy linii strefowej 941 zostaną skrócone do pętli Sępolno. Autobusy linii 345 będą jeździły na trasie: Bartoszowice - Bacciarellego - Olszewskiego - Wróblewskiego - Wajdy - m. Zwierzyniecki - Skłodowskiej-Curie - Norwida - pl. Grunwaldzki – m. Szczytnicki - Kochanowskiego – Moniuszki - Chopina - Różyckiego - nawrót na rondzie przy Stadionie Olimpijskim – Moniuszki - Kochanowskiego - m. Szczytnicki - pl. Grunwaldzki - Norwida - Skłodowskiej-Curie - m. Zwierzyniecki - Wajdy -Wróblewskiego - Olszewskiego - Spółdzielcza - Bacciarellego – Bartoszowice.

Aleja Wielkiej Wyspy. Nowa trasa we Wrocławiu połączy Krzyki z Wielką Wyspą

Aleja Wielkiej Wyspy jest jedną z największych komunikacyjnych inwestycji realizowanych teraz we Wrocławiu. Zupełnie nowa trasa połączy ul. Krakowską i al. Armii Krajowej na Krzykach z ul. Mickiewicza na Sępolnie. To ponad 3,5 kilometra nowej drogi, nowe drogi rowerowe po obu stronach alei, chodniki, dwa nowe mosty: 700-metrowy most nad Odrą i 350-metrowy most nad rzeką Oławą, dwa nowe wiadukty, cztery nowe skrzyżowania oraz pełna infrastruktura.

ZOBACZ TEŻ: NOWY FRAGMENT OBWODNICY ROWEROWEJ WE WROCŁAWIU

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska