Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oto najważniejsze drogi, które powstają wokół Wrocławia

Marcin Kaźmierczak
Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - mówi starożytne przysłowie. Na Dolnym Śląsku odwrotnie - wszystkie drogi omijają Wrocław, ale przecież o to chodzi, aby odkorkować stolicę województwa i połączyć region z północą kraju.Wbrew zapowiedziom nie udało się otworzyć dla kierowców odcinka drogi ekspresowej S5 pomiędzy Wrocławiem a Trzebnicą. Termin minął właśnie dzisiaj (piątek, 15 grudnia). Droga zgodnie z zapowiedziami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma zostać oddana do użytku do końca roku. Na blisko 30-kilometrowym odcinku trwają właśnie odbiory.W sumie w województwie dolnośląskim droga S5 będzie miała 50 kilometrów. Na początku listopada drogowcy oddali do użytku 20-kilometrowy odcinek zaczynający się pod Żmigrodem, a kończący w Korzeńsku na granicy województw. Docelowo droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy AOW na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe w okolicy Grudziądza.Wartość inwestycji to 1,8 mld zł, z czego 911 mln to środki unijne.
Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - mówi starożytne przysłowie. Na Dolnym Śląsku odwrotnie - wszystkie drogi omijają Wrocław, ale przecież o to chodzi, aby odkorkować stolicę województwa i połączyć region z północą kraju.Wbrew zapowiedziom nie udało się otworzyć dla kierowców odcinka drogi ekspresowej S5 pomiędzy Wrocławiem a Trzebnicą. Termin minął właśnie dzisiaj (piątek, 15 grudnia). Droga zgodnie z zapowiedziami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma zostać oddana do użytku do końca roku. Na blisko 30-kilometrowym odcinku trwają właśnie odbiory.W sumie w województwie dolnośląskim droga S5 będzie miała 50 kilometrów. Na początku listopada drogowcy oddali do użytku 20-kilometrowy odcinek zaczynający się pod Żmigrodem, a kończący w Korzeńsku na granicy województw. Docelowo droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy AOW na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe w okolicy Grudziądza.Wartość inwestycji to 1,8 mld zł, z czego 911 mln to środki unijne. Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - mówi starożytne przysłowie. Na Dolnym Śląsku odwrotnie - wszystkie drogi omijają Wrocław, ale przecież o to chodzi, aby odkorkować stolicę województwa i połączyć region z północą kraju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska