Budowa nowej trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór nie rozpocznie się ani do końca wakacji, ani „lada tydzień”, jak zapowiadały w lipcu Wrocławskie Inwestycje.
- Walczymy. Jest szansa na rozpoczęcie prac we wrześniu. Trzeba objazdy skoordynować m.in. z remontem torowiska na Podwalu, który będzie przeprowadzał ZDiUM – poinformował w czwartek, 22 sierpnia, Krzysztof Świercz z WI zapytany, kiedy będzie wbita łopata w plac budowy i dodawał: - Robimy wszystko, aby było to możliwe jak najszybciej. Trwają prace nad organizacją ruchu zastępczego na kilku odcinkach tej inwestycji. Kluczowy jest tutaj rejon placu Orląt Lwowskich – tam rozpocznie się inwestycja – i terenu, gdzie powstanie nowy wiadukt nad linią kolejową. Wykonawcy prac muszą przedstawić projekty organizacji ruchu zastępczego, które musi zaakceptować Wydział Inżynierii Miejskiej. Potrzebne są także uzgodnienia z PKP. Prawie 160 metrowy wiadukt będzie bowiem przechodził nad uczęszczaną linią kolejową.
Budowa Trasy Autobusowo-Tramwajowej będzie podzielona na trzy odcinki. Pierwszy rozpocznie się na pl. Orląt Lwowskich i wzdłuż ul. Robotniczej, na tyłach Domaru poprowadzi za ul. Wagonową do parku biznesu. To najdroższy fragment trasy – z dwoma wiaduktami: do przebudowania będzie wiadukt nad Smolecką, a nad Wagonową zostanie wybudowany nowy.
Drugi odcinek poprowadzi od parku biznesu do ul. Rogowskiej. Trzeci będzie wiódł ul. Rogowską i zakończy się na obecnej pętli autobusowej pomiędzy Rogowską a Żernicką. Cała trasa ma mieć blisko 7 km i 15 par przystanków.
Budowa odcinka od pl. Orląt Lwowskich do Wagonowej ma zakończyć się w 2021 r. Całość ma być gotowa w 2023 r.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?