Problematyczne łączniki dróg wojewódzkich z autostradą A4. Skrzyżowania są za małe
Dwie łącznice przy węzłach: Brzezimierz i Wrocław Wschód na dolnośląskim odcinku autostrady A4 od zawsze były problematyczne dla dużych ciężarówek i innych pojazdów wielkogabarytowych. Ciasne skrzyżowania powodowały, że samochody ciężarowe musiały wjeżdżać na przeciwległy pas ruchu, a czasem nawet wyjeżdżać poza jezdnię.
Problem ma rozwiązać przebudowa. Oba łączniki ze zwykłych skrzyżowań zamienią się w ronda. Rozbudowane zostaną:
- Skrzyżowanie połączenia drogi wojewódzkiej 396 z węzłem Brzezimierz:
- Skrzyżowanie połączenia drogi wojewódzkiej 395 z węzłem Wrocław Wschód:
Nowe ronda przy węzłach nie tylko umożliwią dużym pojazdom przejazd. Poprawią także ogólne bezpieczeństwo ruchu i zwiększą przepustowość dojazdu do A4. Przebudowa zostanie zrealizowana przez firmę Skanska. Prace mają ruszyć w sierpniu 2023 roku i zakończyć się w IV kwartale 2024 r. Koszt to prawie 18 mln zł.
Jakie utrudnienia czekają na kierowców?
Na czas prowadzonych prac wjazdy na autostradę nie zostaną zamknięte, ale bez utrudnień się nie obejdzie. Kierowcy, którzy wjeżdżają na autostradę A4 drogą wojewódzką 396 (m.in. od strony Strzelina i Oławy), przy węźle Brzezimierz będą musieli poruszać się ruchem wahadłowym w godz. 6-22 przez 7 dni w tygodniu. Odcinek z ruchem wahadłowym ma mieć maksymalnie 300 metrów.
Na węźle Wrocław Wschód GDDKiA przewiduje zapewnienie przejazdu w każdym kierunku, bez ruchu wahadłowego. Samochody skorzystają z pasów o szerokości minimalnej 2,75 m na drodze wojewódzkiej 395, oraz szerokości 3 m na łączniku. Aby samochody ciężarowe się zmieściły, na łączniku planowane jest utwardzenie dodatkowej, tymczasowej nawierzchni.
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?