Nowe połączenia kolejowe pomiędzy Wrocławiem a Warszawą zamierza uruchomić czeski prywatny przewoźnik RegioJet. Wniosek pozwolenie i dostęp do trasy kolejowej z Wrocławia przez Katowice do Warszawy przewoźnik złożył w Urzędzie Transportu Kolejowego.
Jak informuje magazyn "Rynek Kolejowy", Czesi chcą uruchomić całoroczne połączenia. Pociągi (9 par) jeździłby co dwie godziny pomiędzy godz. 4 rano i 20 wieczorem. Według planów RegioJet, pociągi relacji Wrocław - Warszawa złożone byłyby z lokomotywy siemens vectron lub bombardier traxx oraz 6 do 10 wagonów pasażerskich.
Składy będą zatrzymywać się na stacjach:
- Wrocław Główny,
- Brzeg,
- Opole Główne,
- Strzelce Opolskie,
- Gliwice,
- Zabrze,
- Chorzów Batory,
- Katowice,
- Sosnowiec Główny,
- Dąbrowa Górnicza,
- Zawiercie,
- Warszawa Zachodnia,
- Warszawa Centralna,
- Warszawa Wschodnia.
Pokonanie całej trasy zajmować będzie mniej niż 5 godzin. Odcinek z Katowic do Wrocławia czeskie składy przejeżdżałyby w 2 godziny i 9 minut, a z Katowic do Warszawy w 2 godziny i 35 minut. Czesi wnioskują o pozwolenie ważne 5 lat, a połączenia mogłyby ruszyć w grudniu 2022 r.
Jak wskazuje branżowy "Rynek Kolejowy", obecnie trasą Wrocław - Warszawa jeździ tylko PKP Intercity, oferując 9 par pociągów, z których tylko dwie pary pokonują całą trasę w mniej niż 4 godziny, a pozostałe potrzebują na to od 4 godzin i 27 minut do 5 godzin i 29 minut. Bilet normalny w jedną stronę kosztuje od 65 zł.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?