MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe odcinkowe pomiary prędkości na Dolnym Śląsku. Gdzie dokładnie?

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Autostrada A4 - to m.in. tutaj mają zostać zamontowane nowe urządzenia Unicam VELOCITY3
Autostrada A4 - to m.in. tutaj mają zostać zamontowane nowe urządzenia Unicam VELOCITY3 Janusz Wójtowicz / Polska Press
Dolny Śląsk otrzyma 3 nowe lokalizacje, na których będą odbywać się kontrole z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. Na liście znalazła się autostrada A4, droga wojewódzka i jedna z głównych dróg we Wrocławiu.

Dotychczas w województwie dolnośląskim znajdowały się 2 urządzenia służące kontroli odcinkowych pomiarów prędkości. Chodzi dokładnie o te zamontowane w Lubinie, na drodze wojewódzkiej nr 333 w ciągu ulic Zielonogórskiej i Marii Skłodowskiej-Curie.

Urządzenia UnicamVELOCITY3 w Lubinie
Urządzenia UnicamVELOCITY3 w Lubinie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Do wspomnianej lokalizacji na Dolnym Śląsku mają niebawem dołączyć:

  • odcinek autostrady A4 Kostomłoty-Kąty Wrocławskie;
  • al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu (DG 105392D);
  • odcinek DW403 Bierzów-Przylesie.
Planowane 39 nowych urządzeń Unicam VELOCITY3
Planowane 39 nowych urządzeń Unicam VELOCITY3 Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Jak informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego, planowo w najbliższym czasie ma zostać podpisana umowa z wykonawcą wybranym w przetargu - firmą Sprint S.A., która będzie miała 70 tygodni na dostawę i montaż urządzeń Unicam VELOCITY3. Umożliwią one skuteczną kontrolę prędkości i możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu, niezależnie od tego po którym porusza się pojazd.

"Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Są dostosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych" - chwali rejestratory GITD.

W całym kraju 200 km dróg zostanie objętych kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. Łącznie w Polsce 39 urządzeń będzie kontrolowało prędkość na różnych kategoriach dróg, w tym autostradach. Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami, a z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg.

ZOBACZ TAKŻE:

"Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku klasycznych fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja" - informuje GITD.

Wartość przetargu dotyczącego 39 nowych lokalizacji to 42 mln zł. Projekt rozbudowy realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. To rozwinięcie i kontynuacja projektu "Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" zrealizowanego w latach 2011-2015.

od 7 lat
Wideo

Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska