Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niebezpieczny przejazd?

Grażyna Szyszka
Kolejowy przejazd na ulicy Żarkowskiej nie jest bezpieczny dla pieszych.

Ten przejazd jest niebezpieczny dla pieszych! - twierdzą głogowianie, którzy pieszo pokonują tory kolejowe przecinające ulicę Żarkowską. Od strony osiedla Piastów Śląskich chodnik urywa się przed przejazdem kolejowym, a przejście na drugą stronę wyznaczają namalowane na jezdni białe pasy.

Utrudnienia są bardziej dokuczliwe od czasu, gdy ulica Żarkowska została wyznaczona jako objazd na czas remontu Rudnowskiej.

- Już dawno powinni coś z tym przejściem zrobić - skarży się pani Danuta z ulicy Żarkowskiej. - Jak się tam mijają dwa samochody, to człowiek musi uciekać na torowisko, bo nie ma jak przejść. Pół biedy jak jest lato, ale zimą, gdy spadł śnieg, to już nie można było inaczej chodzić jak tylko po ulicy.

Kolejowy przejazd zamykany jest szlabanami na całej długości jezdni. Nie ma tam jednak sygnalizacji dźwiękowej, która zdaniem głogowianina Huberta Appela, bardzo by poprawiła bezpieczeństwo użytkowników drogi. - Sporo jeżdżę rowerem, właśnie ta ulicą - opowiada. - Tydzień temu przytrafiła mi się dość niebezpieczna sytuacja na przejeździe. Kiedy dojeżdżałem do torów, dróżniczka opuszczała szlaban. Niestety, słońce oślepiło mnie i tego nie zauważyłem. Opadający szlaban trącił mnie w głowę i uwięził między zaporami. Uważam, że przy tak dużym ruchu, jaki tam panuje powinny być zainstalowane dodatkowe ostrzeżenia, choćby dźwiękowe i świetlne. Szkoda, że tego nie zrobiono podczas niedawnego remontu przejazdu. Ale przy kolejnych remontach warto to zrobić, podobnie jak na przejeździe w Krzepowie.

Bohdan Ząbek z działu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyznaje, że przejazd na Żarkowskiej był remontowany w 2013 roku, gdy naprawiano jego nawierzchnię.

- Przejazd jest obsługiwany przez dróżnika ze znajdującego się tuż obok posterunku - dodaje. - Rogatki przejazdowe zamykają jezdnię na całej jej szerokości, a poziome oznakowania na jezdni, w obrębie przejazdu, wydzielają pas przejścia dla pieszych. Oczywiście sprawdzimy jeszcze warunki, jakie mają piesi na tym przejściu - zapewnia.

Bohdan Ząbek przyznaje jednak, że PKP planuje modernizację tego przejazdu, która zakłada zamontowanie nowych urządzeń oraz gruntowną przebudowę nawierzchni, co ma zwiększyć bezpieczeństwo w tym miejscu. Byłaby ona przeprowadzona przy modernizacji linii kolejowej Wrocław - Szczecin. - Obecnie jesteśmy na etapie sporządzania studium wykonalności dla tych prac.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska