Najmniej awaryjne auta według raportu TUV
Raport TÜV powstaje na podstawie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych samochodów osobowych w stacjach kontroli pojazdów na terenie Niemiec[/b]. Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego ma największy udział w takich przeglądach. Dlatego ich raporty są tak cenne dla osób, które chcą kupić samochód. Twórcy raportu biorą jednak pod uwagę tylko te modele, które przyjechały do stacji kontroli pojazdów w liczbie powyżej 10 tysięcy egzemplarzy. Dlatego nie wszystkie modele samochodów w nim się znajdują.
W raporcie TÜV przedstawione są rankingi najmniej awaryjnych modeli samochodów. Podzielone są one ze względu na wiek. I tak mamy oddzielne zestawienie dla aut:
- 2- i 3-letnich,
- 4- i 5-letnich,
- 6- i 7-letnich,
- 8- i 9-letnich
- 10- i 11-letnich.
Podczas badania technicznego aut sprawdza się sprawność hamulców, amortyzatorów, oświetlenia, podwozia, ogumienia, układu wydechowego, zwracając jednocześnie uwagę na zaawansowanie procesów korozyjnych w elementach ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa.
Istotne jest, że każde badanie przebiega tak samo i obejmuje ten sam zestaw czynności kontrolnych. W ten sposób można obiektywnie i w pełni porównywalnie z innymi ocenić każdy samochód opuszczający stanowisko diagnostyczne.
Do statystyki pobiera się jedynie dane o istotnych usterkach a końcowy wynik określa się procentowym udziałem aut z poważnymi usterkami w całkowitej liczbie zbadanych egzemplarzy danego modelu.Najbardziej awaryjne samochody
Z Raportu TÜV 2023 wynika, że spośród 9,5 mln sprawdzonych samochodów 20,2 procent miało poważne usterki, co skutkowało negatywnym wynikiem przeglądu technicznego. Znacznie mniej było takich pojazdów, które musiały zostać wycofanych z ruchu – tylko 0,05 proc. Ponad 71 proc. samochodów przeszło kontrolę bez wskazania wad, co stanowi prawie 7 mln aut. Drobne usterki dotyczyły natomiast 10,7 proc. pojazdów.
Te auta psuły się najrzadziej
[b]Samochody wyprodukowane w 2019 i 2020 roku
- Mercedes-Benz B Klasa - wskaźnik usterek - 2 proc.
- Mercedes-Benz GLC2 - wskaźnik usterek 3 proc.
- Volkswagen Golf Sportsvan - wskaźnik usterek 2,3 proc.
- Audi Q3 wskaźnik usterek - 2,4 proc.
- Audi Q2 wskaźnik usterek - 2,6 proc.
- Porsche Cayenne wskaźnik usterek - 2,6 proc.
- Volkswagen T-Roc wskaźnik usterek - 2,6 proc.
Samochody wyprodukowane w 2017 i 2018 roku
- Porsche 911 - wskaźnik usterek - 2,7 proc.
- Mercedes-Benz SLC wskaźnik usterek - 4,1 proc.
- Audi Q2 wskaźnik usterek - 4,5 proc.
- Mazda CX-3 wskaźnik usterek 4,6 proc.
- Volkswagen Golf Sportsvan wskaźnik usterek - 4,6 proc.
Samochody wyprodukowane w 2015 i 2016 roku
- Porsche 911 wskaźnik usterek 3,5 proc.
- Suzuki Vitara - wskaźnik usterek 7,2 proc.
- Volkswagen Golf Sportsvan wskaźnik usterek - 7,3 proc.
- Mercedes-Benz B Klasa wskaźnik usterek - 7,8 proc.
- Porsche Cayenne wskaźnik usterek 7,9 proc.
Samochody wyprodukowane w 2013 i 2014 roku
- Porsche 911 wskaźnik usterek - 4,6 proc.
- Audi TT wskaźnik usterek 9,4 proc.
- Mercedes-Benz SLK wskaźnik usterek 10,3 proc.
- Mercedes-Benz B Klasa wskaźnik usterek 11,0 proc.
- Porsche Cayenne wskaźnik usterek 11,1 proc.
Samochody wyprodukowane w 2011 i 2012 roku
- Porsche 911 wskaźnik usterek 6,6 proc.
- Audi TT wskaźnik usterek 11,6 proc.
- Mercedes-Benz SLK1 wskaźnik usterek 2,2 proc.
- Mini Countryman wskaźnik usterek 13,9 proc.
- Mercedes-Benz B Klasa wskaźnik usterek 14,2 proc.
Najbardziej awaryjne samochody
W zestawieniu na najbardziej awaryjne samochody dominują modele Dacii. Choć trzeba przyznać, że zdarzyło się kilka niespodzianek. Jakie auta okazały się najgorsze w poszczególnych grupach wiekowych? Sprawdź >>> TUTAJ <<< lub w naszej galerii.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?