Jak informuje Michał Nowakowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na obu odcinkach stan robót jest bardzo zaawansowany. - Przy tej inwestycji pracuje blisko 2 tys. osób i kilkaset maszyn budowlanych. W tej chwili największe siły są zaangażowane w prace konstrukcyjne przy obiektach inżynierskich - tłumaczy Nowakowski. Te obiekty to m.in. 8 węzłów drogowych, ponad 40 mostów i wiaduktów, ponad 10 km ekranów akustycznych, 8 przejść oraz 26 przepustów dla zwierząt.
Czytaj o budowie nowej drogi
Pierwszy etap to odcinek od Wrocławia (węzeł Psie Pole/AOW) do Oleśnicy (węzeł Dąbrowa). Te roboty prowadzi firma Mota Engil. Prawie wszystkie obiekty inżynierskie zostały już zabetonowane. - Do końca roku betonowanie się zakończy - mówi Michał Nowakowski i dodaje, że trwają też roboty związane z układaniem nawierzchni. - Niemal cały odcinek z Wrocławia do Oleśnicy można już pokonać jadąc po warstwie wiążącej nawierzchni. Na części tego odcinka ułożona jest już docelowa ścieralna warstwa nawierzchni. Ta część drogi S8 ma być gotowa w czerwcu 2012 r. - Firma Mota Engil deklaruje, że będzie prowadziła prace w taki sposób, aby kierowcy mogli tym odcinkiem przejechać w czasie Euro - informuje GDDKiA.
Drugi etap, realizowany przez firmę Skanska, to odcinek od Oleśnicy (węzeł Cieśle) do Sycowa (węzeł Syców wschód/granica województwa). Ten odcinek w pierwszej wersji również miał być gotowy przed Euro 2012. Tu niestety były kłopoty, które przyczyniły się do opóźnień.
- Ponieważ budowa S8 jest współfinansowana z pieniędzy Unii Europejskiej, olbrzymi nacisk został położony na kwestie środowiskowe. Tworząc raport środowiskowy wskazaliśmy gniazda orła bielika, który na trasie przebiegu ma swoje tereny lęgowe - opowiada Michał Nowakowski. W związku z tym aż 8 miesięcy trwało uzyskiwanie pozwolenia na budowę, a Skanska mogła zacząć prace dopiero w czerwcu tego roku.
Co to oznacza? Oficjalnie tyle, że dotrzymanie terminu (maj 2012) jest zagrożone. Nieoficjalnie wiadomo już, że ten odcinek na Euro 2012 nie będzie na pewno gotowy. Kiedy nim przejedziemy? Nowy termin będzie znany najprawdopodobniej po zimie, wtedy bowiem okaże się, ile udało się zrobić.
ZobaczJak mieszkańcy trzech wiosek w gminie Długołęka blokowali budowę drogi S8
Dodajmy, że oba etapy łączy istniejąca obwodnica Oleśnicy, która posiada parametry drogi ekspresowej "S". Kierowcy jadący Autostradową Obwodnicą Wrocławia na wysokości węzła Psie Pole mogą zobaczyć biegnącą równolegle do Obwodnicy budowaną trasę S-8, która w przyszłości przeniesie z AOW ruch tranzytowy w kierunku Warszawy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?