Tej zimy po raz pierwszy można było korzystać we Wrocławiu z rowerów miejskich. Na ulicach pozostało do dyspozycji mieszkańców 600 jednośladów standardowych i 65 niestandardowych (które trzeba wcześniej rezerwować). Od 1 marca na wszystkie stacje wróciła cała flota rowerów, czyli 2 tysiące sztuk.
Zimą wrocławianie korzystali z jednośladów mniej chętnie, niż w pozostałych miesiącach. W grudniu zarejestrowano prawie 50 tys. wypożyczeń, w styczniu prawie 40 tysięcy, a w lutym niecałe 39 tysięcy. Dla porównania na przykład w lipcu 2019 roku odbyło się ponad 300 tysięcy podróży jednośladem. Wyniki te nie są zaskoczeniem dla operatora systemu, firmy Nextbike, która jednak pozytywnie ocenia ten okres.
- Oczywiste jest, że liczba wypożyczeń i użytkowników w okresie zimowym odbiega na razie od tych notowanych na wiosnę, czy latem. Cieszy nas, że rowery były wypożyczane w okresie zimy, mimo mniej sprzyjających warunków atmosferycznych. Traktujemy to jako dobry prognostyk na funkcjonowanie systemu w wymiarze całorocznym – zarówno w miesiącach wiosennych, letnich i jesiennych, jak i podczas kolejnych zim. Dostępność nie tylko 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, ale również 12 miesięcy w roku, jest bardzo istotna z punktu widzenia traktowania roweru jako środka codziennego transportu - mówi Paulina Wójcicka z firmy Nextbike.
Nowy sezon - mniej awarii?
W ubiegłym roku wrocławianie bardzo narzekali na awaryjność rowerów miejskich. Często zdarzało się, że jednośladu nie dało się wypożyczyć, bo nie odskakiwała blokada, w systemie pojawiał się jako niedostępny, czy po prostu był uszkodzony. Dodatkowym problemem okazywało się ich oddawanie i związane z tym błędy w aplikacji, która informowała, że pojazd został zwrócony poprawnie, podczas gdy faktycznie tak nie było. Często użytkownicy nie otrzymywali pomocy także dzwoniąc na infolinię. Operator obiecuje, że zrobi wszystko, aby w tym roku taka sytuacja się nie powtórzyła.
- W sezonie zimowym rowery wyłączone z użytkowania zostały poddane gruntownemu serwisowaniu i konserwacji, wymienione zostały zużyte elementy. Stale prowadzimy działania regularne mające na celu zwiększenie komfortu korzystania z rowerów oraz obsługi użytkowników - dodaje Paulina Wójcicka.
Rowery firmy Nextbike, oprócz Wrocławia, przez cały rok są użytkowane w Finlandii (Turku), a także wzdłuż linii Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, tj. w Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Łodzi, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli oraz w Zgierzu. Operator zapewnia, że jednoślady są wytrzymałe i przystosowane do całorocznego użytkowania.
Od tego sezonu we Wrocławiu powstały dodatkowe 3 stacje sponsorskie, czyli takie, gdzie pieniądze na ich powstanie wykłada jakaś firma lub organizacja. Stanęło tam łącznie 30 rowerów.
Zobacz także
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?