Nowy most będzie miał 7 przęseł, 327 metrów długości i ponad 16 metrów szerokości. Jezdnia o szerokości 7 metrów składać się będzie z dwóch pasów ruchu.
- Obiekt wykonywany jest w technologii nasuwania podłużnego - mówi Marcin Sęk, kierownik robót mostowych z firmy Skanska.
Technologia ta polega na przesuwaniu na specjalnych łożyskach gotowej konstrukcji mostu na kolejne podpory. Nasuwanie pierwszych segmentów rozpocznie się na przełomie czerwca i lipca. Co ważne dla kierowców, na czas wykonywania tych prac ruch na istniejącym moście Ratyńskim będzie mógł się odbywać bez przeszkód. Nie będzie konieczności zamknięcia przeprawy nad Bystrzycą wzdłuż ulicy Kośnego.
- Do tej pory wykonaliśmy 27 pali o długości od 13 do 23 metrów, fragment jednego z przyczółków, a także fundamenty, ściany i ruszt stalowy pod szalunek wytwórni, w której produkowane będą segmenty mostu. Wykonujemy też próbne obciążenia jednej z podpór i przygotowujemy bieżnię do nasuwania kolejnych elementów mostu - dodaje Marcin Sęk.
Oprócz nowej przeprawy nad Bystrzycą, która jest największą inwestycją mostową obwodnicy Leśnicy, budowane będą też dwa wiadukty - nad przyszłą linią kolejową do portu lotniczego i nad aleją Stabłowicką, a także przejście technologiczne i przejścia dla zwierząt.
Na pierwszym odcinku obwodnicy Leśnicy od ulicy Granicznej do Osinieckiej ułożona została już docelowa warstwa bitumiczna podbudowy, gotowe są już krawężniki, chodniki i ścieżki rowerowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?