Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Wrocław remontuje torowisko po nocach i nie daje spać mieszkańcom. Ile można?

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Interwencje ekip technicznych odbywają się co kilka, kilkanaście dni. Czy nie lepiej i taniej byłoby wykonać generalny remont?
Interwencje ekip technicznych odbywają się co kilka, kilkanaście dni. Czy nie lepiej i taniej byłoby wykonać generalny remont? Michał Perzanowski / Polska Press
Do redakcji "Gazety Wrocławskiej" zgłosił się anonimowo Czytelnik, który chciałby dowiedzieć się, co w ciągu ostatniego roku robią pracownicy MPK Wrocław na jednym ze skrzyżowań. Przy ulicy Glinianej od wielu miesięcy interweniują ekipy techniczne. Mimo tych prac, torowisko nadal jest w kiepskim stanie.

Mieszkaniec: Nocne remonty MPK są uciążliwe

- Jestem mieszkańcem tej okolicy i obserwuję od wielu miesięcy interwencje ekip technicznych które wielokrotnie już spawały i szlifowały te szyny. Pomijając fakt, iż większość tych prac odbywa się w godzinach nocnych lub dniach wolnych (dziś niedziela i po raz kolejny odbywa się naprawa), co jest wyjątkowo uciążliwe dla mieszkańców, to zastanawiające są koszty tych napraw - pisze czytelnik mieszkający w pobliżu skrzyżowania ulic Glinianej i Łódzkiej.

W tym miejscu tramwaje aż "podskakują" gdy jadą w stronę ul. Hubskiej.
W tym miejscu tramwaje aż "podskakują" gdy jadą w stronę ul. Hubskiej. Michał Perzanowski / Polska Press

Jak przekazuje nasz rozmówca, w zasadzie interwencje ekip technicznych odbywają się co kilka, kilkanaście dni. Podejrzewa on, że koszty doraźnych napraw już dawno przekroczyły koszt możliwego generalnego remontu torowiska, gdyż naprawy odbywają się już od dwóch lat.

- Może wrocławskie MPK nie widzi problemu w tak częstych naprawach torowiska, ale zaręczam, że mieszkańcy owszem - dodaje czytelnik.

Tak wygląda torowisko na tym skrzyżowaniu:

Powodem jest zniszczona podbudowa

Aleksander Hutyra z MPK informuje, że powodem prac są częste uszkodzenia toru w związku ze zniszczoną podbudową pod nawierzchnią z płyt. Ze względu na utrzymanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie konieczne jest przeprowadzanie prac konserwacyjnych i utrzymaniowych przez brygady torowe.

- Zabezpieczenia pęknięć szyn przeprowadzane są przez brygady torowe w czasie przerw w komunikacji tramwajowej (pory nocne) lub w czasie zmniejszonej częstotliwości w kursowaniu komunikacji tramwajowej. Pęknięcia szyn są naprawiane przez brygady spawaczy, w celu umożliwienia bezpiecznego przejazdu tramwajów - dodaje Aleksander Hutyra.

Pracownik MPK przyznaje, że torowisko w tym miejscu jest w złym stanie technicznym, ponieważ występują tam łuki o małych promieniach, co wiąże się z szybką ich degradacją. MPK Wrocław nie przeprowadzało tam żadnego remontu torowiska, jedynie zabezpieczane są pęknięcia szyn przez brygady torowe.

Koszty nie są tak duże, jak mogły by się wydawać. Dwie duże prace wykonywane na Glinianej to kwota rzędu 38 tysięcy złotych. Z kolei szacunkowy koszt koszt zabezpieczenia pęknięcia szyny to 348 złotych.

Będzie gruntowny remont tego skrzyżowania

Torowisko tramwajowe na ul. Glinianej w rejonie Skrzyżowania z ul. Łódzką i ul. Gajową zaplanowano do kapitalnego remontu na przełomie 2024 i 2025 roku.

Problem występuje w tym miejscu:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska