Nowy Fiat Tipo okiem flotowca

    Nowy Fiat Tipo okiem flotowca

    mf; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.

    Aktualizacja:

    Kompaktowy Fiat Tipo przebojem wdarł się na rynek. Model zaistniał nawet w wymagającym segmencie aut flotowych. Za co został doceniony?
    1/13
    przejdź do galerii

    Kompaktowy Fiat Tipo przebojem wdarł się na rynek. Model zaistniał nawet w wymagającym segmencie aut flotowych. Za co został doceniony? ©Fiat

    Kompaktowy Fiat Tipo przebojem wdarł się na rynek. Model zaistniał nawet w wymagającym segmencie aut flotowych. Za co został doceniony?

    Tipo daje Fiatowi zupełnie nowe możliwości w zakresie sprzedaży flotowej i firmowej. Ten model dopełnił samochodowe portfolio, w którym brakowało udanego auta kompaktowego. Bravo, oferowane jedynie w wersji hatchback i mało konkurencyjne w swojej klasie, nie mogło spełnić oczekiwań szerokiej rzeszy klientów. Wraz z wprowadzeniem Tipo, produkowanego w aż trzech wersjach nadwoziowych (hatchback, kombi, sedan) Fiat ma znacznie atrakcyjniejszą ofertę samochodów osobowych obejmującą aż 11 modeli w ponad 20 wersjach nadwoziowych. To ważne, bo klienci flotowi często stawiają warunek, że ich zakupy obejmować będą auta różnych segmentów i klas. Dodajmy, że wraz z wprowadzeniem na rynek modeli Tipo Hatchback i Station Wagon Fiat wprowadza również zupełnie nowe warunki sprzedaży dla klientów instytucjonalnych. Dotyczyć to będzie nie tylko warunków finansowania, ale również nowego podejścia do flotowej polityki cenowej i prowadzenia negocjacji z firmami.


    Tipo to samochód wręcz idealny z punktu widzenia przedsiębiorców. Zyskując dobry jakościowo, nowoczesny i spory gabarytowo pojazd wykładają z kasy przedsiębiorstwa wyjątkowo mało pieniędzy. Najtańsza wersja Tipo Hatchback przy pełnym odpisie podatku VAT (samochód eksploatowany wyłącznie służbowo) kosztuje zaledwie 40,5 tys zł. Nawet przy 50-procentowym odpisie (przy użytkowaniu mieszanym, służbowo-prywatnym), cena wciąż jest bardzo atrakcyjna i wynosi 45,2 tys zł.


    Na temat nowego Tipo, z flotowego punktu widzenia, rozmawiamy z Tomaszem Ziamkiem, członkiem Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych, które zrzesza 160 fleet managerów zarządzających łącznie przeszło 70 tys. pojazdów.


    - Jak prezentuje się rodzina Fiatów Tipo z perspektywy kierownika floty?


    Fiat bardzo pozytywnie zaskoczył nowymi wcieleniami Tipo. Z perspektywy opiekuna floty, to samochód, który jest dostępny w kilku wersjach nadwoziowych i kilku wersjach silnikowych, ma ciekawą cenę oraz bardzo przyzwoite wyposażenie. Tipo to model Fiata, który może powtórzyć sukces flotowego Fiata Uno z początku lat 2000.


    - Czy Tipo zostało dobrze dopasowane do polskich realiów?


    Fiat z modelem Tipo starał się, by ten samochód spełniał większość z potrzeb dzisiejszego flotowca. Gama silników  benzynowe, diesel i napęd LPG, warunki gwarancji, wyposażenie i cena to silne strony nowego produktu z rodziny Fiata, na pewno będzie to model , który dość mocno zamiesza w planach swoim konkurentom.


    - Czy pojawienie się nowych wersji nadwoziowych zwiększa atrakcyjność Tipo z punktu widzenia floty?


    Każdy  model samochodu , który oferuje kilka wersji nadwoziowych, jest atrakcyjną ofertą dla opiekuna floty. To ważny aspekt doboru marki, wielu z użytkowników potrzebuje różnych wersji, zgodnie ze swoimi potrzebami i upodobaniem. Pięciodrzwiowa wersja Tipo jest moim zdaniem najciekawszą propozycją. Oferuje największy wśród konkurencji bagażnik, sporo miejsca dla czterech osób, a i dla pięciu jazda nie powinna być ekstremalnym wyzwaniem. W porównaniu z konkurencją to wersja nadwoziowa , która ma sporo plusów.


    Kompaktowy Fiat Tipo przebojem wdarł się na rynek. Model zaistniał nawet w wymagającym segmencie aut flotowych. Za co został doceniony? Motofakty.pl

    - Który poziom wyposażenia wydaje się najbardziej optymalny dla flot?


    Wersje Tipo Easy i Lounge. Powinny być najchętniej wybieranymi z oferty Tipo, chociaż wersja Lounge, przy swoim wyposażeniu , z automatyczną klimatyzacją, tempomatem, radiem UConnect z 7-calowym dotykowym ekranem i Bluetooth i sześcioma głośnikami  oraz 16-calowymi alufelgami dla niektórych klientów może okazać się najciekawszą propozycją.


    - Jak Fiat Tipo wypada na tle konkurentów?


    Fiat Tipo w walce z konkurencją może być silny w kategorii ilości miejsca w środku i ceny. Myślę, że silną stroną Fiata będzie też jakość wykonania, chociaż to pewnie okaże się po jakimś czasie użytkowania. Mocną stroną powinny okazać się również silniki i możliwość wyboru wersji zasilania – poza wariantem benzynowym i wysokoprężnym Fiat oferuje też odmianę z LPG. Fiat wreszcie ma narzędzie , które może spokojnie postawić na parkingu przed firmami i użytkownicy nie będą czuli dysonansu wsiadając do Fiata a nie np. do Kii , czy Hyundaia lub Opla, czy VW.


    - Jakie modele są głównymi rywalami rodziny Tipo?


    Głównymi rywalami do walki o flotowe rynki na pewno będą Opel Astra V, Kia cee'd, Toyota Auris, Ford Focus, Peugeot 308 oraz Volkswagen Golf.


    Dowiedz się więcej:


    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama