Fiat Tipo SW. Kompaktowe kombi za rozsądne pieniądze

    Fiat Tipo SW. Kompaktowe kombi za rozsądne pieniądze

    kr; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.

    Aktualizacja:

    Fiat Tipo SW. Kompaktowe kombi za rozsądne pieniądze
    1/4
    przejdź do galerii

    ©Motofakty.pl

    Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi.
    W lutym 2016 r. na polski rynek trafił Fiat Tipo w wersji sedan. Auto od razu wzbudziło spore zainteresowanie wśród klientów, m.in. dzięki bardzo korzystnemu stosunkowi ceny do jakości. W całym roku 2016 sprzedano niemal trzy tysiące egzemplarzy sedana, a wszystko wskazuje, że ten wynik w roku obecnym zostanie z łatwością pobity. Wszystko dzięki dwóm kolejnym debiutantom. Od pierwszego kwartału 2017 roku Fiata Tipo można nabyć nie tylko w wersji sedan, ale również z nadwoziem typu hatchback. W czerwcu do gry dołączy też kombi. Tym sposobem nowe Tipo będzie w stanie sprostać oczekiwaniom niemal wszystkich kierowców, ponieważ każda wersja posiada własne cechy szczególne.

    Na początek trochę historii. Tipo jest jednym z najpopularniejszych i najlepiej postrzeganych przez fanów oraz ekspertów modeli w historii Fiata. Włosi produkowali go w latach 1988-1995, kiedy to Tipo było pięciodrzwiowym hatchbackiem. Auto cieszyło się wtedy – również w Polsce – dużą popularnością, a jego byłym właścicielom pozostał sentyment do starszego Tipo. I między innymi właśnie stąd pomysł na nazwę nowego modelu. Podczas testu redakcyjnego byliśmy wielokrotnie zaczepiani przez przechodniów lub innych kierowców. W większości przypadków słyszeliśmy: „Miałem kiedyś Tipo i wspominam je świetnie. Jak sprawuje się to nowe?”. Cóż, wystarczy spędzić kilka chwil za kierownicą tego pojazdu, by odpowiedzieć – znakomicie!

    Już w momencie debiutu auto zwracało na siebie uwagę ciekawą, nowoczesną linią. Nad projektem tego modelu pracowało przeszło 2000 ekspertów, więc efekt musiał być świetny. Sedan został przyjęty bardzo ciepło przez krytyków (m.in. sięgnął po tytuł Autobest 2016, czyli prestiżową nagrodę motoryzacyjną, którą nadaje jury z 26 krajów). W styczniu tego roku do oferty dołączyło Tipo hatchback, a w blokach startowych czeka jeszcze bardziej funkcjonalne kombi.

    Co oczywiste, „kombiak” jest największym przedstawicielem rodziny Tipo, ale przy tym wygląda bardzo atrakcyjnie. Inżynierom Fiata udało się nadać pojazdowi nowoczesne, dynamiczne oblicze, podkreślone przez drapieżnie ukształtowanie reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Oprócz tego w oczy rzuca się - zaprojektowany specjalnie dla tego modelu – grill z chromowanymi akcentami.

    W kabinie Tipo kombi spokojnie zmieści się pięcioro dorosłych, wysokich osób. Miejsca na nogi i nad głowami jest tu mnóstwo, a wygodne fotele sprawią, że jazda Tipo kombi będzie bardzo komfortowa. Siedzenie kierowcy już w bazowej wersji posiada regulację na wysokość, co w połączeniu z regulowaną dwóch płaszczyznach kierownicą pozwala na znalezienie idealnej pozycji za kółkiem. Największym atutem kombi jest rzecz jasna przepastny bagażnik, którego pojemność wynosi aż 550 litrów. Jego regularny kształt ułatwi przewożenie dużych ładunków, a złożenie tylnej kanapy znacząco powiększy przestrzeń bagażową.

    W samym centrum deski rozdzielczej zamontowano kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego, za który inżynierom Fiata należą się brawa. Wrażenie robi zwłaszcza szybkość, z jaką ekran odbiera dotykowe polecenia. Komputer umożliwia obsługę systemu audio, świetnej nawigacji TomTom (która posiada np. system ostrzegania przed fotoradarami), a także pozwoli na sprawdzenie danych dotyczących jazdy. W dodatku na monitorze wyświetlony zostanie obraz z kamery cofania z funkcją dynamicznej prezentacji toru jazdy. Zaraz pod wyświetlaczem zamontowano panel do sterowania klimatyzacją, natomiast tuż przed nim umieszczono wykończony przyjemną w dotyku skórą drążek do zmiany biegów.

    Pod maskę Fiata Tipo kombi może trafić jeden z pięciu silników. Mamy do wyboru jednostki benzynowe: 1.4 16V (o mocy 95 KM), 1.4 T-Jet (120 KM), 1.6 E-Torq (110 KM) oraz 1.4 T-Jet (120 KM) z fabryczną instalacją gazową. Na zwolenników diesli czekają motory 1.3 MultiJet (95 KM) oraz 1.6 MultiJet (120 KM).

    Auto testowane przez naszą redakcję było napędzane przez jednostkę benzynową 1.4 T-Jet. Większa, niż w przypadku pozostałych wersji, masa nadwozia nie robi różnicy, bo auto jest bardzo żwawe i prowadzi się świetnie. Według zapewnień producenta, pojazd powinien zużywać średnio 6,0 l/100km. Rzeczywiste spalanie przy spokojnej jeździe było niewiele wyższe. Tipo kombi z tą jednostką pod maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h.

    Ceny Fiata Tipo w wersji kombi zaczynają się w Polsce od 53 400 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto z 1,4-litrowym silnikiem o mocy 95 KM i w wersji wyposażeniowej Pop (z klimatyzacją manualną, systemem audio i sześcioma poduszkami powietrznymi). Testowany egzemplarz, z najmocniejszym silnikiem benzynowym i najbogatszym wyposażeniem, wyceniono na 69 400 zł. To wciąż bardzo atrakcyjna oferta w segmencie kompaktowych kombi.



    Dowiedz się więcej:
    Odkryj rodzinę Tipo>>>
    Pobierz katalog Tipo>>>

    Skonfiguruj:
    - 5-drzwiowego Fiata Tipo>>>
    - Tipo Station Wagon>>>

    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama