Uczniowie szkoły zawodowej zbudowali auto marzeń

    Uczniowie szkoły zawodowej zbudowali auto marzeń

    Motofakty.pl

    Aktualizacja:

    Uczniowie szkoły zawodowej zbudowali auto marzeń
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Skoda

    26 uczniów szkoły zawodowej Skody zbudowało swój wymarzony samochód - prototyp Atero, czyli spektakularne coupe bazujące na kompaktowym modelu Rapid. W pełni funkcjonalny, powstały tylko w jednym egzemplarzu samochód jest już trzecią konstrukcją tego typu.
    Uczniowie zaczęli pracę nad Skodą Atero pod koniec 2015 roku. Zespół zbudowany z 26 uczniów szkoły zawodowej Skoda w Mladá Boleslav – cztery kobiety i dwudziestu dwóch mężczyzn – poprowadził projekt we współpracy ze swoimi nauczycielami oraz działami czeskiego koncernu odpowiedzialnymi za technikę, design i produkcję.

    - To była niepowtarzalna okazja dla nas wszystkich, aby poznać nowych ludzi i zawrzeć nowe przyjaźnie oraz przetestować i wykorzystać swoją wiedzę teoretyczną w praktyce. Projekt ten trwał około 1700 roboczogodzin i wszyscy jesteśmy bardzo dumni z efektu - powiedział rzecznik zespołu studenckiego Dan Voce.

    Długa na 4,3 metra Skoda Atero jest kompaktowym, dwudrzwiowym coupe z dużą pokrywą bagażnika. Baza projektu w postaci modelu Rapid Spaceback jest ledwo rozpoznawalna – przebudowa w tym przypadku była dużo bardziej zaawansowana niż przy dwóch poprzednich projektach szkoły. Słupki B zostały przesunięte do tyłu, słupki C znacznie pochylono. Linia dachu zaczyna opadać wcześniej, podczas gdy dolna linia bocznych okien zadarta jest ku górze.

    Wiele innych elementów nadwozia także doczekało się gruntownej modyfikacji. Nowe otwory wentylacyjne nadają masce wyrazistej struktury, którą uzupełnia duży otwór wentylacyjny wmontowany w przedni zderzak. Przedłużono drzwi, a klapa bagażnika została przekształcona śladem nowej linii słupków C i posiada teraz duży spojler. Nowe są także światła z tyłu i z przodu, które wykorzystują technologię LED. Tylny zderzak otacza duże końcówki układu wydechowego, który zaczerpnięto z Octavii RS.

    Obok silnika 1.4 TSI o mocy 125 KM i siedmiobiegowej skrzyni DSG pracują także zmodyfikowane podzespoły mechaniczne. Z przodu zamontowano wentylowane i ręcznie perforowane tarcze hamulcowe. Osiemnastocalowe felgi o wzorze "Turini" pochodzą z oferty modelu Octavia. Tu wykończono je czarnym lakierem i czerwonymi pasami. Całe nadwozie pokryte jest czarnym lakierem Black Magic, z którym kontrastuje czerwony lakier Corrida Red na nowych akcesoriach – ospojlerowaniu, progach bocznych. Czerwone kontury podkreślają także kształt grilla i wlotu powietrza z przodu wozu oraz dyfuzora z tyłu. W środku czerwone oświetlenie wprowadza sportowy nastrój, a dodatkowe oświetlenie LED podkreśla wyjątkowe elementy kabiny. Wzmacniacz o mocy 1800 Wattów zasila czternaście głośników. Sam subwoofer umieszczony w bagażniku ma moc 400 W.

    Z nową Skodą Atero czeski producent zwraca uwagę na najwyższą jakość swojego programu kształcenia zawodowego. Szkoła zawodowa Skody została założona w 1927 roku i obecnie oferuje trzy- i czteroletnie kursy z przedmiotów technicznych, kończące się praktykami i dyplomem bądź świadectwem uprawniającym do wstąpienia do szkoły wyższej. Obecnie do szkoły uczęszcza blisko 900 uczniów szkoły dziennej (kobiety stanowią 14% z nich), którzy biorą udział w czternastu kursach. Swoje kwalifikacje podnosi tu także około stu pracowników Skody biorących udział w kolejnych kursach technicznych. Po ukończeniu kursów wszyscy absolwenci szkoły mają zagwarantowaną pracę w zakładach Skody.

    Prototyp Atero kontynuuje nową, sięgającą 2014 roku, tradycję. Wtedy grupa ze starszego rocznika zbudowała kabriolet CitiJet na bazie Citigo - najmniejszego modelu Skody. W 2015 roku w jej ślady poszedł pick-up Skoda Funstar. Celem tego przedsięwzięcia jest propagowanie zdolności i kreatywności podopiecznych Skody.

    - Tak jak i jej poprzednicy, Skoda Atero jest żywym dowodem wysokiego poziomu wiedzy technicznej i wykwalifikowanego rzemiosła uczniów Akademii Skody. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego projektu – mówi członek zarządu Skoda odpowiedzialny za HR Bohdan Wojnar. Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skody odpowiedzialny za produkcję, dodaje: - Nasi uczniowie projektem tym dowiedli swoich wielkich umiejętności. Młodzi ludzie pracowali z wielkim zapałem i poświęceniem. Po raz kolejny udało się zbudować rewelacyjną, emocjonującą i wyjątkową Skodę z której jej twórcy mogą być dumni.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      RAPORTY

      Gry On Line - Zagraj Reklama