Słuchaj dźwięków silnika. Unikniesz poważnej usterki!

    Słuchaj dźwięków silnika. Unikniesz poważnej usterki!

    Motofakty.pl

    Aktualizacja:

    Słuchaj dźwięków silnika. Unikniesz poważnej usterki!
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Skoda

    Bez względu na to, czy jesteśmy użytkownikami nowego samochodu czy pojazd służy nam już kilka lat, powinniśmy dbać o jego prawidłową eksploatację. Jeśli będziemy wrażliwi na odgłosy silnika i będziemy uważnie obserwować pojazd tak, by w stanach niepokojących niezwłocznie reagować, wydłużymy życie samochodu i podniesiemy jego poziom bezpieczeństwa.
    Dbanie o prawidłową eksploatację to nie tylko usuwanie usterek i naprawy w sytuacjach, kiedy już coś się wydarzy. To przede wszystkim regularne działania zapobiegawcze.

    Lista elementów, na które powinniśmy zwracać uwagę jest długa:

    – Przegląd techniczny – traktujmy poważnie zalecenia producenta samochodu. Nie oszczędzajmy na oleju, filtrach oleju, paliwa i powietrza. Wymieniajmy je zgodnie z określoną w instrukcji liczbą kilometrów lub po określonym czasie.
    Podobnie traktujmy pasek rozrządu z pompą wodną oraz świece zapłonowe. – Zaniedbania w tym zakresie, spowodowane zbyt długą eksploatacją, mogą doprowadzić do poważnej awarii silnika. Powinniśmy jeszcze pamiętać, że bardzo trudno jest podczas przeglądu ocenić stan tych części. Inaczej wygląda sytuacja z częściami, które można ocenić na podstawie badania technicznego. Diagnosta bez większych problemów powinien określić stan naszego zawieszenia, hamulców czy amortyzatorów. W takich sytuacjach, wymieniamy części świadomie, mając pewność, że są zużyte i nie spełniają swojej roli – mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto Skoda.

    – Codzienna obserwacja – czynności, które powinniśmy wykonywać regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, to sprawdzanie poziomu oleju oraz sprawdzanie ciśnienia w oponach. Musimy pamiętać, że prawidłowo eksploatując samochód wydłużamy jego życie, ale także ograniczamy codzienne wydatki związane z jego użytkowaniem.

    Dbajmy także o to, by o uzupełniać płyn do spryskiwaczy. Zimą śnieg i błoto, latem kurz i roje owadów powodują, że ryzyko zabrudzenia szyby jest duże. Sprawne wycieraczki służą przede wszystkim bezpieczeństwu, z drugiej strony miejmy świadomość, że używanie wycieraczek na suchej szybie może spowodować, że szybko zostanie ona porysowana. Nie tylko wpłynie to na widoczność, ale w kolejnych latach będziemy zmuszeni do wymiany szyby.

    Jeżdżąc samochodem, zwracajmy uwagę na jego zachowanie na drodze. Starajmy się jak najszybciej zdiagnozować potencjalne nienaturalne zachowanie, np. ściąganie. Wadliwa geometria, źle wyważone koła mogą spowodować szybsze zużywanie się podzespołów i pogorszenie właściwości jezdnych, a co za tym idzie bezpieczeństwa.
    Jeśli tylko mamy taką możliwość garażujmy nasz samochód. Promienie słoneczne, deszcz czy śnieg mogą naruszyć karoserię i uszczelki w samochodzie.

    Dbajmy o silnik uwzględniając dwie charakterystyczne sytuacje. Chwilę po uruchomieniu nie szarżujmy. Silnik potrzebuje kilkunastu sekund na dokładne nasmarowanie, a na rozgrzanie do optymalnych warunków roboczych, kilka minut. Nie rozgrzewajmy również silnika na postoju. Zaraz po odpaleniu silnika powinniśmy już jechać.

    Dla prawidłowej eksploatacji pojazdu, warto stosować nowoczesny styl jazdy. Taki, który bazuje na zaleceniach producenta, ale również obejmuje techniki i taktyki ekojazdy. Odpowiednie przygotowanie pojazdu do drogi, unikanie przewożenia niepotrzebnych rzeczy, poruszanie się w duchu eco drivingu zagwarantuje nam przede wszystkim spokój i bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo zaoszczędzimy na paliwie i częściach.

    Prawidłowa eksploatacja to szereg codziennych czynności przy samochodzie. To również wyobraźnia i chęć podjęcia odrobiny wysiłku, by uczestnicząc w ruchu drogowym być ambasadorem świadomego, dostosowanego do warunków drogowych stylu jazdy.

    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ecodriving jest akurat szkodliwy dla samochodu.

      Korbowód (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ale czego to się nie robi dla pieniędzy...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie kupuje

      LOLEK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Oszukali mnie kilka razy na przebiegu samochodu o około 200 -300 tysięcy ja proponuje kupować nowe auta a jak kogoś nie stać to tylko używane z dokumentacją serwisową za naszą zachodnią granicą nie...rozwiń całość

      Oszukali mnie kilka razy na przebiegu samochodu o około 200 -300 tysięcy ja proponuje kupować nowe auta a jak kogoś nie stać to tylko używane z dokumentacją serwisową za naszą zachodnią granicą nie ma okazji a auta tam są droższe jak u nas chyba że handlarz kupuje poflotowe z przebiegiem 500000 i więcej albo mocno rozbite i w Polsce coś podspawa 'wymieni ;zaszpachluje zrobi magiczne 180000 tyś na liczniku a ludzie to kupią bo tanie a potem będą naprawiać i wypisywać głupoty że benzyniaki się psują a diesle nie. Pozdrawiam.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      masz chłopie rację

      ooo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Popieram.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sami fachowcy

      mechanik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Wszyscy wychwalają silniki 1.9 tdi i mają rację ale proszę policzyć koszty naprawy w tych samochodach pozostałych elementów jak np.filtr dpf,koło dwumasowe,turbina,vacu pompa,pękające paski...rozwiń całość

      Wszyscy wychwalają silniki 1.9 tdi i mają rację ale proszę policzyć koszty naprawy w tych samochodach pozostałych elementów jak np.filtr dpf,koło dwumasowe,turbina,vacu pompa,pękające paski rozrządu,awarie wtrysków,pękające bloki,tłoki,pękający interculer,ukręcające się wałki od alternatora i wiele wiele innych drogich napraw na naprawę diesla we wrocławiu czeka się tygodniami nie chcę tu reklamować żadnego auta ale dziś kupując nowego benzyniaka lub z pewnym przegiegiem możemy nim pojeżdzić ok. 10 lat bezawaryjnie.Dlaczego w ogłoszeniach dziś pewne benzyniaki czasami są droższe niż diesle a jeżeli ktoś ma udokumentowany przebieg to jego cena jest o 20-30 % wyższa od pozostałych a i tak schodzą jak ciepłe bułeczki.zwiń

      Zdjęcie autora komentarza
      www.MaxKino.pl

      Ola Wierzbicka

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      www.MaxKino.pl --- Tylko darmowe filmy i seriale, bez konieczności płacenia i rejestracji. Same nowości Online:

      www.MaxKino.pl


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A czy

      Rocco (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ty grasz w tych darmowych filmach i serialach??

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przeglądy OT

      ank (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      Część kierowców jeździ od awarii do awarii. Oni po prostu nie zrozumieli że należy wykonywać OBSŁUGI TECHNICZNE i pomijaną często przez Nich OBSŁUGĘ CODZIENNĄ. Rzadko który z nich kupił sobie...rozwiń całość

      Część kierowców jeździ od awarii do awarii. Oni po prostu nie zrozumieli że należy wykonywać OBSŁUGI TECHNICZNE i pomijaną często przez Nich OBSŁUGĘ CODZIENNĄ. Rzadko który z nich kupił sobie dodatkowo do samochodu Książkę o OBSŁUDZE I NAPRAWIE własnego pojazdu i przeczytał ją. Dowiedział by się z niej, że olej w silniku należy wymieniać co roku, lub częściej, jeżeli przejechało się odpowiednią ilość kilometrów obligującą do wymiany (bo dodatki uszlachetniające oleju utleniają i olej traci swoje parametry, po roku to berbelucha). Instrukcja obsługi nie wystarczy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Duch ecodriving

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

      Eco driving i dwumasa hahahaha


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie przeszkadza

      kąśliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

      Musisz wiedzieć w jakim zakresie zaczyna rosnąć moment obrotowy tak żeby nie przeciążać silnika i można jeździć eko. Tylko nie schodzić poniżej obrotów które obciążają silnik. Co ciężko poczuć, bo...rozwiń całość

      Musisz wiedzieć w jakim zakresie zaczyna rosnąć moment obrotowy tak żeby nie przeciążać silnika i można jeździć eko. Tylko nie schodzić poniżej obrotów które obciążają silnik. Co ciężko poczuć, bo dwumasa gasi wibracje. Ale znając wykres momentu obrotowego możemy orientacyjnie wyznaczyć minimalne obroty dla danego obciążenia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kupując TSI od VW nie pomagasz sobie...

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 5

      ... uniknąć kłopotów. I tak nawiasem mówiąc w gruncie rzeczy to ostatnio producenci puszczają dużo wad konstrukcyjnych i możesz dmuchać i chuchać a i tak to padnie ... bo ma paść .. taka to ekonomia.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nieprawda

      Karol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      Mam skode octavie 1.4 tsi z 2010 roku w automacie od początku w moich rękach (służbowa)na liczniku 289000 i żadnej naprawy oprócz przepalanych żarówek ,szef przymierza się do zmiany floty( mamy 4...rozwiń całość

      Mam skode octavie 1.4 tsi z 2010 roku w automacie od początku w moich rękach (służbowa)na liczniku 289000 i żadnej naprawy oprócz przepalanych żarówek ,szef przymierza się do zmiany floty( mamy 4 sztuki w firmie i wszystkie bezproblemowe) z tego co mówił to też będą skody z silnikiem 1.4 mało palą a 122 konie robią swoje.Ajak ktoś kupuje sprowadzane z przekręconym licznikiem z 500000 na 160000 to niech się nie dziwi że się psuje.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      auta flotowa

      ML (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      Auto flotowe (służbowe) z silnikami benzynowymi. Piszesz takie brednie pod wpływem dopalaczy czy alkoholu. Prawie 300k z silnikiem TSI bez remontu to heroiczny wyczyn. Szczególnie ta pierwsza...rozwiń całość

      Auto flotowe (służbowe) z silnikami benzynowymi. Piszesz takie brednie pod wpływem dopalaczy czy alkoholu. Prawie 300k z silnikiem TSI bez remontu to heroiczny wyczyn. Szczególnie ta pierwsza generacja, która nie potrafiła nawet okresu gwarancyjnego przejechać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I skrzynia DSG ... :)

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      .. to nie jest konwencjonalny automat .... a pomysły VW tutaj mają krótkie życie. W tym to pada mechatronika ... żyje to max do 150 tys. przebiegu. TSI mają opinie najbardziej awaryjnych silników...rozwiń całość

      .. to nie jest konwencjonalny automat .... a pomysły VW tutaj mają krótkie życie. W tym to pada mechatronika ... żyje to max do 150 tys. przebiegu. TSI mają opinie najbardziej awaryjnych silników nie bez powodu ... przy 300 tys. to pewnie pali 1l oleju na 1 tys. przejechane.

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      1.8 tsi

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Litr oleju na 1000 km biorą silniki volkswagena ale 1.8 ,na taksówkach wrocławskich jeżdzi sporo silników 1,2 tsi i 1.4tsi mają przejechane grubo ponad 200 tyś. i nikt nie narzeka.

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      RAPORTY

      Gry On Line - Zagraj Reklama