Zgubne nawyki dobrych kierowców [GALERIA]

    Zgubne nawyki dobrych kierowców [GALERIA]

    Adam Mirosiński

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Niedostateczne upewnianie się przed manewrami
    Niedostateczne upewnianie się przed manewrami wyprzedania, zmiany pasa lub włączania się do ruchu, co do możliwości ich bezpiecznego wykonania. Przykład
    1/14

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Pawel Miecznik

    Od nieprawidłowego przyspieszania, przez utrudnianie innym jazdy po przewożenie butelek zmieniających się w trakcie wypadku w pociski mogące zabić podróżnych. Polscy kierowcy świadomie i nieświadomie ryzykują życie oraz zdrowie. A także marnują pieniądze, zwiększając zużycie paliwa.
    Nie ma kierowcy idealnego. Ale nikt nie broni do ideału dążyć. Zwłaszcza że profity z tym związane są nie do przecenienia. I jakkolwiek pompatycznie brzmi to zdanie, zgadzają się z nim policjanci z ruchu drogowego, mechanicy, specjaliści ze szkół nauki oraz doskonalenia jazdy i psycholodzy transportu. A przy takim natłoku ekspertów, coś musi być na rzeczy.

    TOP 31 RZECZY, KTÓRE NAJBARDZIEJ IRYTUJĄ KIEROWCÓW [ZDJĘCIA]


    Przede wszystkim w grę wchodzi bezpieczeństwo osób przebywających na pokładzie samochodu oraz pozostałych uczestników ruchu. Jeśli siedzący za kółkiem przestrzega prawa, przewiduje sytuację na drodze i unika zachowań – nazwijmy to – nieodpowiedzialnych, ogranicza ryzyko uczestniczenia w wypadku czy kolizji. Do zera zredukować się go nie da (mają to zapewnić podobno pojazdy autonomiczne), ale maleją szanse na spowodowanie nieszczęśliwego zdarzenia oraz padnięcie jego ofiarą.

    – Zgubne nawyki w zakresie bezpieczeństwa związane są nie tylko z lekceważeniem przepisów odnoszących się bezpośrednio do zachowań na drodze. To również bagatelizowanie stanu technicznego pojazdów czy zbytnie ufanie swoim umiejętnościom – mówi st. asp. Łukasz Godula, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie.

    NAJLEPSZE AUTA Z DRUGIEJ RĘKI [GALERIA]


    Podobnego zdania jest Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. – Mówiąc o zachowaniach zmotoryzowanych warto wymienić te związane z przygotowaniem się do jazdy. Większość kierowców nie zwraca uwagi na właściwe ustawienie foteli, ubiór, planowanie trasy czy pakowanie bagażu. A to pierwszy krok ku stwarzaniu zagrożenia. Wyobraźmy sobie, że uderzenie swobodnie przemieszczającą się po kabinie litrową butelką wody podczas nagłego hamowania może spowodować cios o sile 20 kg. Niestety znane są przypadki, gdy niezabezpieczony laptop był bezpośrednią przyczyną śmierci kierowcy w czasie wypadku. Nie warto ryzykować. Zbigniew Weseli podkreśla też znaczenie umiejętnego przewidywania sytuacji na drodze. – Mowa o jeździe proaktywnej. Jej techniki obejmują obserwację drogi, planowanie działań, zasady wyznaczania bezpiecznego odstępu od innych uczestników ruchu, trafny dobór prędkości do warunków i sytuacji panującej na drodze, a także wiele innych kwestii. Chodzi m.in. o to, aby skanować teren w odległości nie 50-80 metrów przed samochodem, ale 200-300 metrów, aby móc w porę zareagować na zagrożenie.

    TARYFIKATOR MANDATÓW 2017 - NIELEGALNE WYPRZEDZANIE [ZDJĘCIA]


    Nie można też zapominać o nawykach, które zwiększają zapotrzebowanie na paliwo, powodują przedwczesne zużywanie poszczególnych elementów samochodu czy wywołują agresję. „Narzucenie innym swojej woli, pokazanie kto rządzi na drodze to częsta postawa, której celem jest samodowartościowanie. Udowodnienie, że jest się lepszym, ważniejszym od innych czy nawet popisywanie się przed samym sobą mają dać poczucie osiągnięcia wyższej pozycji w hierarchii innych kierowców” – stwierdza Andrzej Markowski, psycholog transportu. Pytany o główne grzechy polskich kierowców wymienia zadufanie, czyli głębokie przekonanie, że jest się doskonałym. „Przeceniamy siebie w roli kierowcy. Nie potrafimy spojrzeć z pokorą na swoje niesprawności. Rzadko ćwiczymy też swoje umiejętności” – mówi Andrzej Markowski.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komentarz do wyroku sądu w Gliwicach. Rondo i kierunkowskaz.

      Ryszard Roman Dobrowolski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Tu mozna sie dowiedzie, że w Polsce obiekty typu rondo moga byc zorganizowane wg zasad "ruchu okrężnego" lub wg ogólnych zasad ruchu oraz dlaczego właczanie lewego kierunkowskazu przed wjzdem na...rozwiń całość

      Tu mozna sie dowiedzie, że w Polsce obiekty typu rondo moga byc zorganizowane wg zasad "ruchu okrężnego" lub wg ogólnych zasad ruchu oraz dlaczego właczanie lewego kierunkowskazu przed wjzdem na taki obiekt jest wg ustawy Prawo o ruchu drogowym wykroczenie, a wg prawa korporacyjnego WORD (bezprawia) koniecznością. wykroczeniemhttp://mrerdek1.blogspot.com/2017/01/74-rondo-i-kierunkowskazy-komentarz-do.htmlzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DLACZEGO ZŁE PRAKTYKI WIDZI SIĘ TYLKO U KIEROWCÓW.

      Ryszard Roman Dobrowolski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Mowa jest o złych nawykach kierujących, ale zapomina się, że o BRD decyduje też właściwe nauczanie i jednoznaczne znakowanie naszych dróg. Rzesza polskich ekspertów i biegłych w zakresie ruchu...rozwiń całość

      Mowa jest o złych nawykach kierujących, ale zapomina się, że o BRD decyduje też właściwe nauczanie i jednoznaczne znakowanie naszych dróg. Rzesza polskich ekspertów i biegłych w zakresie ruchu drogowego, szczególnie tych z WORD jest o wiele bardziej zarozumiała i pewna siebie, niż kierowcy. Od prawie 20 lat stosują w swojej praktyce egzaminacyjnej zamiast prawa ustawowego wymysły Zbigniewa Drexlera, w części Władysława Drozda traktowane jako obowiązujące w WORD prawo korporacyjne w wielu miejscach całkowicie sprzeczne z prawem ustawowym. Dotyczy to jazdy na rondach traktowanych BEZPRAWNIE w całości pod względem zasad ruchu jak jedno "skrzyżowanie", brak zrozumienia, że skręcanie w lewo przy wyspie z włączonym lewym kierunkowskazem nie ma nic wspólnego z "ruchem okrężnym" i dyspozycją znaku C-12, wmawianie Polakom, że określenie dotyczące zasad ruchu "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" jest nazwą RONDA i odwrotnie, oraz ..... Jak do tego dodamy bezprawne, zgodne z wymysłem Zbigniewa Drexlera, dodawanie znaków C-12 do znaków A-7 stawianych na wszystkich wlotach obiektów z wyspą środkową i jezdniami biegnącymi na wprost do wylotów, to obraz polskiego piekiełka będzie dużo bardziej prawdziwy. Na szczęście Polacy są coraz mądrzejsi i ostatnio wydane dwa wyroki w sprawie nieuprawnionego wymagania przez egzaminatorów WORD włączenia lewego kierunkowskazu przed wjazdem na "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" obnażył wreszcie publicznie, że prawo rozumieją wg prawa zwyczajowego WORD, a nie zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama