Wrocławianie, oddajcie co drugie auto. Urzędnicy krok po...

    Wrocławianie, oddajcie co drugie auto. Urzędnicy krok po kroku będą ograniczać ich liczbę

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocławianie mają za dużo samochodów – te słowa Rafała Dutkiewicza i porównanie do Berlina, gdzie aut na osobę jest o połowę mniej, wywołały sporą dyskusję. Teraz prezydent konsekwentnie chce dążyć do niemieckiego modelu i ograniczać liczbę samochodów we Wrocławiu. Potwierdza to ogłoszona właśnie nowa polityka miasta (przy okazji opracowania projektu nowego studium zagospodarowania). Gdyby Wrocław miał się zrównać z Berlinem, musiałaby zniknąć połowa samochodów. Będzie za to ponad dwa razy więcej ścieżek rowerowych. Tylko gdzie nasze metro na wzór Berlina, Panie Prezydencie i sieć sprawnej kolei miejskiej ze 166 stacjami w aglomeracji?
    Urzędnicy unikają mówienia wprost, że chcą utrudnić kierowcom życie. W okrągłych słowach mówią o "zrównoważonym rozwoju" – tylko że to oznacza głównie poprawę jakości życia rowerzystów, pieszych i w zamyśle także pasażerów w MPK. Takie są założenia polityki transportowej miasta – w ramach "równowagi" urzędnicy chcą ograniczyć liczbę aut we Wrocławiu, o czym mówią wprost. Za wzór stawiają Berlin.

    – W Berlinie na tysiąc mieszkańców przypada ok. 300 samochodów, a u nas ok. 560 samochodów. Chcemy, by ta liczba powoli malała – napisał prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz w 2015 r. na swoim blogu. Pod koniec 2015 r. tych samochodów we Wrocławiu było już ok. 600 na tysiąc mieszkańców, więc musiałaby zniknąć połowa z nich.



    Ostatnim razem 300 aut na 1000 mieszkańców mieliśmy przed 2000 rokiem. Od pięciu lat mamy 16-procentowy wzrost liczby samochodów. – Wartość ta jest zaskakująco duża i tendencja wzrostowa pokazuje, że wrocławianie bardzo kochają samochody. Dla porównania w innych miastach, Monachium czy Berlinie, w ostatnich lat udało się tę liczbę zmniejszyć i przełamać tę tendencję wzrostową i to jest dla nas niewątpliwe wyzwanie – mówi Monika Kozłowska-Święconek, kierownik z Biura Rozwoju Wrocławia w ratuszu.

    WROCŁAW MA BYĆ JAK BERLIN. TYLKO, ŻE TO SIĘ NIE UDA - CZYTAJ NA KOLEJNEJ STRONIE
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (592)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      folwark dutkiewicza

      sum (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Kiedy dutkiewicz zostanie rozliczony z wrogiej działalności na rzecz miasta?.Roztrwonił(oddał za grosze w obce łapy) miejskie spółki,utopił miliony w stadion,najdroższe śmieci w Polsce.Najgorsze...rozwiń całość

      Kiedy dutkiewicz zostanie rozliczony z wrogiej działalności na rzecz miasta?.Roztrwonił(oddał za grosze w obce łapy) miejskie spółki,utopił miliony w stadion,najdroższe śmieci w Polsce.Najgorsze drogi w mieście.Robienie wykładów baumanowi za nasze pieniądze.CBA powinno przyjżeć się działalności tego gościa.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zart

      Piotr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Pan Prezydent coraz czesciej zachowuje sie tak jakby myslal, ze rzadzi miastem idiotow. Przyczyna takiej ilosci samochodow w miescie jest niewydolna komunikacja ,a nie zamilowanie do motoryzacji....rozwiń całość

      Pan Prezydent coraz czesciej zachowuje sie tak jakby myslal, ze rzadzi miastem idiotow. Przyczyna takiej ilosci samochodow w miescie jest niewydolna komunikacja ,a nie zamilowanie do motoryzacji. Rozwiazaniem jest rozwiniecie komunikacji (np. na wzor Berlina, Monachium, Stuttgartu). zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Śmierdzące Volkswageny

      Wojtek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Wzory berlińskie to też oszustwo z śmierdzącymi volkswagenami, cały świat tym samochodem zasmrodzili!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po wielu latach jazdy M.P.K kupiłem samochód i już nigdy nie wrócę do M.P.K wole stać w korkach niż

      Były pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Wystarczy usunąć samochody przyjezdnych studentów i stare powyżej 15 lat gruchoty i będzie luźniej oraz przyjrzeć się starym Wrocławskim taksówkom trumnom na kółkach !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wciąż nic

      podatnik wrocławski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      jak Adamski, B luj , Dutkiewicz będą jeździć tramwajem i autobusem to i ja się przesiądę na mpk Dutkiewiczowi przecież jazda mpk przed wyborami się opłaciła :-))

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pękam ze śmiechu!

      Krzychu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Wrocław przypomina bardziej Berlin w 1945 niż Berlin współczesny. Są we Wrocławiu drogi, które awansują miasto do "stolicy chałtury" a nie kultury. Kostka kładziona przez niemieckich robotników...rozwiń całość

      Wrocław przypomina bardziej Berlin w 1945 niż Berlin współczesny. Są we Wrocławiu drogi, które awansują miasto do "stolicy chałtury" a nie kultury. Kostka kładziona przez niemieckich robotników przed wojną a zalana smołą za PRL, łatana jest do dzisiaj, chociaż "droga" wymaga wybudowania jej na nowo. Niech urzędasy z Dutkiewiczem na czele przesiądą się do MPK, najlepiej późnym popołudniem i wieczorem. Niech przejadą się w smrodzie i brudzie ocierając o pijanych pasażerów. Przejdą im marzenia o złotym pałacu i zaczną myśleć jak zbić to rozpadające się koryto. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A może inaczej?

      Prawo po naszemu. O.K. Idziemy naprzód. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

      Najlepszym rozwiązaniem dla "zrównoważonego rozwoju" Starego Miasta i okolic - będzie
      Wyp.......... nie (czytaj: polubowne zwolnienie etatów) co najmniej POŁOWY urzędasów (czytaj:
      kolesiowych...rozwiń całość

      Najlepszym rozwiązaniem dla "zrównoważonego rozwoju" Starego Miasta i okolic - będzie
      Wyp.......... nie (czytaj: polubowne zwolnienie etatów) co najmniej POŁOWY urzędasów (czytaj:
      kolesiowych pierdzistołków) . Oszczędności w budżecie każdego miasta i gminy.
      Brak dojazdów samochodem w pojedynkę co oznacza zajęte parkingi.
      Ekologia się poprawi. Mentor Miejski pozbędzie się "uciążliwości faktycznej:.
      Etc, itd, itp.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I znikknie co drugie auto

      razem z jego właścicielem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 2

      A tak naprawdę to zmienią blachy z DW na trzyliterowe i będą mieli pewność że ich podatki idą na normalne cele a nie debilne pomysły w stylu "WROCLOVE".

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      właściwie to nie

      bardzo rozumiem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 2

      jak pajac tak pajacuje to czemu nie można rozpisać referendum w sprawie jego odwołania ? Jego i jego debilnej świty ???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co drugie auto ma zniknąć

      I zniknie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

      Razem z Wrocławianami.

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama