Wrocław: Będzie buspas na Robotniczej. Po jednym pasie dla...

    Wrocław: Będzie buspas na Robotniczej. Po jednym pasie dla innych kierowców

    MAL, red.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Ulica Robotnicza jest szeroką, bo około 12-metrową jezdnią. Teraz ma na niej powstać buspas
    1/3
    przejdź do galerii

    Ulica Robotnicza jest szeroką, bo około 12-metrową jezdnią. Teraz ma na niej powstać buspas ©fot. Google Street View

    Będzie buspas na ul. Robotniczej - poinformował prezydent Rafał Dutkiewicz. Wydzielonym pasem będą mogły jechać autobusy MPK, taksówki i karetki pogotowia. Buspas na Robotniczej ma powstać między Centrozłomem a pl. Orląt Lwowskich.

    Sonda

    Czy buspas na Robotniczej to dobry pomysł?

    Ulica Robotnicza jest szeroką, bo około 12-metrową jezdnią. Kursują nią autobusy 106, 107, 109, 148, 149 i 609. W godzinach szczytu przejeżdżają tam średnio co 3 minuty i jak wszystkie pojazdy, stoją w korkach. MPK obliczyło, że z obecnym natężeniem ruchu w godzinach szczytu wożące wrocławian autobusy notują tam około 10 minut opóźnienia. Teraz ma się to zmienić.

    Autobusy MPK, karetki i taksówki pojadą Robotniczą wyznaczonym dla nich buspasem. Ma on zostać wyznaczony na odcinku między Centrozłomem a pl. Orląt Lwowskich. Kierowcom zostanie tu więc po jednym pasie w każdym kierunku.

    Kiedy buspas na Robotniczej zostanie wyznaczony? - Tak szybko, jak się da - informuje Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki we wrocławskim magistracie i dodaje, że w związku z tym, że większość planowanego buspasa na Robotniczej biegnie po kostce brukowej, na której zwykłe malowanie znaków poziomych utrzymuje się krótko, dlatego trzeba będzie tam zastosować dwuwarstwowy system oznakowania. Na czym to polega? Pasy na Robotniczej zostaną pomalowane przy użyciu masy chemoutwardzalnej. Będzie ona miała dwie warstwy:
    • podkładową - szarą, która wypełni fugi i wyrówna nawierzchnię
    • docelową - białą, przy pomocy której zostanie pomalowane oznakowanie.


    Pomysł powstania buspasa był zgłaszany do WBO, jednak nie udało mu się zakwalifikować do realizacji.

    Magistrat oszacował wstępnie, że wyznaczenie buspasa na Robotniczej będzie kosztować około 200 tys. zł.

    PRZECZYTAJ TEŻ: Rafał Dutkiewicz na tweetupie: We Wrocławiu nie będzie zmian w rozkładzie MPK na ferie zimowe


    Czytaj także

      Komentarze (147)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A tak się dobrze jezdziło Robotniczą !

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      i świetny cytat ze Zdroja : " O myśleniu w ratuszu już nikt nie myśli". Strzał w dziesiątkę i cytat roku !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BUSOMAT PL

      BUSOMAT PL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 11

      Bardzo dobre usprawnienie dla autobusów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To jedyny pomysl odnosnie komunikacji zaglebia biurowego w tej okolicy

      Yendrol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      Z reszta miasta?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gdzie są w takie dni jak dzisiaj Pedalarze ????

      Pytanie do OFICERA ROWEROWEGO m. Wrocławia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 16

      Szanowny Panie w związku z nastaniem okresu jesienno zimowego co w naszej strefie klimatycznej wiąże się z przeważnie pluchą wiatrem zimnem i deszczem mam do PANA pytanie: Komu mają służyć w tym...rozwiń całość

      Szanowny Panie w związku z nastaniem okresu jesienno zimowego co w naszej strefie klimatycznej wiąże się z przeważnie pluchą wiatrem zimnem i deszczem mam do PANA pytanie: Komu mają służyć w tym czasie tak pieczołowicie budowane przez Pana ścieżki rowerowe ? Może Pan podać jaki P R O M I L Wrocławian korzysta w tym czasie z DDR-ów ! Infrastruktura miasta ma służyć marginesowi czy ogółowi ? Czy zamierza Pan wytłumaczyć większości Wrocławian dlaczego Pan ich truje ? Tak tak truje Pan społeczeństwo Wrocławia poprzez ograniczenia w ruchu kołowym, nie od dzisiaj wiadomo że każdy pojazd mechaniczny ( te z MPK i TAXI także to dotyczy ) generuje najwięcej spalin w trakcie ruszania i hamowania. A to przez Państwa nieudolne działania Wrocław wygląda jak wielki korek !.
      Czekam aż ktoś w tym kraju zrobi wreszcie porządek z pseudo urzędnikami którzy już dawno stracili kontakt z rzeczywistością.
      Na koniec prosiłbym o informację jakim środkiem transportu jeździ Pan do i z pracy, tylko proszę nie mówić że korzysta Pan z samochodu !!! Rozumiem że jeździ PAN ROWERM 12 m-cy w roku !
      Nie mam nic do rowerzystów i bardzo dobrze że cześć z nas przesiada się na ten środek transportu. Ale rozumiem też że nie wszyscy mogą korzystać z MPK ( to tylko namiastka transportu publicznego – nieskuteczna, źle zarządzana a do tego wiecznie odwołująca kursy i notorycznie się spóźniająca). Dlatego nie wyzywajmy się nawzajem bo NASZ WRÓG siedzi gdzie indziej a mianowicie w RATUSZU zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lot

      tam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

      o matko jaki debil inaczej nie mozna napisac

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ktostam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      Pewnie w samochodach i KM. Dlatego korki większe. Zamiast marudzić na pedalarzy, ciesz się, że dzięki nim są mniejsze korki.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I w tym sedno

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      zakładasz kiciu, że rowerzysta po zejściu z roweru wsiada do zaparkowanego w pobliżu własnego samochodu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo kolego,

      popieam Cię. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Widzę ża pytasz o to samo co ja swego czasu. Dałem już sobie spokój, bo odpowiedź była żadna w tym temacie. Cóż, pozostaje domyślać się czym popindala żołnierzyk rowerowy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dutkiewicz chyba nigdy tam nie był !?

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 4

      To dramat. Ulica do remontu, z kostka brukową, dosyć dużą przepustowością I nagle.... szlag by to trafił !. Przecież tam są miejsca tak wąskie, że najpierw trzeba je poszerzyć, zbudować...rozwiń całość

      To dramat. Ulica do remontu, z kostka brukową, dosyć dużą przepustowością I nagle.... szlag by to trafił !. Przecież tam są miejsca tak wąskie, że najpierw trzeba je poszerzyć, zbudować alternatywne miejsca zatoczkowe (albo wydłużone) ." O myśleniu w ratuszu juz chyba nikt nie myśli" cytat ze Zdrojewskiego. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I znowu Ddkiewicz niszczy system kominikacyjny Wrocławia

      OFICER HULAJNOGOWY MIASTA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 10

      Powtórka z Rozrywki znowu Dudkiewicz Słońce wieczne tego miasta niszczy komunikację wystarczająco sie popisał bus pasem na Traugutta gdzie po 17 sparalizowany jest most Grunwaldzki Puławskiego i...rozwiń całość

      Powtórka z Rozrywki znowu Dudkiewicz Słońce wieczne tego miasta niszczy komunikację wystarczająco sie popisał bus pasem na Traugutta gdzie po 17 sparalizowany jest most Grunwaldzki Puławskiego i Tragutta
      CIESZE SIE TYLKO Z JEDNEGO ZE NIE BEDZIE PREZYDENTEM TEGO MIAST W NASTEPNEJ KADENCJI
      I DA SIE ODWRÓCIĆ TO CO ZEPSÓŁ ( TYLE ZE NIE ŁATWO JEST COŚ NAPRAWIĆ) ZANIEDBANIA ROZWOJU ULIC WE WROCŁAWIU TO CALY OKRES KIEDY RZĄDZIL WE WROCŁAWIU !!!!!
      NA SZCZESCIE JUŻ NIE DLUGO !!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Remont!!!

      Qqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 4

      Najpierw trzeba wyremontować ta ulice bo syf niesamowity!!!! A później dostosować do ruchu autobudowego i samochodowego po dwa pasy w jednym kierunku tymbardziej że jest taka możliwość wyburzanie...rozwiń całość

      Najpierw trzeba wyremontować ta ulice bo syf niesamowity!!!! A później dostosować do ruchu autobudowego i samochodowego po dwa pasy w jednym kierunku tymbardziej że jest taka możliwość wyburzanie ten otaczający syf przebiegających wzdłuż Robotniczej zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      objazd Dworca

      adx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 1

      jeszcze na EURO 2012 obiecywano wykonanie objazdu Dworca Świebodzkiego. To by zlikwidowało korki na placu Orląt. Kosztowało by to pewnie tyle samo ile te pasy na Robotniczej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy ktoś jest niespełna rozumu ??

      przecież to spowoduje (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 12

      dobicie i tak pełnego korków już Palcu Legionów ?? co przyśpieszy ten BUS-PAS skoro autobus będzie stał w korku nas Piłsudskiego czy Podwalu ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Podróżując 149

      sgt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Podróżując 149/406/409 łatwo dostrzec że głównym problemem jest korek do Orląt Lwowskich. Zachęcam też do sprawdzenie tego na podstawie aktualnych danych w szczycie w aplikacji BusLive (kolor...rozwiń całość

      Podróżując 149/406/409 łatwo dostrzec że głównym problemem jest korek do Orląt Lwowskich. Zachęcam też do sprawdzenie tego na podstawie aktualnych danych w szczycie w aplikacji BusLive (kolor czerwony oznacza korek), żółty i zielony płynna jazdę.
      Po Piłsudskiego podrózują linie tramwajowe po wydzielonym torowisku więc jest alternatywa, a po Podwalu też sporoczęści jest wydzielonych. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      200 tys !!

      wy się na siebie wydzieracie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 6

      a DUDEK doi Was znowu na 200tyś !!! za namalowanie kilku pasków na ulicy !!! Brawo gdzie Wy macie rozum ? pytam ? jak to stado baranów stoicie i gapicie się tymi swoimi baranimi oczętami !

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama