V90 Cross Country. Uterenowione kombi od Volvo

    V90 Cross Country. Uterenowione kombi od Volvo

    (łs)

    Aktualizacja:

    V90 Cross Country. Uterenowione kombi od Volvo
    1/6
    przejdź do galerii

    ©Volvo

    Volvo z dumą pokazało światu swój najnowszy model V90 Cross Country. Auto kontynuuje tradycje uterenowionych kombi, które pojawiły się w ofercie Volvo niemal 20 lat temu.
    Auto ma wszystkie najlepsze cechy pozostałych modeli serii 90. Jest piękny, luksusowy i bezpieczny. Dodatkowo ma też być bardzo uniwersalny. Zadba o to seryjny napęd na cztery koła i duży prześwit podwozia.

    V90 Cross Country to czwarty model serii 90, którą zapoczątkowało Volvo XC90. Najnowsze auto korzysta także z tej samej platformy podwoziowej SPA, która posłużyła do budowy S90, V90 i XC90. Wspólne są także silniki z rodziny Drive-E, które w tym aucie są dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła. Volvo wyspecjalizowało się w segmencie luksusowych kombi, które są równie uniwersalne jak SUV-y i świetnie nadają się do okazjonalnych jazd w lekkim terenie.

    Twórcy tego auta chwalą się, że nie mogli stworzyć innego samochodu pochodząc z kraju, którego 77% powierzchni zajmują lasy i jeziora i który ma najsurowsze zimy na świecie. W takich warunkach bardzo przydają się samochody, które dzielnie stawią trudnym warunkom pogodowym i drogowym. Te cechy od dwudziestu lat można znaleźć w modelach Volvo z serii Cross Country.

    – Volvo V90 Cross Country ma wszystkie najlepsze cechy luksusowego kombi V90. Nie tracąc nic na komforcie, poradzi sobie z każdym rodzajem nawierzchni. Wysoki poziom bezpieczeństwa, świetne osiągi i duży bagażnik – to brzmi jak zaproszenie do fascynujących podróży – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Cars.

    – Nasze samochody są znane ze swojej trwałości i poziomu bezpieczeństwa. Z napędem na cztery koła, znacznie podniesionym prześwitem nadwozia i odpowiednio przygotowanym zawieszeniem udało nam się stworzyć auto równie piękne i pojemne jak V90, ale z duszą i zacięciem podróżnika – dodaje Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego. To właśnie w jego dziale samochód poddawano morderczym testom. Obejmowały one zimowe jazdy w Północnej Szwecji podczas mrozów sięgających -40 stopni Celsjusza, a także testy na pustyni w Arizonie podczas największych upałów.

    Do napędu V90 Cross Country posłużą cztery silniki z rodziny Drive-E stosowane w pozostałych modelach serii 90. W ofercie znajdą się dwa diesle - D4 (190 KM) oraz D5 (235 KM). W wersji D5 zastosowano technologię Power Pulse, która korzystając ze zbiornika magazynującego sprężone powietrze, przyspiesza rozpędzanie łopat turbosprężarki i poprawia reakcję na gaz. Jednostki benzynowe osiągają moc 254 KM (T5) i 320 KM (T6). Samochód ma duży prześwit. 210 mm zawstydza wiele SUV-ów. Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. W Cross Country nie zabrakło też funkcji Hill Descent Control, która kontroluje prędkość na zjazdach. Uterenowione V90 będzie oferowane wyłącznie z napędem na cztery koła. Wszystkie wersje, poza wersją D4, są dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

    Samochód ma długość 494 cm i może ciągnąć przyczepy o wadze od 2200 do 2500 kg. Oferowany jest z kołami o rozmiarach od 18 do 21 cali. Zastosowane ogumienie będzie miało inny profil niż w modelu V90, aby Cross Country lepiej nadawało się do pokonywania nawierzchni o gorszej jakości. Volvo podkreśla, że mimo dwóch ton masy własnej, kombi jest w stanie zatrzymać się ze 100 km/h po zaledwie 35 metrach.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama