Ważne
    Tu jeździ się najwolniej w Polsce. Wrocław liderem!

    Tu jeździ się najwolniej w Polsce. Wrocław liderem!

    JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zakorkowane ulice we Wrocławiu to nie tylko arterie w centrum miasta. Na zdjęciu zator na ul. Bardzkiej
    1/4
    przejdź do galerii

    Zakorkowane ulice we Wrocławiu to nie tylko arterie w centrum miasta. Na zdjęciu zator na ul. Bardzkiej ©Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Powrót studentów spowodował, że od kilku dni na wrocławskich ulicach kierowcy zmagają się z jeszcze większymi korkami niż zwykle. Dziś rano utknęliśmy w zatorach na wielu ulicach, nie tylko w ścisłym centrum. Tymczasem okazuje się, że także w podsumowaniach lata tego roku, gdzie teoretycznie jeździło się lepiej, Wrocław wypadł najgorzej w Polsce. 39,3 km/h to średnia prędkość przejazdu po mieście w wakacje 2017 roku. W żadnym innym mieście nie jeździliśmy aż tak wolno, poniżej 40 km/h.
    Specjaliści systemu Yanosik postanowili przyjrzeć się średnim prędkościom osiąganym w największych miastach w Polsce. Pod lupę wzięto godziny pomiędzy 7.00 a 18.00, zwracając uwagę na wszystkie ulice w granicach miasta, a nie tylko na te w centrum. Lato to czas, gdy większość dużych miast pustoszeje. Niestety ta zasada nie do końca dotyczy Wrocławia, co pokazują wyniki tego zestawienia.

    – Dotychczas Warszawa, Łódź czy Katowice zwykle zajmowały pierwsze miejsca w rankingu najwolniejszych miast. Sezon wakacyjny znacznie przetasował całą klasyfikację. Może mieć to związek z wyjazdem mieszkańców na wakacje. Z kolei Kraków, Gdańsk czy Wrocław są w Polsce popularnymi kierunkami turystycznymi. Napływ turystów do miast mógł je znacznie spowolnić – komentuje Paweł
    Bahyrycz z Yanosika.
    Jak zmieniały się średnie prędkości osiągane przez kierowców w miastach, gdy zestawiono wiosnę i lato 2017? Zobaczcie w tabeli poniżej:

    źródło: yanosik.pl

    ZOBACZ TAKŻE: WYNAJEM AUT NA MINUTY WE WROCŁAWIU


    Czytaj także

      Komentarze (108)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Eh

      Gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      Niech maja jeszcze wiecej blachosmrodow to bedzie mniej korkow kazfy musi miec smroda i bardzo dobrze niech stoja w korkach ja nie stoje i nie mam korkow

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Najwolniej - nic dziwnego

      Jak żółw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      Ilość świateł drogowych, które zamiast usprawniać zatrzymują i zwalniają
      Ilość ścieżek rowerowych i bus pasów przerażająco rośnie, nie dając kierowcom alternatywy
      Niestety za tym nie idzie...rozwiń całość

      Ilość świateł drogowych, które zamiast usprawniać zatrzymują i zwalniają
      Ilość ścieżek rowerowych i bus pasów przerażająco rośnie, nie dając kierowcom alternatywy
      Niestety za tym nie idzie sprawna komunikacja miejska - za mało tramwajów, autobusy i tak stoją w korkach, wszystko niepunktualne. Jak mam się przesiąść z auta do MPK skoro autem pokonamy drogę w tym samym czasie lub tylko nieco dłużej? Skoro mała różnica to wolę jechać wygodnie niż w tłumie często nie pachnącym przyjemnie, naburmuszonym i marudzacym jak i dlaczego jadę z torbami, wózkiem i małym dzieckiem.
      Wybieram auto - nawet jeżeli za parking w galerii muszę zapłacić żeby dojść do potrzebnego miejsca w którym miasto zlikwidowało miejsca postojowe.
      Ot, taka filozofia. I obawiam się że zamykanie ulic w centrum nic nie da. Bo jak ktoś chce przejechać to i tak pojedzie, tylko inną drogę wybierze i tam się zakorkuje. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ^

      Mirko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Komunikacja miejska naprawdę nie gryzie, a do rozładowania korków jest bezcenna. Ale nie można na nią patrzeć, że "jak będzie wygodniejsza od samochodu to się do niej przesiądę", bo nigdy nie...rozwiń całość

      Komunikacja miejska naprawdę nie gryzie, a do rozładowania korków jest bezcenna. Ale nie można na nią patrzeć, że "jak będzie wygodniejsza od samochodu to się do niej przesiądę", bo nigdy nie będzie wygodniejsza, ale musi być przyzwoita pod tym względem. Wiadomo, że jest pod tym względem jeszcze dużo do poprawy, ale komunikacją miejską naprawdę można jeździć, zresztą z MPK Wrocław korzysta w roku 200 mln pasażerów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pasy

      Piotrek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      Zróbcie więcej buspasów i ścieżek rowerowych, zastanowiłbym sie również nad wydzieleniem miejsca dla hulajnóg, ewentualnie rolkarzy


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dokładnie! tylko poprawnienie komunikacji zbiorowej rozładuje korki

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Weźmy na tapetę taki buspas na kluczowej arterii miasta. Efekt poprawy jakości komunikacji zbiorowej jest tak drastyczny, że pomimo zabrania kierowcom pasa ruchu korki maleją.

      To nie bzdury...rozwiń całość

      Weźmy na tapetę taki buspas na kluczowej arterii miasta. Efekt poprawy jakości komunikacji zbiorowej jest tak drastyczny, że pomimo zabrania kierowcom pasa ruchu korki maleją.

      To nie bzdury wyssane z palca, tak się dzieje naprawdę. Czasami intuicja zawodzi, wtedy warto posłuchać ekspertów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To prawda, intuicja zawodzi

      bodzio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      U nas niestety wciąż pokutuje to, że ludzie wciąż wolą na wszystko patrzeć prze "chłopski rozum" zamiast naukowego podejścia do zagadnienia. Priorytety dla komunikacji miejskiej to absolutna podstawa.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pasy

      Piotrek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Proponuje przejechać się w godzinach szczytu ul. Traugutta właśnie po tej "drastycznej poprawie komunikacji zbiorowej", a następnie przypomnieć sobie jak było przed...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Traugutta bez Krakowskiej to mogą sobie w d*** wsadzić

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      ...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bzdury!!!!

      Pio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

      Jedna wielka bzdura, te statystyki mozecie sobie wsadzić głęboko... Jeżdżę dużo po polskich miastach i zdecydowanie nr 1 to Wawa, pozniej Kraków, Lublin i moze czwarty Wrocław... Pozdro


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      spoko

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      chętnie cię zaprosimy jako eksperta jak będziemy mierzyć współczynnik frustracji spowodowanej jazdą w danym mieście

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wrocławskie debile

      komentator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

      podziękujcie swojemu ukochanemu wodzowi na którego tak chętnie głosowaliście!!!!!!!!!!1


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zgadzam sie

      Ps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Przepraszam. Wawa od Jarka z programu rządowego samego wsparcie tylko z UE na metro i dwie linie tramwajowe 3 mld. Całość jakieś 5 mld. Kraków na budowę jednej linii 200 mln wsparcia projekt na 300...rozwiń całość

      Przepraszam. Wawa od Jarka z programu rządowego samego wsparcie tylko z UE na metro i dwie linie tramwajowe 3 mld. Całość jakieś 5 mld. Kraków na budowę jednej linii 200 mln wsparcia projekt na 300 mln. Dodatkowo modernizacja innej linii to 150 mln wsparcie też koło 100 mln. Przepraszam że gosowalem na Dudiego. PiS zaś to też wróg publiczny we Wrocławiu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeden koleś o współczynniku urbanizacji

      Ps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Drugi o tym , że jak nawet jest metro to proces rozwlekanie miasta jest negatywnym zjawiskiem. No jest bo metro trzeba budować jeszcze dalej. Ale Wrocław ma problem natury dotarcia ludzi do pracy,...rozwiń całość

      Drugi o tym , że jak nawet jest metro to proces rozwlekanie miasta jest negatywnym zjawiskiem. No jest bo metro trzeba budować jeszcze dalej. Ale Wrocław ma problem natury dotarcia ludzi do pracy, a nie skupienia 0, 5 mln ludzi na małym obszarze. Wobec tego wydzielanie wszystkiego i dodatków światła spowodują jeszcze większe korki. Do tego zabierając pas nie podstawia się autobusów. Brak sprawnej punktualnej komunikacji to jest problem. A nie to czy jest miasto zwarte, czy nie. Wobec tego wszyscy wybierają samochód. Komunikacja powinna być sprawna i docierać najdalej jak się da. A to idealne dla pociągu i tramwaju a przede wszystkim autobusu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      "Brak sprawnej punktualnej komunikacji to jest problem. A nie to czy jest miasto zwarte, czy nie"

      W zwartym mieście zapewnienie infrastruktury dla komunikacji jest tańsze. Dlatego tak denerwują...rozwiń całość

      "Brak sprawnej punktualnej komunikacji to jest problem. A nie to czy jest miasto zwarte, czy nie"

      W zwartym mieście zapewnienie infrastruktury dla komunikacji jest tańsze. Dlatego tak denerwują roszczeniowe Jagdzianki co się w szczerym polu wybudowały. To samo dzieje się teraz z Lipą Piotrowską. Dzięki nim zamiast napraw torów mamy budowę pętli autobusowych w polu.

      "Komunikacja powinna być sprawna i docierać najdalej jak się da. A to idealne dla pociągu i tramwaju a przede wszystkim autobusu"

      Proszę przeczytać co piszesz przed wysłaniem.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tyle że metra nie bedzie

      Ps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      W zwartym mieście nie da się zrobić komunikacji bez nakładów, bo nie ma miejsca na nic. Metro tylko pozostaje. Natomiast usilnie się blokuje zmotoryzowanych.Ci ludzie muszą dojechać do pracy. Nie...rozwiń całość

      W zwartym mieście nie da się zrobić komunikacji bez nakładów, bo nie ma miejsca na nic. Metro tylko pozostaje. Natomiast usilnie się blokuje zmotoryzowanych.Ci ludzie muszą dojechać do pracy. Nie mówiąc o dowiezieniu dzieci do przedszkola. Ludzie będą się budowali na obrzeżach to fakt. Dlatego trzeba doprowadzić komunikację do dużych osiedli i to po kilka wariantów i dać budować się ludziom w tym ciągu, a nie gdzie chcą. I parkingi. Jak Wrocław nie potrafi budować komunikacji tylko stawiać światła i ograniczać ruch w centrum, to korki będą jeszcze większe. O to mi chodziło, a napewno nie o skupienie ludzi na paru kilometrach, danie im dwóch linii autobusowych i pozostawienie jednego pasa dla samochodów, to samobójstwo. Trzeba im dać conajmniej tramwaj i kilka linii autobusowych.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zawsze znajdzie się miejsce

      Arek J (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      Nie trzeba kopać metra, wystarczy wyłączyć z ruchu samochodowego ulicę i poprowadzić tamtędy tramwaj lub autobusy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Siedzę i kisnę

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      "W zwartym mieście nie da się zrobić komunikacji bez nakładów, bo nie ma miejsca na nic."

      To bardzo śmiała teza. Napisz publikację o tym, z pewnością wstrząśniesz środowiskiem światowej...rozwiń całość

      "W zwartym mieście nie da się zrobić komunikacji bez nakładów, bo nie ma miejsca na nic."

      To bardzo śmiała teza. Napisz publikację o tym, z pewnością wstrząśniesz środowiskiem światowej urbanistyki. Nie zapomnij podać źródła: "przemyślenia Ps"zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I przez takich jak ty mamy jak mamy

      Ps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Prawdopodobnie pracownik uczelni albo mikstatu. Niestety uczelnie w rankingu bardzo nisko, a Mikstat wogóle nie jest już nigdzie uwzględniany. Przykre. Wytwórnie bezmyślnych lemingów.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niee, musisz się bardziej wysilić żeby mnie obrazić

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      :P

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niestety Dudi to tłuman

      Ps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Oczywiście Dudi zrobił wiele dla wypromowania miasta. Obiektywnie mu to przyznaję. Żeby bowiem kogoś ocenić należy spojrzeć dalej, na całokształt. Jednak zdecydowanie nie rozumie komunijacji....rozwiń całość

      Oczywiście Dudi zrobił wiele dla wypromowania miasta. Obiektywnie mu to przyznaję. Żeby bowiem kogoś ocenić należy spojrzeć dalej, na całokształt. Jednak zdecydowanie nie rozumie komunijacji. Napewno nie każdy powinien wjeżdżać do miasta , choć sam codziennie wjeżdżam i jadę sam. Napewno niedługo będzie zakaz wjazdu dla disli, już tak jest w Niemczech. Pomysły zarówno Dudiego, jak i Rozeckiej-Stachowiak na tzw. Skupienie zabudowy , a nie jej rozwlekanie ma sens ale tylko gdy mamy metro. Metra nie mamy. Wobec tego do osiedli , które powstały i powstaną trzeba doprowadzić tramwaje i zrobić szeroka droge ale z buspasem. Tylko wówczas ludzie przesiada się do komunikacji. Poza tym ludzie nie chcą mieszkać jeden na drugim i wola miasto rozwlekłe z parkami. Takim miastem rozwalonym terytorialnie i poprzecinanym parkami jest Berlin. Ale tam jest metro, s-ban i drogi w dobrym stanie. Proponował bym we Wrocławiu raczej miasto przyjazne do mieszkania z koleją średnicowa przez centrum, tramwajami , buspasami, ale tam gdzie jest na to miejsce. A nie np. Buspas na ulicy gdzie ledwo mieszczą się dwa pasy. Chyba że tam dołoży się z 10 nowych autobusów i zabierze pas. Niestety Dudi nie ogarnia tego, bo też nie ma pieniędzy, a Jarek nie traktuje Wro poważnie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      "Skupienie zabudowy , a nie jej rozwlekanie ma sens ale tylko gdy mamy metro"

      Ale bzdura. Rozlewanie miasta jest zawsze zjawiskiem negatywnym. Nawet jak mamy metro.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ojej, tu są jeszcze większe bzdury

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      "Takim miastem rozwalonym terytorialnie i poprzecinanym parkami jest Berlin."

      Nie. Berlin jest miastem z bardzo niskim, wręcz wzorowym współczynnikiem urban sprawl.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Właśnie nie

      Ps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      3,5 mln ludzi żyje na bardzo dużym obszarze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Korki są spowodowane przez niesprawną komunikację miejską

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Wbrew intuicjom rozładowaniu korków służą wydzielenia pasów dla komunikacji miejskiej i nadanie jej priorytetów na skrzyżowaniach. Posłuchajmy wykształconych w tym kierunku inżynierów ruchem a nie...rozwiń całość

      Wbrew intuicjom rozładowaniu korków służą wydzielenia pasów dla komunikacji miejskiej i nadanie jej priorytetów na skrzyżowaniach. Posłuchajmy wykształconych w tym kierunku inżynierów ruchem a nie idźmy za swoim egoizmem. Nie chcemy przecież nadawać priorytetu samochodom aż staniemy się drugą Moskwą.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak najbardziej zgoda

      buffer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Komunikacja powinna mieć priorytet i nie powinna stać w korkach, do tego trzeba dążyć.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo! Niezły wynik.

      Janusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      Dołożenie 500 aut na wynajem w ścisłym centrum na pewno poprawi ten rezultat.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      heeh

      komentator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Ciekawe jak wrocławskie pedałki nazwą elektryczne auta? No bo chyba nie blachosmrodami co??

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      As (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      We Wrocławiu jeździ się najwolniej ale mamy za to najwięcej sygnalizatorów na kilometr w Europie. Ile ich jest na odcinku od Sky Tower do Renomy? Więc jak ma się płynnie jeździć skoro w mieście...rozwiń całość

      We Wrocławiu jeździ się najwolniej ale mamy za to najwięcej sygnalizatorów na kilometr w Europie. Ile ich jest na odcinku od Sky Tower do Renomy? Więc jak ma się płynnie jeździć skoro w mieście obowiązuje czerwona fala?zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY