Stachowiak-Różecka do rządu: Zostawmy stare auta w centrum

    Stachowiak-Różecka do rządu: Zostawmy stare auta w centrum

    Zdjęcie autora materiału
    Malwina Gadawa

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Stachowiak-Różecka do rządu: Zostawmy stare auta w centrum

    ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Ministerstwo środowiska pracuje nad przepisami, które uniemożliwią wjazd do centrów miast starszym samochodom. Zakaz mógłby obowiązywać także we Wrocławiu i dotyczyć nawet samochodów starszych niż sześć lat. Mirosława Stachowiak-Różecka, wrocławska posłanka PiS, uważa, że nowe przepisy tylko utrudnią życie mieszkańcom Wrocławia.
    Stachowiak-Różecka do rządu: Zostawmy stare auta w centrum

    ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Do centrów miast mogły wjeżdżać tylko samochody spełniające wyśrubowane normy ekologiczne. Pełną swobodę poruszania się po miastach mieliby tylko kierowcy samochodów z silnikiem diesla z 2010 roku lub młodszych oraz z silnikami benzynowymi z 2001 roku i młodszych. Dokładne strefy obowiązywania zakazów mają ustalać poszczególne rady miejskie.

    We wrocławskim urzędzie miejskim już mówi się, że u nas zakaz miałby dotyczyć ścisłego centrum ale i okolic parków, terenów zielonych i obszarów zabytkowe o dużym znaczeniu kulturowym. Przykład: sąsiedztwo Stadionu Olimpijskiego, czy park Szczytnicki i jego okolice.

    Ministerstwo środowiska przyznaje, że ograniczenia wjazdu starych samochodów do centrum miasta domagają się niektóre samorządy. W tej grupie są także władze Wrocławia.

    Ministerialnym planom sprzeciwia się jednak wrocławska posłanka PiS Mirosława Stachowiak-Różecka. Wysłała w tej sprawie interpelację do resortu.
    - We Wrocławiu na 1000 mieszkańców przypada 580 samochodów. Średni wiek auta zarejestrowanego w naszym mieście to 17 lat, a najwięcej wrocławian porusza się samochodami w wieku od 11 do 20 lat - wylicza Mirosława Stachowiak-Różecka. -
    Ruch samochodowy stanowi zaledwie 4,09 proc. źródeł odpowiedzialnych za emisję pyłów PM10, natomiast intensywny ruch w centrach miast jeszcze mniej, bo zaledwie 1,68 proc. - dodaje posłanka.

    Mirosława Stachowiak-Różecka uważa, że nawet jeżeli po wprowadzeniu takich rozwiązań zmniejszy się liczbę samochodów o połowę, to efekty poprawy jakości środowiska będą znikome, podczas "gdy jakość życia mieszkańców miasta ulegnie znacznemu pogorszeniu". - Obawiam się, że koszty poniesione przez społeczeństwo będą niewspółmiernie duże, w porównaniu do osiągniętych w ten sposób efektów ekologicznych - pisze do ministra posłanka. - Prezydent Rafał Dutkiewicz wprowadzając ograniczenia w ruchu samochodów w centrum nie dba o ekologię. W ten sposób chce nadrobić lata zaniedbań i skutki złych decyzji. Przez nowe przepisy chce zmniejszyć korki w centrum Wrocławia – uważa posłanka Mirosława Stachowiak-Różecka.

    Przypomnijmy, że posłanka Prawa i Sprawiedliwości podczas kampanii wyborczej na prezydenta Wrocławia w 2014 roku miała swój pomysł na zmniejszenie liczby aut w centrum Wrocławia. Przekonywała, że powinna zostać wprowadzona darmowa komunikacja miejską dla mieszkańców Wrocławia.

    Czytaj także

      Komentarze (109)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      fsdf

      filip (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      a co ze starym sprzętem budowlanym? koparki, ciężarówki, autobusy itd. ? znowu zaleje nas fala kratek na tylnym siedzeniu ? :D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      d

      dawid (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      ok, to niech najpierw z każdej strony wrocławia, na rogatkach zrobią parkingi i sprawną komunikację miejską abym w pół godziny dojechał gdzie chce. Tak jak na zachodzie, ale "w Polsce się k* nic...rozwiń całość

      ok, to niech najpierw z każdej strony wrocławia, na rogatkach zrobią parkingi i sprawną komunikację miejską abym w pół godziny dojechał gdzie chce. Tak jak na zachodzie, ale "w Polsce się k* nic nie da"zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W przypadku benzyniaków Niemcy mają mniej restrykcyjne przepisu

      T (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Dla benzyny rok pierwszej rejestracji musi być po 1 stycznia 1993 i samochód dostanie zieloną plakietkę

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ja tak nie chcę

      pisfun (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

      szanowna pani z gruntu zakłada, że polski obywatel ma być biedny i że będzie go stać wyłącznie na jeżdżenie starym rzęchem. łatwo jest skupiać energię na kopaniu przeciwników politycznych. jakich...rozwiń całość

      szanowna pani z gruntu zakłada, że polski obywatel ma być biedny i że będzie go stać wyłącznie na jeżdżenie starym rzęchem. łatwo jest skupiać energię na kopaniu przeciwników politycznych. jakich starań pani dołożyła, aby gospodarka rozwijała się, pracodawcy chcieli zatrudniać, obywatele lepiej zarabiali, byli dzięki temu bogaci i było ich stać również na nowe ekologiczne samochody. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      starocie - na złom

      złomiarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 14

      Kolejny populizm PiS-uarów.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie taki populizm

      T (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Te przepisy , które są proponowane są dla benzyn ostrzejsze niż niemieckie. Tam zieloną 4 dostaje się za samochód pierwszy raz rejestrowany po 1 stycznia 1993, a niebieskiej nie ma wcale

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ekologia

      Jay (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      Policja, Straż Pożarna itp. Też wymienią flotę mam nadzieję. Powodzenia

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciekawe co na to kupcy wrocławscy

      kicy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Ja już dość rzadko jestem w Centrum. Jeszcze trochę i wcale nie pojawię się w Centrum. Sami oceńcie, czy to dobrze... ...faktycznie ruch się zmniejszy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ulgi na hybrydy i auta elektryczne do osób fizycznych

      kicy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      To powinno być uspójnione z wprowadzeniem ulg podatkowych na hybrydy, etc. A my jak zawsze połowicznie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeżeli

      Żelazny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      auto jest z 2000r z silnikiem EURO 4 ??????????????????????, a byle szrot z np. 2001 ma normę EURO 3 ???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Że jej nie wstyd

      Ze wam nie wstyd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 24

      Pani magister uaktywnia się!! Niech najpierw przeprosi za przypisanie sobie wykształcenia. Typowa PiSiara

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niby poseł a posługuje się fałszywymi danymi

      cepy posługują się cepikiem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      Dane o ilości samochodów, którymi na co dzień posługują się oszuści komunikacyjni są fałszywe z powodu wadliwego systemu rejestracji pojazdów.
      Oszuści o tym wiedzą ale do swoich manipulacji...rozwiń całość

      Dane o ilości samochodów, którymi na co dzień posługują się oszuści komunikacyjni są fałszywe z powodu wadliwego systemu rejestracji pojazdów.
      Oszuści o tym wiedzą ale do swoich manipulacji świadomie wykorzystują te dane.zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama